Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax (TRVX) Småprat

Samme her. :slight_smile: Og trading er mer spennende enn å sitte, selv om jeg vet fra egne tall at jeg nesten garantert går glipp av de største oppgangene når jeg trader så er jeg lei av å sitte med 15% opp en dag og se det gå til -1%.

er vel litt rolig i lunchen nå før den smeller til igjen :wink: Bra at det handles på alle nivå oppover !

Swing-trading er mye mer innbringende, etter min mening. Bare synd at jeg ikke var tøff nok når jeg hadde sjansen…

Av ren kuriositet: det spekuleres i at noen vil holde prisen nede. Hvem? Hva? Og hvorfor? Noen tanker?

Det er en konspirasjonsteori som har sitt utspring i teorien om at Nano kan bli kjøpt opp mye billigere ved eventuell suksess for Betalutin hvis selskapet shortes kraftig i utviklingsfasen. Shortingen skal bidra til at kursen blir holdt lav i lengre perioder, noe som kan bidra til større problemer med å hente penger, større sjanse for at “big pharma” får lukrative avtaler osv. Til slutt kan det føre til at “big pharma” sparer 5 mrd på å bruke 10-50 mill i løpet av denne fasen.

Jeg tror ikke helt på det, men at det spilles skittent i kulissene i finansmarkedene, det er helt klart.

Det “beste” med lav kurs er 1. Vi får kjøpt billige aksjer og 2. Sikkert større sannsynlighet at BP slår til slik som de gjorde med Viralytics…

Sistnevnte kan skje for oncos sin del om peritoneal data er bra eller om melanoma kommer med flere CR…

1 Like

Agree!

tror det kan bli morro utover nå :slight_smile: Bare småtteri som selges under 10kr !

Noen som kan forklare enkelt hvilket milestone, og hvor langt man er fra og oppnå det, som kan utløse denne potensielle 100milloners saken ?

The potential deal value amounts to NOK 100 million in
milestones and annual fees, in addition to royalties on sales and sub-licensing

De har vel ikke tallfestet milestener enda, ikke offentlig ihvertfall.

2 Likes

I mellomtiden, så snakker Einarsson litt om Trvx her:

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-71
Den var jo gammel! :blush:

Zelluna her: https://soundcloud.com/user-972208711/radforsk-podcasten-radium-episode-73

3 Likes

https://www.nettavisen.no/økonomi/utbombede-aksjer-kan-bli-brsraketter/3423614225.html

“Blant disse ti hardt prøvede aksjene på Oslo Børs kan det nå være flere mulige børsraketter for de neste 6-12 måneder.”

2 Likes

En portefølje av disse aksjene kunne jo vært et meget interessant eksperiment…

Lurer på hva som blir sagt når Targovax potensielt får et grønt kvartal. Husker dere denne overskriften fra Hegnar i høst? xD
image

1 Like

Det er jo en fin måte å finansiere forskningen på uten å måtte be aksjonærene om penger :+1:

Hør fra 12.00…
Husker jeg stusset på dette når han nevnte pancreatic og colorectal (det gjør jo trvx), men nå gir det mening. :slight_smile:

Spørs om dette noen gang blir realisert som kontanter ved suksess. TRVX kan ha sikret seg en konverteringsrett opp til det som avtalen beskriver som “milestones” og “royalties”. Det kan allerede være en del av den lange planen.

Jeg ser jo for meg at dette kan være begynnelsen på ett fint ekteskap / partnerskap :slight_smile:
De 100 millionene i seg selv er ikke så mye annet enn en fin indikasjon på at selskapet har flere muligheter enn emisjoner til å hente penger.

Joda, men dette skjer innenfor Radforsk-sfæren og minner foreløpig mer om innavl og et kunstig stimuli enn kommersiell suksess. Altså i motsetning til avtale med BP eller annet akademisk miljø med cash up front.

1 Like

Dette er bare en ren spekulasjon fra din side.
Tror Trvx vet hva de gjør.

1 Like