Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

Går for en camping Unimog :smiley:

Seriøst, ikke for å disse Defenderen :wink:

4 Likes

Slap af folkens, ledelsen i selskabet har været stabil leverandør af aftaler allerede på de patenterede platforme, der fremvises med beviselig effekt og uden bivirkninger.

  • Guider kapitalisering på TG platformen
    – Targovax and IOVaxis Therapeutics enters Option Agreement for TG mutant RAS vaccine license and clinical development in China - Jan, 2020
    – Targovax grants Zelluna Immunotherapy an FTO license to intellectual property relating to mutant RAS T cell receptor technology - Mar, 2019
  • Guider partneraftale på ONCOS-102 + CPI med henblik på pivotal studie
    – sponsoreret pivotal studie på mesothelioma + ONCOS + CPI? - Jan, 2020
    – sponsoreret pivotal studie på melanoma + ONCOS + CPI? - Jun, 2020

Det burde være et spørgsmål om tid, før den rette melding rammer markedet og selskabet for alvor tiltrækker de store spillere. Når dette sker, er det game over med aktier på 9,50 …

Man skal om aktionær spørge sig selv, om en ledelse, der kan levere to aftaler på en parkeret platform (TG), er i stand til at levere to aftaler på en platform (ONCOS), der beviseligt har fuld opmærksomhed fra BP.

13 Likes

Siden vi er inne på bil på en fredags kveld; har hatt den nye X5 x45e i en måned nå. Komboen med rekkesekser, 10 mil rekkevidde på batteri og masse herlig utstyr er verdt å tenke på hvis TRVX-svangerskapet går den veien det ser ut for mange her inne.

Jeg er enig; 52,50 er ingen fornuftig EV på Targovax sammenliknet med andre transaksjoner og bredden/ pipen de sitter på. De har RAS, de har virus som fungerer og etter mest sannsynlighet next gen ONCOS i pre-klinisk med virkelig :muscle:-effekt! Våren 2020 som TRVX-aksjonærer vil nok mange huske på med et smil om munnen for fremtiden :grin:

2 Likes

Mirati har akkurat har akkurat hentet inn 345 mil$ i emi, og har nå rundt 750 mil$ på bok.,

Mesteparten av dette hentet på en KRAS pipline som ser sånn ut contra Targo:

Jeg ser det som fullt mulig, (om enn litt usannsynlig :sweat_smile:) at Targo med Oncos som Kicker kan havne opp i denne klassen selskap, hva verdsettelse angår.

2 Likes

Hvad angår kursmålet på 52,50 NOK / aktie er det bare et estimat på, hvornår jeg ikke behøver at arbejde længere; men bevares, tænker da fortsætte den indbringende forretning som selvstændig, mens porteføljen arbejder …

Spørgsmålet man som aktionær formentligt må tage stilling til, i tilfældet af vi rammer 52,50 er, hvorfor aktien er i stand til at ramme 52,50 … og om denne årsag med rimelighed kan løfte aktien til væsentligt højere niveauer.

3 Likes

Av samme grunn går jeg for et kursmål på 5000 kr / aksje! :desert_island:

2 Likes

Bare 35 mrd$ det :wink:

1 Like

Altså jeg har ikke noe problem med å sette kursmålet til 10 000 jeg.

Det er nesten så jeg tror det mest realistiske er at TRVX blir slukt av BP. BP har også vist stor interesse for “tidlig stadie” virus og TRVX pipeline er interessant i så måte med sine neste generasjon virus med doble transgene som allerede har vist lovende resultater i mus.

Når de får dette med på kjøpet med tanke på at “lead candidate” ONCOS 102 er av virusene som har kommet lengst med sine kliniske studier med sterke effekt og immundata , så skulle man tro at TRVX er et svært fristende target. Og TG plattformen kan i tillegg vise seg svært så potent.

