Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

9.75

11…

Her går det unna Gunnar! :money_mouth_face:
Moro at det skjer noe, jeg tar en ukvalifisert gjetning på en dobling i dag som HOD :+1:

1 Like

TG01 er godt dokumentert i klinisk setting, så jeg anser det som veldig sikkert at kinesiske myndigheter gir de nødvendige tillatelser som trengs for å sette i gang kliniske studier.

Men det er selvsagt veldig interessant å få vite mer om hvordan dette er tenkt gjort.
Man skal kanskje ikke fortsette dette med resected pancreas cancer pasienter slik TG01 var.
Det vil jeg synes var dumt, da vil det jo gå evig lang tid før man får noe ut av dette. Men det har jo gått både tid, man har lært, og fått nye innspill via Parker-samarbeidet, så jeg regner med at man har gode og gjennomtenkte planer for utviklingsløpet.

Men at det vil ta en god del år før dette eventuelt er på markedet må man nok regne med.

Man får nok vite mer på neste kvartalspresentasjon hva som er tenkt.

Igjen, verdien i dagens nyhet, slik jeg ser det, er at det faktisk er noen som er villig til å bruke ressurser på dette, og derfor har grunnleggende troen på teknologien. Husk at det er gjort grundige vurderninger i forkant, og at det for dette kinesiske selskapet også er noe som heter alternativ kost; det finnes sikker mye annet fornuftig å bruke ressursene sine på hvis de bare hadde hatt halv-veis troa på dette.

14 Likes

Enig. Targovax brenner mer enn dette på 1Q😂

Ja det er den regulatoriske risikoen for at kinesiske helsemyndigheter sier at det er uaktuelt å starte opp et slikt studie i Kina. Det er selvsagt en mulighet, og er hele grunnen til at disse kineserne sier at de gjør det på denne måten.

Og det beste svaret på det er at selv om det er en teoretisk mulighet, så er den ganske så liten gitt hva som allerede er gjort og dokumentert i en klinisk setting.

Jeg tror den beste måten å se dette på er at det en påkrevd øvelse i papirmølla. Vil bli veldig overrasket om ikke det går.

4 Likes
2 Likes

Nå har vi jo også denne fra før:

Legemiddelselskapet Targovax har inngått en lisensavtale med Zelluna Immunotherapi for patenter, immaterielle rettigheter og kunnskap relatert til utvikling av kreftbehandling basert på T-cellereseptorer rettet mot mutert RAS.

Det skriver selskapet i en melding.

Den nye avtalen vil gi selskapet inntil 100 millioner kroner i kompensasjoner gjennom milepæler og årlige godtgjørelser, i tillegg til royalty på fremtidig salg, opplyser selskapet.

Jeg liker lisensieringer. :slight_smile: får håpe vi får noe på oncos med litt mer saftige summer slik som de preklinske verden rundt får til…

2 Likes

kapitalisering neste?

Har de flere rettigheter å selge på Tg-plattformen eller innenfor ras-mutasjoner?
3 mill usd kan komme i løpet av et år. Og om veldig mange år kan det i beste fall være verdt 885 mill…
Ikke akkurat Mirati-summer, selv om det er bedre enn ingenting.

Nei, ikke før mesothelioma data

1 Like

Det kan vi nok ta for gitt nå. Samme mønster som forrige gang med Celluna og Parker. Kommer et par nye meldinger, og så settes emi. Uten partneravtale med penger up-front etter data.

1 Like

Er det noen her som har sjekket ut IOVaxis Therapeutics? At de kommer til å delta på en konferanse i Boston om et år, er det absolutt eneste jeg finner: https://neo-antigen.com/partnership/2019-partners/

Og det er ingen treff på deres angivelige produktkandidater “NeoReady” og “NeoCure”

Og ingenting klinisk på clinicaltrials.gov

Dette virker ikke på meg som et selskap som er egnet til å ta et produkt til markedet i store deler av Asia.

Det dette kinesiske selskapet har fått for 2,2 mill kroner er sannsynligvis fullt innsyn i selskap, teknologi og data. Er dette virkelig en god deal med et riktig selskap?

2 Likes

Grattis :slight_smile: Gøy om kineserne tar det videre. Husker at jeg nevnte det som en mulighet i høst da jeg fortsatt var inne, men ingen hadde vel forventet dette. Kudos til Targo for å klare å holde det hemmelig ihvertfall for de fleste :slight_smile:

Ja, de har jo TG rettigheter å selge til markedet i USA, Canada, Europa, Australia og Japan for å nevne noe :+1:
Synes dette var en god avtale selv om jeg helst hadde sett at det for et så langt kommet produkt som TG01 gikk rett til en avtale med minst 3 mill USD innbetalt nå. Men jeg tror generelt at det er helt håpløst for små norske biotekselskaper å drive forsøk og senere salg i Asia, så utlisensiering her er smart.

3 Likes

I would actually say mid double digits for me (as a English speaker) would be 14-16%

2 Likes
2 Likes

Står i meldingen at de er et nytt spinoff fra ImmuOn Therapeutics. Finner du noe på det navnet?

" ImmuOn Therapeutics is founded by oversea returned scientists and is a fully integrated biopharma company."

Hehe. Skrytepaver.

Avtalen gjelder retten til å videreutvikle og lisensiere Targovax’ TG01 og TG02-vaksiner i Kina, Hong Kong, Macau og Singapore.

kommer mer her

2 Likes