Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Teknisk Analyse (TA)

Ligner angiveligt et klassisk HS-setup; kræver sandsynligvis svært positive nyheder for at bryde gennem 10,00 givet utallige forsøg oktober, 2018 … CMD?

Lavt 8-tall mulig før CMD uten annen kursdrivende info ?

1 Like

Selskabet har som vigtigste prioritet at facilitere finansieringen af de kommende studier på mesothelioma og melanoma; udebliver dette på CMD så tipper jeg test af 8,00.

Men før vi maler fanden på væggen, så skal Øystein Soug & co. have muligheden for at trække én eller flere hvide kaniner op af hatten og særligt samarbejdet med Merck og KOLs analyse på friske data bliver spændende at høre mere om.

Du har været med på denne her tur længere end de fleste aborum. Jeg er selv tungt lastet og udtrykte tidligere i dag min bekymring over en manglende aftale om videre udvikling af særligt ONCOS. Bekymrer mig at Merck sidder på hænderne. De må om nogen være inde i potentialet gennem et efterhånden langt sponsorsamarbejde. Deler du min bekymring??

Selskabet sidder på svært stærke data og må vælge den rigtige løsning; det er entydigt positivt at Merck allerede er partner på mesothelioma og jeg anser det som forventeligt at Merck også bliver partner på melanoma (som minimum med de samme betingelser som vedr. mesothelioma).

Inden for det kliniske arbejde tager alting uendelige mængder af tid og jeg mener ikke, man kan sige, at Merck decideret sidder på hænderne. Det er meget muligt at en aftale allerede er på bordet, men at man mangler de sidste formalia.

Den videre kursudvikling afspejles i ledelsens evne til at kapitalisere på de aktuelle data; er der økonomisk deltagelse fra partner(e) er 9,00 bunden, ellers er min antagelse at vi skal ned på 7,50 eller 6,00 qua frygt for emission eller som resultat af en emission med heftig udvanding for at finde de nødvendige midler (aktuel MCAP er 787 mio NOK og 40% udvanding giver 314 mio NOK, der jfr. estimaterne på de to registreringsstudier på ca. 400 mio NOK , ikke rækker).

Søger man en delvis finansiering til opstart af studierne, vil væsentlige kursstigninger ligger under for frygten for emission(er); omvendt vil udgiften til fuldfinansierede studier sandsynligvis hurtigere blive absorberet i markedet med efterfølgende kursstigninger (med etablering over 10,00).

Aktiemarkedet har ingen følelser og ovenstående er sådan set bare en slags reflektion over, hvordan markedet fungerer og hvad jeg selv forventer ved de to mest sandsynlige udfald. Derfra afgør man selv som investor, hvordan man vil positionere sig.

2 Likes

Har svaret dig bagom på din anden mail? Min pointe er blot, at Merck har jo kendt til ONCOS data i lang tid, da de har været sponsor, så man kunne jo have håbet på, at de havde reageret allerede på dagen, hvor data nåede offentligheden. Det har de så ikke gjort?! Er det alt andet lige ikke et negativt tegn??

Merck er ikke amatører, der underskriver en kontrakt til 100 mio NOK, selv ikke når man allerede er i partnerskab omkring øvrige indikationer. Jeg har respekt for de resultater som selskabet har produceret og tænker at en aftale nok skal falde på plads som skitseret tidligere (helt eller delvist).

1 Like

Dette stemmer ikke. Merck skal sponse CPI i fremtidig mesothelioma studier. Dagens data fra oncos102 i meso og melanoma studier er trvx finansiert.

7 Likes

Ok tak! Det havde jeg misforstået…

Trenger egentlig å bryte opp nå, ellers er det et veldig gap under der.

gap ned til 7 blank?

Sånn deromkring er forrige nivået den tradet på ja.

2 Likes

Som skrevet tidligere, finder jeg det svært sandsynligt at den som minimum skal ned og røre MA50 og måske endda lukke gap på 7,50; historisk har MA50 ikke givet meget støtte (fremgår af chart), så jeg ville ikke lægge for meget i netop dét niveau.

Med ordrer på a 200 så tror jeg vel heller at noen har det moro på min bekostning :grinning:

Jeg tror ikke de er på moro, jeg tror det er blodig alvor fra noen som vil ut koste hva det koste vil, mens kjøpersiden sitter tålmodig og venter.

Så da siiiiiger kursen nedover på veldig lavt volum

3 Likes

Noen plukker opp på 8,50. Enn så lenge.

8.50 var også lav intradag den dagen meldingen om melanomdata ble presentert. Da varierte kursen mellom 10.6 høy og 8.50 lav, og vi så et innsidekjøp på 10 kroner samme dag.

Jeg tror at når man ser på volumet og tradingrange i påfølgende periode av melanomdata så skal det være solid støtte her.

4 Likes

Kursen må ned til 7,24 for å lukke det tekniske gapet, og jeg har stor tro på at dette vil skje i løpet av 1-2 uker fra nå.

1 Like

Tror du mye i kirka også eller? :latin_cross:

2 Likes

Eg tror kursen snart skal i 14, det er iallfall mye hyggeligere og tro det :wink:

11 Likes