Undres hva alt dette kan ha av verdi i transaksjons markedet? Hvor mange ganger børskurs?

5 Likes

Blir forhåpentligvis ikke solgt nå.
Først partneravtale, så stiger kursen mye, så evt oppkjøp om en stund.

Dette er noe Soug har gjort før :wink:

https://www.nettavisen.no/na24/--helt-fantastisk-avtale/2699490.html

Avtalen har en anslått verdi på over 4,8 milliarder kroner og er den største i sitt slag noen gang for et norsk legemiddelselskap. Algeta mottar vel 365 millioner kroner fra Bayer ved inngåelse av avtalen, mens resten av beløpet mottas etter hvert som målsettinger knyttet til produktutvikling, produksjon og kommersialisering nås. I tillegg vil Algeta motta betydelige salgsprovisjoner.

DnB Nor Markets har hatt et kursmål på aksjen på 55 kroner, men Jørgensen sier at han regner med at dette nå vil bli oppjustert til 100 kroner.

På Oslo Børs stiger aksjen 59,65 prosent til 64,50 kroner.

Får satse på en reprise…

Turnstone sin nylige virus avtale med Takeda var mye bedre og mer relevant, så har store forventninger til Soug og Oncos 2 serien. :slight_smile:

2 Likes

Gammel men god

Jaderberg has been busy tapping up his Contacts in big pharma having previously worked as chief medical officer for Bristol Myers Squibb in Europe.

He has already been in talks with manufacturers of checkpoint inhibitors to enable access for further development.

Wiklund said: “It is tough as a small biotech to lift a phase 3 programme – it is obvious we are interested in licensing out one or both of our programmes.”

But Targovax’s CFO Erik Digman Wiklund was cagey about the prospects of a big buyout as seen in the case of Viralytics. “It is incredibly unpredictable, it is difficult to make any comment,” he said.

https://pharmaphorum.com/news/big-pharma-turn-viruses-boost-cancer-immunotherapies/

5 Likes

Det er klart, denne avtalen er snart 11 år gammel og veldig mye har skjedd etter dette.

Det gikk temmelig nøyaktig 5 år før Bayer kjøpte hele sulamitten, og det var jo i denne perioden selskapet virkelig steg i verdi.

1 Like

Litt om Melanoma og virus fra ca 15:40

Hørte bare snakk om Cevira der jeg

Første post på TI, vil som mange andre takke for mye god informasjon fra personer som dytter mye tid og energi inn i sine skriverier.

Så over til spørsmålet da jeg ikke har så mye fornuftig å bidra med i debattene som går.

Når Targovax kjører sine studier, leverer de da fra seg produktene uten å være i befatning med pasientene som da skal få disse? Eller er de med og observerer en ev. fremgang eller tilbakegang på pasienten igjennom studien slik at de har en viss formening om produktet?

Ser, som de fleste her, frem mot resultatet av studien nå i januar. Den kan gjerne komme i februar for min del så lenge de melder om et samarbeid samtidig. :rocket:

6 Likes

Hei!

Jeg er ikke den som skriver eller kan mest. Men tror jeg kan svare greit på spørsmålet ditt: Targovax som de fleste biotek selskaper kjøper tjenester av firmaer som driver kliniske studier på vegne av nettopp biotek selskaper. Noen spesialiserer seg på fase 1 studier. Disse leverandørene har så sykehus og kliniske studie-enheter verden over som de samarbeider om og hver institusjon har gjerne maks en studie per indikasjon. Feks så vil melanom studien gå på et sted hvor melanom pasienter kan fases inn i Oncos, uten lokal “konkurranse” om pasientene.

Data vil så bli avlest på faste intervaller på studiestedene og videresendt til selskapet som driver studien. Eksakt når et selskap som Targovax så får resultatene er jeg ikke sikker på, men jeg kan si med svært stor sikkerhet av Targovax per idag har Mesotheliom dataene og jobber sammen med studie-leverandøren om hvordan det skal tolkes og selskapet må se seg ut veien videre. Studie-selskaper samarbeider gjerne med statistikk og analyse miljøer.

