Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Teknisk Analyse (TA)

hva er årsaken til at den detter sånn nå??

Makro og Vaccibody;)

30% opp på en måned er god nok grunn for mange.
Greit det …

Som skrevet tidligere var signalet fra RSI relativt højt og der blev spekuleret i at en korrektion var nært forestående; men det er kun sundt at aktien får mulighed for lige at trække vejret og samle kræfter, inden videre opgang samt etablering over 9,00. I tillæg var der store kursfald på NASDAQ i går efter udmelding fra den orange chimpanse, så det er nok en blanding af flere detaljer, der faciliterer dagens volatilitet.

Har selv taget en pulje på 8,65 i dagens handel og ville ikke blive overrasket om den ender over 9,00.

5 Likes

Entydig ute av lange nedtrenden for øyeblikket!

Hourly:

Weekly:

4 Likes

Forsøk på å tolke bildet :slight_smile:

Usikker på om forventninger til nyheter kan ta oss mye høyere enn 9,5kr. De faktiske fundamentale nyhetene rundt de viktige tingene vi venter på er noe annet.

3 Likes

En liten pause i en pen oppovertrend

3 Likes

Testet tidligere motstand (nå støtte?) i noen dager nå. I mine chart er det nå duket for videre stigning til like under 9 kr. Imidlertid tar ikke TA hensyn til siste emisjon og økt antall aksjer, og ny motstand under dette kan naturligvis dannes senere.
Men etter flere “tester” nå rundt 7 kr er det duket for et lite løft om det da ikke kommer negative nyheter eller endring i utenforliggende forhold påvirker hele markedet.

Tok et lite lodd i denne da jeg mener kursen er for hardt straffet etter siste emisjon under børskurs og nå har litt å gå på i perioden frem til medio januar (hvor jeg er mest eksponert i markedet, og som er min horisont p.t.).

6 Likes

Meget bra momentum i aksjen nå med høy rsi og spike i volum. På vei til å bryte ut av en rektangelformasjon også.

16 Likes

Ukeschart sier oss noe om hvor signifikant volumet er denne uken.

20 Likes

Resistance 11,0 Kr


13 Likes

Capclose på gang ?

Eller en bitteliten cupnhandle :crossed_fingers:

1 Like

Jeg er ganske uerfaren med teknisk analyse. Men er det noe sånt du håper på?

2 Likes

Eller gapclose ned til kr 7,25 som Frodoen peker på.

Gaps har pleid å være sykt deterministiske i norsk biotech, men volumprofilen er med som en faktor i chartet da.

2 Likes

Korrekt, men det sagt så er mine vurderinger av cupnhandle langt ifra hva som står i boken, dvs en cup n handle skal i sin rette natur være på rundt 45uker pluss ifølge investopedia. Men, i god gammel funcom tradisjon så kan vi vel kalle en cupnhandle fra nesten hva som helst tidsperspektiv :sweat_smile:

det ser jo ut som det kan være tilfellet da?

Fantastisk forkortelse av tråden her på mobil btw :see_no_evil:

5 Likes

Ganske bra volum! Faktisk større volum enn NOD i dag.

Screenshot_20201210_135644 oj oj, her er det bare til å holde fast :coffee:

8 Likes