Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax (TRVX) Småprat

Lige kommet frisk TA på Targovax

Targovax debuterte på åtte kroner i 2016, steg 300 prosent til 32 i 2017, og falt så nesten tilbake til start. Etter det kraftige fallet i fjor høst, har imidlertid aksjen nå bunnet ut. Det tidligere motstandsnivået ved 9,20 kroner er brutt og positive investorer har presset kursen opp og utløst kjøpssignal fra en omvendt-hode-og-skuldre-formasjon.
Det indikeres nå at aksjen innleder en stigende trend.
Positiv volumutvikling og sterkt kortsiktig momentum styrker aksjen. En videre oppgang indikeres.
Kursdiagrammet viser motstand i overkant av 13 kroner, mens det nå er støtte ved 9,20 kroner og nedover mot 7,80 kroner.
Merk at aksjen er svært volatil og at kurser under cirka 9,20 vil nøytralisere kjøpssignalet.

8 Likes

Uden at skulle forudsige resten af dagens handel ligner 10,00 som værende etableret støtteniveau; dette er ikke mindre end imponerende med tanke på den lange periode, aktien balancerede over 10,00 før manglende melding på CMD i oktober, 2018 gav anledning til sell off.

En tanke … det er før set, at en institutionel aktør (DNB, PAS) har medvirket til høj volumen omkring særlige begivenheder som skæringsdatoer for balancering af porteføljer, emission eller lign. og det bliver svært spændende at se, om de seneste dagens handel på 30x avg. volumen var regulær handel.

Lurer litt på en inngang (igjen) i TRVX.
Har en elendig statestikk fra mine tidligere innganger og har klart å treffe på en emisjon nesten hver gang.

Jeg forstår jo at selskapet må hente kapital men føler jeg har bidradd med min del…

Har bundet opp alle midler i PCIB og PHO og ønsker ikke å redusere her , men kanskje en burde investere litt i trvx igjen?

Hvorledes verdirangerer folket selskapene mot hverandre når det gjelder PCIB , PHO , TRVX ?

PCIB og TRVX har jo veldig mye news som vil bli meddelt markedet i 2019 og sjansene for store økninger i aksjekursen er meget sansynlige.

PCIB Har jo avklart alt regulatorisk og fått go fra FDA/EMA og har strålende kliniske data og ligger vel forran TRVX på det punktet mens TRVX kanskje er mere hot som oppkjøpskandidat?

PCIB er finansiert til avgjørende fase for pivotal studie innen fimachem mens TRVX må vel kanskje hente kapital om ikke så lenge.
Kanskje er jeg helt på blåbærtur men synes det er muligheter for en emisjon når som helst nå for TRVX sin del.
De pleier jo å komme tidligere enn forventet.

Men gratulerer så mye med årets snuoperasjon innen biotek.
Det fortjente dere alle for det har vært heller tungt å være aksjonær i selskapet det siste året.

Hva mener du snoeffelen.
Hvorledes vurderer du inngang i TRVX på grunnlag av de siste opplysningene fra selskapet?
Ville du investert i TRVX på bekostning av PCIB og/eller PHO?

Lykke til alle som en.

5 Likes

Jeg tror Trvx er godt på gang å selvfinansiere all forskning ved å utlisensiere TG teknologien.
Det kommer nok flere meldinger om ikke lenge :birthday:

3 Likes

Sitter i samme båt jg oxo @ufo

tidligere TRVX aksjonær jeg oxo :sweat_smile:
som du sier TRVX og PCIB har flere major triggere fremover og er meget lavt priset begge 2!

PCIB er fullfinansiert til interim avlesning og AA
TRVX trenger hente penger iløpet av året, hvor mye er avhengig av disse nye avtalene og hvor mye partnerne dekker.

PHO har uendret mål for 2020, og trenger en betydelig salgsøkning for å i det hele tatt nå det målet.
Noe jeg innså allerede rett etter Q3

Enkelt for meg iallefall jeg byttet fra PHO til TRVX :blush:
PCIBène mine er ikke til salgs :stuck_out_tongue_closed_eyes:

4 Likes

Bra volum , Ser bra ut teknisk.

2.2 ‰ er stusselig på den mld.

