Det lange bildet. Det vil si at jeg syntes det er noen ganske klare trading ranges som er definert siden selskapet ble børsnotert.
Dagens handel er signifikant fordi det er omtrent så mye interesse (volum) markedet har for selskapet når interessen er maksimal. Det er derfor interessant at dette skjer uten noen melding fra selskapet, men pga positivt sentiment i biotek sektoren og forhåpninger om hva som vil skje neste måned.
Jeg syntes også ukeschart er interessant pga volumet. Det er ganske åpenbart at denne uken har gitt mye mer fokus på TRVX enn det som tidligere har vært normalen.
I en normal uke omsettes det for 400k - 600k aksjer i selskapet. Denne uken har hatt omsetning på ca 3,4 millioner aksjer, og vi må tilbake til uken etter emisjonen i april for å finne noe lignende.
Det store og åpenbare spørsmålet er om kursen kan bryte over 7kr - 7.4kr permanent. Gjør den det tror jeg veien er kort til 10kr. Skulle jeg gjette så ville jeg tro på konsolidering (innenfor det jeg har kalt for range E, dvs 6kr - 7kr) neste uke, før det kommer ett nytt forsøk oppover. Uansett blir det interessant å se hvordan dette utvikler seg neste uke.
Skulle aksjen få enda mer volum neste uke, så tror jeg en reprising vil skje. Det er en del interessante nivåer oppover på ca 10kr, 14.5kr, og 20kr som da blir verdt å følge med på men i første omgang er det motstanden rett i overkant av 7kr som skal utfordres.
ps: Jeg så også på månedschart, denne uken har hatt mer volum enn de siste 4 månedene. Mest en kuriositet, men sier noe om at interessen har økt vesentlig.