Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

Oslo Børs er vel verdenskjent for å ha “vanntette skott” :rofl:
(og ja, det er et snev av ironi i den setningen)
Håper denne kursnedgangen kun er en tilfeldighet, men kjenner jeg er litt urolig…

Hvis det er KLP som skal ut, så synes jeg den timingen er litt rar. KLP forvalterne må vel ha såpass kontroll at de vet at det veldig snart foreligger meso data, og derfor antar at disse vil være suboptimale. Det er også rart, sett de tidligere tallene og stemningen blant Saug&CO den siste tiden…

Husker du når Storebrand dumpet Pcib på 5-tallet? Rar timing det også :wink:

Er det noen jeg ikke tror sitter på innside så er det nissefond ala KLP.

Dagen de kinesiske nyhetene kom ble det omsatt 2,5 mil aksjer. I etterkant er det omsatt 2,219 stk. Antar nedsalget slutter paa ca 9 og da er vi alene igjen mens vi venter paa Saug.

Følger ikke pcib så veldig, så den fikk jeg ikke med meg.
Var det knyttet til den perioden når Storebrand skulle ut av aksjemarkedet i høst?

Å? Har hørt noe annet. Jaja pytt sann.

Nei, det var høsten 2016. Pcib sto IKKE i 5 kr i høst, og det vet du veldig godt;)

Hehe ja, hvis jeg hadde tenkt meg om i 2 sekunder før jeg skrev svaret så hadde jeg jo det :rofl:
Skylder på farlig lavt koffeinnivå for den brainfart’n.

Men tilbake til evnt nedsalg… Jeg er enig i at KLP gjerne ikke står øverst på listen over mulige “insidere”. Men hvorfor selge ned akkurat nå? Jeg klarer ikke så se rasjonale bak den beslutningen, forutsatt at de faktisk har fått med seg at vi er dager/uker unna Meso data… og det håper jeg for alle KLP investorene sin skyld at de har.

Tja, kan jo snu på det også. Hvem er det som både kan, gis anledning til, og som kan ha interesse av å være med på en emisjon ved neste korsvei ? Exit - dersom det er det som faktisk skjer - kan jo i så fall være del av en mer langsiktig plan der en posisjon tas inn på nytt.

Som sagt, hvorfor dumpet Storebrand Pcib på 5 kroner, rett før en av tidenes store oppturer?
Kanskje fordi fond ikke setter seg så grundig inn i caset? Kan skje de er happy med dagens avkastning? Fins like mange grunner til å kjøpe som å selge.

Tror du virkelig forvalterne i KLP opererer på den måten? Spekulerer heihå vilt med pengene?
Hvis du lurer så er svaret nei, de er ganske trauste.

nå er det vel ikke så mye og fundere på , eller være skremt over at de selger seg ut …

gjentar fra istad : De hadde 250k akjser etter forrige onsdags handel … er nok ute , eller rimelig nær!

de har vel solgt seg ned fra langt over 1 mill aksjer på oppturen i desember, det de har igjen er bare piss :stuck_out_tongue:

Har det noe å si hva KLP gjør? Du skriver også at KLP ikke står “øverst” på listen av innsidere.

Det kan være mange grunner til at de eventuelt reduserer.

Men en opplagt mulig grunn er at de vurderer situasjonen annerledes enn de som kjøper.

Hva har det å si for deg at andre er uenige/enige med deg i din vurdering?

Jasså, så det du egentlig kontrer med nå er at min tro overkjøres av din viten om det samme forholdet ?

Hvorfor skal de ikke selge hvis de har ~100% gevinst på pengene ? De er jo ikke spekulanter som ønsker 10X’en på sparepengene, slik som vi er. For de er det godt nok å kjøpe seg inn igjen ETTER dataslipp når selskapet i teorien skal reprises. Kanskje fører det faktisk til mer stabil kursoppgang etter dataslipp.

De bestemmer seg for å selge, og så må de vente til det er volum i markedet. Nå kom det volum og da benytter de sjansen.

1 Like

Reason to belive ihvertfall

4 Likes

Oncos-behandlede pasienter:
Fase 1 mono (7 indikasjoner): 12 pasienter
Mesotheliom kombinasjon med Kjemo: 20 pasienter behandlet med ONCOS
AZ kombinasjon med CPI: 7+31 = 38 pasienter(skal rekruttere ytterligere 37 pasienter om vi når første «hurdle»). Om vi får på så mange som 38 i år er jeg litt i tvil om, det avhenger av rekrutteringstakten, men det hørtes kanskje noe tight ut?
Melanoma Refractory = 21 pasienter
Totalt antall pasienter vi har potensiale til å oppnå effektdata på i 2020: 91 pasienter
(Sotio får bli oppside).
I tillegg har vi gjennomført en «compassionate use program» med totalt 118 pasienter, så vi besitter allerede en solid safety database, og nå i løpet av 2020 en solid effektdatabase i ulike indikasjoner.

Fra CEO statement i Q3, S3(anbefales forøvrig å lese igjennom hele statement)
Oncolytic viruses are increasingly recognized as an important future class of immune activators, and Targovax is well positioned as one of the leaders in this rapidly evolving field. Maintaining that position will require speed and agility. Currently, our main focus is to deliver the expected data read-outs from our ongoing ONCOS-102 combination trials in 2020, which we hope will solidify Targovax position as a leader in the oncolytic virus space.

1 Like

Det er vel ganske åpenbart, vi er ned 7% på ei uke.

Det er et godt poeng jeg ikke hadde tenkt på.

Omsetningen i dag er på NOK 2.5mill - det er en sum fem litt større tradere kunne tenkt seg som posisjon fram mot melanoma og partner/oppkjøp hvis selskapet leverer - kan jeg se for meg…

For å sette nedgangen litt i perspektiv.

2 Likes

Nei, det er ikke åpenbart. Da må jo stille deg det spørsmålet hver eneste dag med nedgang.

Da er det nok skummelt å være i aksjemarkedet, det er vanskelig å finne et sted der alle er enige med deg. Det blir Forøvrig 0 handel av slikt også.

Du kan ikke styre de andre aktørene i markedet.

4 Likes

Hele poenget her var timingen til KLP, ikke det fundamentale rundt kjøp/salg på børsen.
Det klarer nok du også å se, hvis du tar av deg kverulant brillene.

Ønsker deg en fin dag videre!

Kjenner ikke til KLP så godt, men de fleste fond har (mer eller mindre) strenge regler de kjøper og selger etter.
Det kan være så enkelt at KLP hadde et kursmål for trvx som nå er nådd, og derfor selger seg ned.

2 Likes

Fra chatten:

Altså, det er mange investorer som gledelig deltar i emisjon så lenge man får tilgang på aksjer til short i forkant av emisjon. Så kan tenkes at KLP selger seg ned nå for å ha cash i eventuell emi

Vist de har mest tro på emi til feks 7 kr. Så er det jo logisk å selge seg ned. Vist emi uteblir eller kommer høyere så ser de jo ikke fult så smarte ut :stuck_out_tongue:

Samt det finnes ett hav av andre grunner til å vekte seg ned.

1 Like