Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Teknisk Analyse (TA)

Det var en interessant bevegelse nå syntes jeg. Jeg tolker det subjektivt som svakhet, og at aksjen er klar til å ta en ny tur nedover. Volumet døde helt ut forrige uke, mens selger og kjøpere ventet på at noen skulle begynne å enten selge eller kjøpe. Og inntil videre virker det som om selgere mistet tålmodigheten først.

Den alternative tolkningen er selvsagt at dette kan bli en spring, at kjøperne er i flertall men har stått utenfor og ventet for å få tak i aksjer under 5kr. Og nå som den har falt dit, så vil det vise seg at det er overvekt av kjøpere - ikke selgere - på det nivået.

Syntes det kan bli interessant å følge med på de nærmeste dagene.

4 Likes

Ser ut som om volumet lar vente på seg… :sweat_smile:

1 Like

Da kom bevegelsen, så det er bare å se hvor den legger seg. I første omgang holdt bunn fra forrige runde som støtte. Men alt annet enn rekyl over 4.8kr igjen anser jeg som livsfarlig.

Er man opptatt av konspirasjoner så kommer det emisjon i løpet av kort tid og “noen” har hørt rykter.

Største volumdag siden 11. juli, og dagen er ikke ferdig. Det er ikke det at volumet er veldig stort, det er mer det at volumet har vært helt forferdelig i lang tid mens kursen har sunket til bunn i trading range før den nå prøver å bryte ned.

Dukket opp en del kjøpere igjen også etter fallet idag :slight_smile:

Jeg begynner å helle til denne tolkningen.

Kursen falt, selgerne mistet tålmodighet, men kjøperne er fortsatt tålmodige og plukker det som faller under 5kr uten å dytte kursen oppover.

Føler det nærmer seg ny bevegelse for å teste om det er overvekt av selgere eller kjøpere. Forrige var ned, opp denne gangen ?

4 Likes

Putler avgårde langs 50 dagers snitt, føler også at chartet indikerer at det ligger kjøpere som er helt fornøyd med å bare ligge og plukke.

Det er en slags spekulativ og uklar kile her som kan antyde at noe er lit i emning?

4 Likes

2 posts were merged into an existing topic: Targovax (TRVX) Småprat

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

  1. @anon80503862 (8 likes)
  1. @Savepig (4 likes)
  1. @nordpolen (1 likes)

Gratulerer!

10 Likes

@Savepig kan du give dit perspektiv på en opdateret teknisk analyse? på forhånd tak :slight_smile:

Basert på chartet over, så lenge den fortsetter å trade over 5,3 er den potent. Går i en wait and see fase akkurat nå

2 Likes

The Power off Shiff Pitchfork

6 Likes

Den beskrivelsen holdt seg fint

1 Like

Fryktelig kort wait and see fase da :sweat_smile::ok_hand:t4: foreløpig :pray:t2::smiley:

3 Likes

Spenningen kommer på 7kr :slight_smile:

2 Likes

https://www.tradingview.com/x/RpGBTQ3K/

3 Likes

Det lange bildet. Det vil si at jeg syntes det er noen ganske klare trading ranges som er definert siden selskapet ble børsnotert.

Dagens handel er signifikant fordi det er omtrent så mye interesse (volum) markedet har for selskapet når interessen er maksimal. Det er derfor interessant at dette skjer uten noen melding fra selskapet, men pga positivt sentiment i biotek sektoren og forhåpninger om hva som vil skje neste måned.

Jeg syntes også ukeschart er interessant pga volumet. Det er ganske åpenbart at denne uken har gitt mye mer fokus på TRVX enn det som tidligere har vært normalen.

I en normal uke omsettes det for 400k - 600k aksjer i selskapet. Denne uken har hatt omsetning på ca 3,4 millioner aksjer, og vi må tilbake til uken etter emisjonen i april for å finne noe lignende.

Det store og åpenbare spørsmålet er om kursen kan bryte over 7kr - 7.4kr permanent. Gjør den det tror jeg veien er kort til 10kr. Skulle jeg gjette så ville jeg tro på konsolidering (innenfor det jeg har kalt for range E, dvs 6kr - 7kr) neste uke, før det kommer ett nytt forsøk oppover. Uansett blir det interessant å se hvordan dette utvikler seg neste uke.

Skulle aksjen få enda mer volum neste uke, så tror jeg en reprising vil skje. Det er en del interessante nivåer oppover på ca 10kr, 14.5kr, og 20kr som da blir verdt å følge med på men i første omgang er det motstanden rett i overkant av 7kr som skal utfordres.

ps: Jeg så også på månedschart, denne uken har hatt mer volum enn de siste 4 månedene. Mest en kuriositet, men sier noe om at interessen har økt vesentlig.

23 Likes

Not bad, not bad.

10 Likes

Klar for å gjøre en ny inntreden, og forhåpentligvis med mer suksess nå enn forrige gang?