Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax (TRVX) Småprat

Det er vel nærliggende, at selskaber inden for Radforsk har et stærkt samarbejde, men som sådan er Radforsk et seriøst foretagende med ansvarlige investorer; svært useriøst at stille spørgsmålstegn ved de resultater Radforsk har præsteret.

Selskabet (TRVX) sidder med fuldt dækkende patenter på TG-platformen og Zelluna har fundet ud af, at et licensieret samarbejde med selskabet er nødvendigt for at kunne fortsætte sit kliniske arbejde (og berettigelse).

Men det ville være stærkt, hvis begge selskaber fremstod samlet på næste kvartalspræsentation, hvor man kunne gå mere i detaljer omkring samarbejdet. Targovax har spillet et stærkt kort med dagens melding.

1 Like

Det du kaller “innavl” ville vel mange andre kalle synergier…

2 Likes

Jeg stiller ingen kritiske spørsmål knyttet til Radforsk-miljøet som sådan, men jeg stiller et spørsmål knyttet opp til denne avtalen mellom to selskap i samme sfære. Og særlig dersom avtalen inneholder forbehold/opsjoner som medfører en konverteringsrett. Og ja, dette er en spekulasjon, men en spekulasjon som det hadde vært fint å få avklart. Om mulig.

1 Like

Står det noe om konverteringsrett i meldingen? Nei, da er det litt søkt å kreve avklaring på en slik spekulasjon.

Ikke nødvendigvis meldepliktig det. Og foreløpig så er det jo heller ingenting som kan konverteres.

Idag ser vi hva en finansiell melding faktisk gjør med volum/kurs vs data/poc på en håndfulle pasienter.

Selv er jeg veldig spent på denne/disse partner melding(ene) som skal meldes nå H1 2019. Borsett fra at partner skal ta hele/ større del av regningen for potensielt hundrevis av pasienter, kan det komme noe finansielt tillegg?

Tenker da i form av cash up front, milestones etc? Noen som har sett noe lignende før?

1 Like

Cash up front for å få lov til å sponse studie med mange mill? Tror ikke det skjer desverre…

Første milestone kan være kontraktsinngåelse med omgående betaling av avtalt beløp (feks 25%).
Så enkel kan den være.

Mtp på hvor lite Zelluna er, så blir det max snakk om et par millioner ved oppstart.

TRVX var ilke så store da de slo seg sammen ONCOS i 2015. :slight_smile:

1 Like

For en dag! Deilig at aksjen ikke stupte ned mot slutten. Det har jo lenge vært meldt fra ledelsen at det ville komme nyheter på TG. Er dette nyheten? Har vi noe mer i vente? Rimelig liten økning på aksjen så langt, sett i det store bildet. Er vel fremdeles mange investorer som sitter med urealiserte tap…

1 Like

Dette er ikke meldingen vedr. TG samarbejde vi venter på; den ventede melding omhandler det videre kliniske forløb for specifikt TG-01.

Dagens melding viser at TG platformens teknologi er af høj værdi og allerede nu leder til licensering. Melding om det videre kliniske forløb på TG-01 vil bekræfte at det første produkt på denne platform fortsat er af høj værdi.

Jeg ser melding på TG-01 som værende faktor 5 - 10 vigtigere end dét selskabet har meldt til markedet denne morgen.

Har skrevet til selskabet og gratuleret.

Forsat 50% op til 15,00 NOK.

5 Likes

Fra Sidelinjen

I dag kl 22:2656

Morgendagens artikkel i Finansavisen:

HELSE:Targovax har inngått en lisensavtale med Zelluna Immunotherapy som er verdt inntil 100 millioner kroner. Aksjemarkedet svarte med å sende kursen opp nesten 14 prosent.

Targovax har inngått en lisens­avtale med Zelluna Immuno­therapy for patenter, immaterielle rettigheter og kunnskap relatert til utvikling av kreftbehandling basert på T-cellereseptorer (TCRer) rettet mot mutert RAS.

Avtalen gir Targovax inntil 100 millioner kroner i kompensasjon gjennom milepæler og årlige godtgjørelser, i tillegg til royalty på fremtidig salg, ifølge en melding torsdag.
Investorene likte nyheten godt og svarte med å sende opp aksjen 13,53 prosent til 9,90 kroner.
Det priser Targovax til 523 millioner kroner. Siden årsskiftet har aksjen steget med 42 prosent på Oslo Børs.

Nye produkter

Selskapene har også inngått en intensjonsavtale om samarbeid om utvikling av nye TCR-produkter for behandling av RAS-mutert kreft, som forekommer i så å si alle kreftformer.
– Vår TG-vaksine har allerede vist klinisk effekt og evne til å generere T-cellerespons mot RASmutasjoner. Denne avtalen påvirker ikke vår egen utviklingsstrategi for kreftvaksiner, men viser at den kunnskapen vi har opparbeidet gjennom årene i tillegg kan komme til stor nytte innenfor andre områder av kreftbehandling, slik som for eksempel T-celleterapi, sier adm.direktør Øystein Soug i Targovax.

Zelluna Immunotherapy spesialiserer seg på utvikling av TCRer rettet mot flere krefttyper, blant annet svulster med RAS-mutasjoner.
– Målet med samarbeidet vi inngår med Zelluna er å skape større muligheter for å utvikle nye produkter basert på mutert RAS TCR-teknologi, som kan benyttes innen T-celleterapi. Dette er komplementært til vår TG-vaksine, og vil styrke Targovax’ ledende posisjon innen immunterapi mot RAS-mutert kreft, sier Soug.


Min kommentar :

Kan ikke bli bedre enn dette :wink:

17 Likes

15/03-2019 07:00:08: (TRVX) Targovax signs clinical collaboration agreement with the Parker Institute for Cancer Immunotherapy and Cancer Research Institute

8 Likes

Glad jeg ikke solgte noe på oppturen i går som jeg prøvde. Dette vil vel ta kursen opp noen etasjer til.

2 Likes

Der var den drenge. Der var den.

4 Likes

Bare nydelig!!!
Her kommer det på rekke å rad.
NÅ er det flott å være aksjonærer :slight_smile:

2 Likes

Nettopp der Erik sa på Redeye… Mer avansert kreft, raskere utlesning vs kjøre lang studie… Blir spennende å følge med videre her. CRI spomser igjen!

1 Like

PICI will be the sponsor and responsible for running the clinical trials and scientific analyses, CRI and PICI co-organize the immunotherapy experts, and Targovax will be responsible for TG supply.

For en nydelig targovax uke :grinning:!!

2 Likes

Der har været en stærk tone af mistillid til selskabet fra flere sider; mange har stillet spørgsmålstegn ved om ledelsen har format til at drive selskabet og levere på deres meldinger om interesse fra der kliniske miljø.

Dette mener jeg absolut må falde til jorden prompte. De seneste tre dage har vist, at ledelsen har formået både at kapitalisere finansielt vedr. Zelluna og nu fortsætte er sponsorerer samarbejde med de absolut førende kapciteter på pancreas (og kræft generelt).

Jeg forventer at samtlige analytikere må reflektere over den fejlvurdering at reducere al værdi af TG-01 som del af deres kursmål.

5 Likes