Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Teknisk Analyse (TA)

Er det virkelig så enkelt? Jeg må innrømme at jeg synes TRVX er fryktelig svak påfølgende dager etter nyheter av alle slag. Så hva har endret seg i dag, selv om volumet har økt noe? Avslutter relativt svakt i dag også etter min mening. Men jeg er ingen ekspert på noe som helst. Synes bare jeg ser et gjentagende mønster hver gang det har vært litt oppgang på nyheter.

1 Like

Jeg mangler fortsat at forstå, hvilken nyhed der skulle være årsagen til torsdagens rally. Er det bare DNBs artikel i FA?

Men er ikke dette typisk Trvx da? Investorer selger på nyheter og da gir mange opp, for de tenker at slike aksjer kan kun stige på nyheter og TA osv ikke fungerer på biotek.
Og så rykker aksjen til plutselig og alle prøver å finne ut hvilken nyhet som har kommet og sendt kursen oppover.

3 Likes

Med det volumet som har vært den siste uka kan man vertfall si at momentum tenderer i positiv retning. Den fundamentale kilden samt omtalen som kommer i aviser, twitter o.l danner fort et grunnlag for reprising. Vertfall når analytikere har ordet “deal” i papirblekka de sender rundt.

Emi gapet er det vel ingen fornuft i når det kommer til å lukke dette. Er vi heldige så danner vi et nytt gulv på rundt 9kr.

Men ikke vet jeg. Moro er det vertfall!

1 Like

Enig, trist at vi i det hele tatt må finne / lete etter andre grunner til oppgangen enn de sterke, konsistente data som Oncos 102 leverer.

Kursen burde vært minimum 30 kroner nå, det er det vi må finne svar på hvorfor ikke er tilfelle :male_detective:t2:‍♂

13 Likes

Kunne ikke sagt det bedre selv! Vi får servert resultater som det bare er å ta av seg hatten for. Så stiger aksjen en annen dag også, og hele nettet må saumfares uten at man finner en nyhet til at aksjen stiger akkurat den dagen.

1 Like

Litt volum ut av denne kan det fort bli moro.

2 Likes

De fundamentale forhold har i hvertfall endret seg siden tallene på oncos-102/keytruda ble offentliggjort. Dette var uten tvil god reklame for selskapet. Og med “best in class” så forsøker vel markedet å bli enige om hva som er den nye korrekte prisingen av selskapet. Slik oppfatter jeg det store volumet de siste dagene. Vi kan sikkert fort få en FOMO på M&A i tiden fremover.

3 Likes

Jeg følger med på momentumindikatorene på timeschartet, kan fort være at selgerene er ferdige.

Edit:

Vi er så nær å bryte over toppene fra de siste to år her

15 Likes

(har ikke live data fra TradingView).

Veldig spennende å følge med nå.

5 Likes

Nogen der er friske på at give en opdateret teknisk analyse efter dagens close?

1 Like

I går klarerte den første motstand på 10. Men så viste det seg at den traff i motstand på 10,13. Måtte zoome tilbake så langt som til 2018 for å se den. Der er det flere motstander oppover frem til 10,50, men den på 10,13 virker som ganske kraftig. Man skulle kanskje ikke tro at så gammel prishistorikk skulle være av betydning, men slik ble det i går. Aksjen fikk seg en reprising 2 desember og foreløpig virker det som trading ranger er hhv ~8,74 og 9,30 og 9,30 og 10. Vi befinner oss i øvre trading range. Det kan tenkes vi trenger store nyheter eller FOMO for å komme over sperrene på 10-nivået. Det vil nok bli et nytt forsøk på å klarere sperrene i dag. Vi kan også få en overraskelse nå i desember hvis det stemmer at colorectal data blir sluppet.

4 Likes

TG nyhet(er) vil drar den over og forbi… Må bare annonseres :slight_smile:

3 Likes

Chartet blir litt støkig av at det har vært emittert ut så mye aksjer, men noen ting kan vi se:

Market cap i selskapet er nå på det høyeste den har vært siden juni 2018, og nå er den aller første gangen man egentlig har sett skikkelig kjøping i markedet på enda lenger tid enn det, bortsett fra et par daglange idiotrally.

Så jeg må si at for all intents and purpose, så forventer jeg nesten at aksjen vil oppføre seg omtrent som om den er på “all time high”, selv om det selvsagt ikke stemmer, hverken med tanke på kurs eller market cap fra den første enorme oppturen.

Veldig mye oppside her, kan fint gå til 20 uten at jeg blir superoverrasket, hvis det fortsetter å være volum og bullish momentum

20 Likes

Denne gjengen er enig:
45. INVESTTECH INVEST AS INN 250 000 0,29%

6 Likes

Folk kan si hva de vil om investtech her inne, men de har hatt mye rett de siste årene. Så dette er et bra tegn :rocket:

4 Likes
12 Likes

Det som har gjort at folk på dette forumet har mislikt investtech så sterkt de siste årene er at de kjølig og klart bare har påpekt at “alle” chart har vist at biotech har vært i et deprimerende bjørnemarked måned inn og måned ut.

2 Likes

But now the wind is changing :smiley::chart_with_upwards_trend:

1 Like

2 Likes