Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax (TRVX) Småprat

Selvfølgelig har jeg det. Har mer forventninger da denne nærmest er meldt (muntlig) uten at kursen har beveget seg…

Å treffe riktig med timingen for når man skal gå fra håp til tro som investor er vel “cluet” i denne bransjen. Noen ganger går man fra håp til tro for tidlig. Det har jeg gjort i både TRVX og PCIB, men jeg tror det kan ende bra til slutt i begge selskapene. Jeg tror ikke at InVivo går i den fellen i TRVX iallefall :wink:

1 Like

Nei, det kan jeg love deg!:wink:
Jeg er foreløpig i ‘‘håp’’ fasen hva angår Targovax, og er derfor investert der etter. Skal vi begynne å tro trengs det mer data, så enkelt er det.

Det er der vi har valgt forskjellig strategi da, jeg aner at det kan komme kursløft på grunn av samarbeidsavtaler eller data fra studier de ikke selv styrer infoflyten på. Derfor har jeg spredt investeringene i bransjen på begge disse to selskapene pluss PHO som har kommet lengst av alle i utviklingen. Ideelt skulle jeg gått all-in i den første “raketten” for så å gå videre til den neste osv men slik flaks har jeg ikke så derfor har jeg valgt å sitte i flere selskaper.

1 Like

Det kan det, men det motsatte kan også være tilfelle, dårlige data og ingen avtaler.
Og det er nok også grunnen til at investorer har en avventende holding til Targovax.

Her tenker vi likt :wink: Avtale vil bli meldt og kursen “må” skyte fart… hvor mye gjenstår å se…

Selvsagt tryggere å faktisk vente med investering etter at avtale er signert, men tviler da på at kursen står på nok 8… håper hvertfall ikke det. :wink:

Jeg ser den InVivo, men investorene er jo skeptiske til de to andre selskapene “mine” også selv om de foreløpig har mer kjøtt på beinet enn TRVX. Og kurshoppet ved en positiv nyhet kan komme uventet i alle selskaper. En kan alltids håpe på at det ene selskapet står stille mens det andre spretter opp men det kan like gjerne bli omvendt :wink:

Får vel fort ODD og andre privilegier hvis dette studiet med AZ får positivt utfall.

På papiret er ODD Mesothelioma (oncos) det trvx satser på… I realiteten så er det du referer til utvilsomt det viktigste… Gleder meg til denne…

Der mangler ikke kapitalstærke købere i markedet, men man forstår naturligvis at pengene tjenes, når sælgeren ønsker at give yderligere rabat; det skaber passive købere (der stabiliserer et bundniveau) og aggressive sælgere …

3 Likes

Så finnes det jo andre case/bedrifter som prioriteres, spesielt når man vet at en eventuell krise i verdensmarkedet kan slå ekstra hardt utover biotech da de er spesielt avhengige av risikovillige investorer for å kunne hente penger. :slight_smile: Om man ser på det store bildet synes jeg ikke det er så rart at Targovax er priset relativt lavt sammenliknet med tidligere år da optimismen var større.

1 Like

Det føles veldig stille i Targovax. Bare meg, 1 bot og noen få andre som handler i aksjen om dagen. Og jeg må ofte ta til takke med små gevinster for å få solgt da bot-programmet alltid legger seg under meg med en større post. Har brukt det til å kjøpe fra boten og til å selge til boten, men det er ikke mange levende som handler nå ser det ut til. De fleste sitter på gjerdet eller all in virker det som. Lufta er fylt med forventning, men veldig få vil gjøre noe ser det ut til. Potensielt har mange bare glemt aksjen også da. Vi som har sittet lenge har fått så mye juling at vi blir litt apatiske til svingninger under 10kr. Spesielt når bunnen av trendkanalen ligger rundt 7kr og en god del forventer å få kjøpt rundt det.

Der skal langt højere volumen til før aktien bliver interessant for tradere og større aktører. Der er ingen idé i at handle 1.500 aktier med 10 øre gevinst.

1 Like

24k @8.05@aborum er en maskin. :slight_smile:

1 Like

Jeg hadde en plan om å investere ca 200K i Trvx nå denne uka, men planen ble lagt på is, mye på grunn av ikkeeksisterende omsetning for tiden.
Får følge med videre, og se framover hva som skjer :slight_smile:

1 Like

Spørgsmålet er jo om det kan betale sig at være aggressiv; den passive strategi viser jo at der fortsat er sælgere, der er villige til at give rabat. Måske kan en lang passiv post være hensigtsmæssig og samtidig hjælpe markedet til at etablere en fortsat stærkere bund @ 8,00.

Men omvendt kan håbet om forsat at handle under 8,00 hurtigt blive en hindring, da teknisk støtte på dette niveau synes at være etableret gennem en længere periode (bemærk: ingen siger aktien ikke kan falde gennem 8,00, men rent teknisk synes dette niveau at være relativt stærkt).

Skal selv inn med 100k iløpet av mars… håper jeg rekker før TG melding…

Lykke til, både håper og tror denne vil bli bra etter vert, og moro hvis mange her inne som har vært tålmodige lykkes! :slight_smile:
Har den enda på “watch listen” min, blir nok den neste aksjen jeg investerer i.

Interessant bakgrunn lesing om bruk Oncolytic virus å behandle Cancer

Amerikansk investor som kom inn på topp50 i slutten av Januar er snart inne på topp20 :wink: Så det er vertfall noen som kjøper.

3 Likes