Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

Det var min pointe … popcorn er allerede i microovnen :slight_smile: Man forestiller sig følgende …

Retailer: “Hej MSI, jeg lægger lige en spærre på 1,5 mio NOK på 10,50 … den kan I ikke matche”
MSI: “… (kalder kollegaerne over til tastaturet før retailer bliver kørt over)”

@TheObserver har set det samme mønster så mange gange i NANO og særligt Danske Bank (DANSKE) at man efterhånden ikke er i tvivl om dette setup. Det ses både på vej ned … og op … køber afventer en periode omkring niveau på spærren for at tiltrække sig flere sælgere, der lures til at lægge sig foran spærren og voila, så er der napp. Jeg siger ikke nødvendigvis, at det er præcis dét vi kommer til at se, men det ligner det utroligt meget.

Spændingen stiger; bliver den spærre taget ud, så lover jeg (på mine børns ære) at lillemor får en ny kjole i løbet af 2020.

… med forbehold for at det ikke er MSI, der ligger på 10,50 :crazy_face:

1 Like

Poppkorn gifen blir sensurert, why???

1 Like

@aborum, dette er nok mye mulig en taktisk sperre ja, for å lokke småposter frem, men det er skyhøyt spill hvis man ikke får kjøpt flere aksjer enn hva som kan gå i et jafs gjennom sperren.

Dette er som du sier en gjenganger i NANO, og var veldig tydelig sist gang den ble solgt ned i et raid til like under 20 kroner. Da la man ut en sperre av 60K aksjer på 20 blank. Den rakk å ligge frem i 8 sekunder før den ble røsket ut! Derfra og opp til 28 kroner gikk så på tre dager :slight_smile:

3 Likes

Ramses; Utenfor tema.
Alt slikt tull stjeler bare tid og oppmerksomhet i en travel arbeidsdag!

Noen er jo faktisk på et forum fordi det er en hyggelig hobby. Dette er en “småprat”-tråd. Det må da være rom for bittelitte grann humor…?

5 Likes

Da får du vel bare arbeide da …Og ikke holde på med slikt tull …:rofl:

7 Likes

Hallo, dette er en småprat tråd, du er hjertelig velkommen til å skrive på Insidertråden så snart du har betalt medlemskap.

Alvorlig talt, nå blir denne også flagget???

@pdx er humor/forsøk på humor ikke lenger lov i en småprat tråd?

13 Likes

Rapportert faktisk. Ja humor skal vi i hvert fall ikke ha noe av i “småprat-tråden”. :wink:

3 Likes

Regner med sperren ligger der enda? Kursen går kanskje inne særlig nordover før meso-data og emisjonsspørsmålet er avklart?

Der går ca. 70.000 stk på 10,30 nu … en fornøjelse at se markedet levere varen; må være en desperat sælger, der skal ud inden vi rammer 30,00 i slutningen af januar.

… ooog voila, så er vi videre.

2 Likes

Kan jeg spørre om hva som skjer ved en emisjon? Ikke vært med på det tidligere. Må man kjøpe flere aksjer for at de aksjene jeg jeg allerede har ikke skal bli vannet ut i verdi?

Ønsker du at fastholde samme forholdsmæssige position i selskabet, da må du deltage i emissionen (heraf bl.a. betegnelsen reperationsemission, eller rep. emi) eller handle i markedet efterfølgende. Det bliver en stadigt tungere post at bevare sin position efterhånden som et selskab går gennem emissioner (for at drive værdiskabelsen).

Dette betyder, at flere tilbyder seeding capital som initiel facilitator og i mindre begrænsning deltager på de videre emissioner.

2 Likes

Tusen takk! :slight_smile:

Hva betyr “sperre”, egentlig? Hvorfor skulle et meglerhus ha noen interesse i å holde kursen nede, og gjøre det ved å selge aksjer selv? Jeg forstår at det kan være interessant for et meglerhus å få tak i billige aksjer, men hvis de selger 70k aksjer for 10,50 kr, hvordan kan de få noe positivt ut av dette for seg selv? De kan jo ikke kjøpe sine egne aksjer

1 Like

Meglerhuset legger et stort antall ut for salg på en gitt kurs, slik at andre som vil selge aksjene sine raskt blir nødt til å selge de billigere. Da kan meglerhuset kjøpe aksjer billigere enn det de har lagt aksjene ut for salg på, samtidig som de slipper at kursen stiger.

3 Likes

Husk at flere retailere sidder på depoter, der har større antal aktier end flere institutionelle investorer (flere læser og skriver endda på denne tråd); derfor er der ingen garanti for, at det er et mæglerhus (institutionel investor), der presser prisen … jeg vil som udgangspunkt altid pege på en retailer i dette scenarie.

Et andet - og måske langt mere relevant - spørgsmål er det vedr. kurspleje, men her er jeg uden yderligere indsigt og må høre om @TheObserver har erfaring med denne service fra mæglerhus overfor selskab.

3 Likes

Kurspleie går vel på å holde oppe en kurs oftere enn å forsøke å dempe denne.

1 Like

Er det kommet noen nye aksjonærlister? Jeg finner ikke disse på hjemmesiden til trvx - ikke at det bestandig er like lett å se via en iPhone…

Innsidere får liste hver mandag.

Top50.

1 Like

Ser ut som de er klar til starte opp pivotal studie ganske raskt. Det avhenger av penger/partner
er klart innen kort tid etter dataslipp nu i januar

Og dette studiet skal være ferdig ca samtidig som Pcib har sin interim avlesing i GGK studiet. Så, målt mot Pcib har Targovax en ekstremt lav mcap.

6 Likes