hva er årsaken til at den detter sånn nå??
Makro og Vaccibody;)
30% opp på en måned er god nok grunn for mange.
Greit det …
Som skrevet tidligere var signalet fra RSI relativt højt og der blev spekuleret i at en korrektion var nært forestående; men det er kun sundt at aktien får mulighed for lige at trække vejret og samle kræfter, inden videre opgang samt etablering over 9,00. I tillæg var der store kursfald på NASDAQ i går efter udmelding fra den orange chimpanse, så det er nok en blanding af flere detaljer, der faciliterer dagens volatilitet.
Har selv taget en pulje på 8,65 i dagens handel og ville ikke blive overrasket om den ender over 9,00.
Forsøk på å tolke bildet
Usikker på om forventninger til nyheter kan ta oss mye høyere enn 9,5kr. De faktiske fundamentale nyhetene rundt de viktige tingene vi venter på er noe annet.
Testet tidligere motstand (nå støtte?) i noen dager nå. I mine chart er det nå duket for videre stigning til like under 9 kr. Imidlertid tar ikke TA hensyn til siste emisjon og økt antall aksjer, og ny motstand under dette kan naturligvis dannes senere.
Men etter flere “tester” nå rundt 7 kr er det duket for et lite løft om det da ikke kommer negative nyheter eller endring i utenforliggende forhold påvirker hele markedet.
Tok et lite lodd i denne da jeg mener kursen er for hardt straffet etter siste emisjon under børskurs og nå har litt å gå på i perioden frem til medio januar (hvor jeg er mest eksponert i markedet, og som er min horisont p.t.).
Meget bra momentum i aksjen nå med høy rsi og spike i volum. På vei til å bryte ut av en rektangelformasjon også.
Capclose på gang ?
Eller en bitteliten cupnhandle
Eller gapclose ned til kr 7,25 som Frodoen peker på.
Gaps har pleid å være sykt deterministiske i norsk biotech, men volumprofilen er med som en faktor i chartet da.
Korrekt, men det sagt så er mine vurderinger av cupnhandle langt ifra hva som står i boken, dvs en cup n handle skal i sin rette natur være på rundt 45uker pluss ifølge investopedia. Men, i god gammel funcom tradisjon så kan vi vel kalle en cupnhandle fra nesten hva som helst tidsperspektiv
det ser jo ut som det kan være tilfellet da?
Fantastisk forkortelse av tråden her på mobil btw
Ganske bra volum! Faktisk større volum enn NOD i dag.
oj oj, her er det bare til å holde fast