Det er svært dyrt å være biotek og kjøpe slike tjenester, men så lenge man er små så er det eneste farbare vei. Feks om en offentlig avdeling skal ha MR bilde av en pasient så koster det X, om et biotek eller privat selskap skal ha samme undersøkelsen så ligger det gjerne på 3X, om ikke mer i noen land, især USA.

Man kan alternativt gjøre som feks Ultimovacs som har fått til studie med OUS, evt at man står for det administrative selv på noen studier og kjøper tjenester på andre.

6 Likes

Et lite hint, det ligger veldig mye godt lesestoff her inne, men her er en kort summering på det du spurte om.

Mesothelioma er egne studier hvor de selvfølglig er involvert, jeg er sikker på at MJ (Magnus Jaderberg) er involvert i både studie-oppsett samt at han følger opp både klinikkene og pasientene.
Mesothelioma; Studien ble valgt på grunnlag av tidligere resultater oppnådd med Oncos, den ble testet i mer enn 100 pasienter før Oncos slo seg sammen med Targovax og i Mesothelioma fikk de gode resultater, se noe i avsnitt på engelsk under.
Melanoma; Studien startet etter en forspørsel fra S&K om de ville være med i en slik, S&K er ingen hvem som helst i denne bransje så dette var stort.

I partner studiene Ludwig og Sotio er de hovedansvarlig, men jeg regner med at det har vært flere konsultasjoner mellom de og Targovax via MJ. En av klinikkene til Ludwig studiene er S&K, at også Ludwig forandret doseringen på sine studier etter resultatene på part 1 i Melanoma kan tyde på at de snakker sammen.

Dette er bare et lite utdrag fra en phase I studie Oncos mono-terapi.

Importantly, we saw a late decrease in metabolic activity in PET imaging of patient FI1-14 with malignant pleural mesothelioma. In this patient there was a 47 % decrease in total lesion glycolysis 6 weeks after the last study visit which occurred at 6 months. The patient had not received other treatments after the trial, suggesting that the decrease in metabolic activity was caused by ONCOS-102. We believe that the activated immune response may lead to the development of delayed yet long-lived memory response that can sustain clinical benefit beyond the period of treatment as is often seen with immune-oncology therapies [22]. This patient survived 18 months (542 days) from the treatment initiation and over 33 months (999 days) from diagnosis. Patient FI1-19 had an epithelial ovarian carcinoma and had progressive disease following seven different chemotherapy treatment lines while entering the trial and continued to progress during study participation. Interestingly, after the study she responded to chemotherapy and imaging of her tumor 22 months after the study initiation showed stable disease compared to baseline and she was alive in the last follow up 25 months after study initiation.

8 Likes

Det ligger også veldig mye bra informasjon i den “originale” Targovax tråden med 10 000+ innlegg.

Veldig dumt med disse begrensningene i ant innlegg @pdx

2 Likes

Takker for både utfyllende svar og hint. Nå har jeg lest de snart 2000 innleggene som har kommet siden det ble startet en ny tråd for 2020 samt de som var i forrige.

Grunnen til spørsmålet er at jeg ikke blir klok på det Soug sier i den podcasten fra DNB sin helsekonferanse. En podcast som forøvrig burde vært en type sticker i starten på denne tråden. Hvis du aldri har lest om Targo så får du 3500 innlegg oppsumert i løpet av de første minuttene der.
Samtidig som det snakkes mye om en trippel combo i en fase 2 så er han ganske klar på at alt avhenger av de dataene de nå går igjennom.

Kan være pessimisten i meg som ikke hører det jeg vil høre. Dog håper optimisten i meg at Soug bare styrer skuta stødig og ikke slenger med leppa til gud og hvermannsen.

2 Likes