Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

Euforien omkring TRVX er primært en retail-greie. Kan jo minne om at T50 har redusert sin relative beholdning underveis de siste 12 mnd til tross for 11 mill nye aksjer. Og hvem er så T50 ? Jo, bl.a verdipapirfond tilhørende KLP, Nordea og Meierikassa. Og deltakerne i emisjonen våren 2019 er forsvunnet som dugg for solen. Oppgangen fra primo desember frem til idag på relativt stort volum gir heller ingen tydelige tegn på akkumulering eller konsolidering. Tvert i mot. Så i mitt hode så blir det litt for enkelt å feie en mulig exit fra slike finansielle aktører under teppet som en liten bagatell. Og distribusjon og tilgang til informasjon er aldri rettferdig. Det finnes ingen slike perfekte marked.

1 Like

Er der nogen her, der har en indikation på antallet af shortede aktier i selskabet? (hvis nogen overhovedet)

Umulig å spå.

Men man kan jo se på Nordnet beholdning for å se hav som er tilgjengelig relativt kjapt.

Men det beste trikset er jo å gå short seg selv, men å selge alt man har for så å bli med i emi (om og når den kommer)

er vel om short er over 0,5% den er syns… dvs 317.000 aksjer … Men igjen , kan det vel ligge mange shortere rett under grensen og som ikke vil være synlig.

1 Like

Setter faktisk mer lit til Morgan Stanley, og Barclays inntreden og økning på topp 50 de siste månedene enn KLP og NORDEA sine bevegelser. Hvis man skal følge din logikk rundt at “størrelse = kunnskap” så burde det gjelde dobbelt, mener jeg. Hvem sitter nærmere sitene hvor studiene foregår enn spesialistene i amerikanske hus? Er det tilfeldig at de dukker opp og kjøper seg opp rett før avlesning av Oncos-102 begynner?

Vet ikke jeg, men jeg er tilbøyelig til å være enig i at informasjon i markedet alltid er litt skjev.

3 Likes

Ikke godt å vite hvem som skjuler seg bak de ulike nominee kontoene. Om det nå er MSI, Barclay, New York Mellon, eller andre. Kan like gjerne være retail det også.

Jeg har heller aldri ment eller sagt at størrelse (beholdning) gjenspeiler kunnskap. Kan være mye uforstand ute og går:) Men det er vel i grunnen greit å anta at man kaster mindre med pil, eller flipper færre mynter i været hos finansielle investorer enn hos retail ?

1 Like

Hva legger du i retail egentlig? Kunnskapsløs?

Alle andre enn finansielle og industrielle investorer. Sånne som deg og meg vil jeg tro, men absolutt ikke kunnskapsløs.

Enig. De kjører nok en helt annen risk management enn oss. Er vel ikke noen av oss som kjøper Targovax nå som sier at det ikke er risiko :smiley: Mitt poeng er vel egentlig at jeg tviler på at trenger å være noe annet enn solid gevinst og risk-off som ligger bak et salg, mens du hinter om at de kanskje har innsideinfo.

Er det rett?

1 Like

Nå har selskapet vært flink med en offensiv borte i uniten med bla en solid presentasjon ved Shoushtari m.fl. Er også flere her som har spredd det gode budskap på div forum der borte, derfor er det ikke unaturlig med amerikansk interesse for selskapet nå.

Ikke nødvendigvis. Kanskje mer at vurderingen der i gården går i favør av at det er mer sannsynlig at det kommer en emisjon fremfor annen finansiering. F.eks penger up-front fra partner.

Men det er da ikke så farlig med emisjon hvis dataene er gode? Det betyr jo at de henter penger til å få en pivotalstudie opp og gå, samtidig som vi kan feste øynene på readouten fra melanoma og økt antall injeksjoner av Oncos.

Teoretisk sett burde jo det klargjøre for en ordentlig reprising av selskapet fram mot enda et par virkelig store triggere?

4 Likes

Jeg prøver bare å finne en forklaring på hvorfor noen store finansielle aktører tar exit (vet jo heller ikke om det faktisk stemmer før vi ser neste oppdatering fra VPS) rett før data slippes. Og i så fall, skal vi tillegge det noen vesentlig betydning eller ikke.

1 Like

Fordi de har mellom 80% og 100% gevinst.

2 Likes

Det tror jeg faktisk ikke.

En del fond har strenge mandater og MÅ selge når de har oppnådd en viss gevinst.

I tillegg til å få høyest mulig avkastning prøver også fondene å få minst mulig svingninger. Det gjør at de lager strenge regelsett for hvor langt de kan gå med en aksje.

Dette skiller fondene og vanlige retailaksjonærer, for vi kan tåle mye mer svinginger (de fleste i hvert fall😂).

2 Likes

RAS

It’s also working on other early projects, including NEO-STC-01, a T-cell therapy candidate targeting shared RAS neoantigens.

Svært at sige med sikkerhed, men dagens handel ligner en aktør, der arbejder på at sælge de sidste aktier i porteføljen; salgsposter på stadigt lavere kurser trods signaler fra markedet om at ville den anden vej.

Forholder mig ganske roligt og har nappet så lavt som 9,25 i dag; selvfølgeligt ærgerligt at aktien skal korrigere, men det er naturligt at se udskiftning. Jeg må faktisk sige mig ganske tilfreds med udviklingen denne eftermiddag … kun 3,86% nede efter et regulært sell-off.

4 Likes

Har også benyttet dagen i dag til å øke posten min i Targovax.

Vi burde være svært nær nyheter her.

Tror at omtrent alle selskapene knyttet til Radforsk er i ferd med å bli kjøpt opp/inngå større avtaler…

3 Likes

Pleier IR å være kjapp med å svare på mail?