Ja, 2,2 promille ville vært stusselig :sweat_smile:

Det har været et par dage med distribution på unormal høj volumen; stærkt at aktien klarer at holde sig over 10,00 … det peger på et muligt (genvundet) støtteniveau. Med mindre selskabet fortsætter med at levere stærke meldinger de kommende dage vil volumen automatisk aftage og antallet af opportunistiske tradere reduceres.

Det fremstår så om markedet langsomt vil forstå betydningen af de seneste meldinger i god tid inden analytikerne melder om opdaterede analyser/kursmål. Jeg mener en opdatering fra RedEye nu er forventelig, måske endda allerede denne fredag eller i det mindste primo næste uge.

TG-platformen er blevet revitaliseret og TG-01 i særdeleshed bør indregnes med en værdi langt over 0,00 NOK. Undertegnede indikerer fortsat kursmål 52,50 inden udgangen af 2020.

2 Likes

Den nye finansdirektøren må kjøpe aksjer.
Så enkelt er det.
Uten det signalet vil emisjonsfrykt trykke kursen.

2 Likes

Foregår ikke innsidekjøp i Targovax

Det ligger nok litt for mange nyheter foran selskapet nå til at han kan handle.

3 Likes

Det ble jobbet steinhardt av robotene med nedsalg på best samme sekund som d ble handlet oppover siste timene! Noen har brukt mange aksjer på og holde kursen nede …

22øre og 2,22% opp på dagens melding er ikke annet enn tragikomisk :stuck_out_tongue_winking_eye:
Men iallefall mange aksjer som har byttet hender , og dagens snittkurs er vel rett under 10,40kr tror jeg , uten og ha sjekka etter close.

Skal bli noen trivelige uker fremover , og jeg gleder meg til og se om DnB /Arctic og redeye kommer med nye kursmål nå som TG er på banen igjen !
Ikke minst neste radiumpodcast :smiley:

God helg folkens :beers::champagne:

5 Likes

Ja, det blir interessant å se hva Arctic og Hanoi-Han…eh Susanne var det hun het ja, klasker i bordet neste gang…

Jeg har lovet ledelsen personligt at overlevere en stor kage med TRVX logo på til HQ i Oslo, når vi runder kurs 20,00 … så hvem ved, måske skal jeg til Olso næste uge? :slight_smile:

6 Likes

Den stiger på høyt volum og faller på lavt. Akkurat slik man ønsker å se! Roboter eller kjøtt og blod, ett fett😊

4 Likes

Jeg skal til København i april, vurderer å levere en jordbærterte til deg👍 Gode informative innlegg i en tung tid for oss targovaxere👍 Nå ser det ut til å løsne!

2 Likes

Teknisk Analyse av Targovax

Aksjen har etablert en omvendt hode-skulder formasjon over det seneste halvåret, og hvor et etablert brudd over NOK 10.00-nivået vil utløse et kraftig teknisk kjøpssignal for aksjen.

Neste tekniske motstandsnivå ved et brudd over NOK 10.00-nivået vil være opp imot øvre trendlinje i den langsiktige fallende trenden (jf. ukediagram nedenfor), rundt NOK 12.50 – 13.00

Videre oppover så vil de neste viktige tekniske motstandsnivåer for Targovax-aksjen være rundt NOK 15.00 og deretter rundt NOK 20.00-nivået (jf. ukediagram).
Dette vil først bli endelig bekreftet etter børsslutt fredag da modellen bygger på blant annet ulike ukesdata.

Aksjen tester nå altså et viktig teknisk motstandsnivå rundt NOK 10.00-nivået, og hvor det blant annet er teknisk motstand ved 200-dagers glidende gjennomsnitt (jf. dagdiagram nedenfor).

Ulike momentum-indikatorer som RSI, Stochastics og MACD signaliserer at aksjen kan stå foran et videre løft på kort sikt, og dermed kan det gjerne komme et etablert brudd på NOK 10.00-nivået om kort tid.
Potensialet for aksjen vurderes til å kunne være mellom NOK 15.00 – 20.00 på 6-12 måneders sikt.

7 Likes

«Det norske biotech-selskapet signerte nylig en avtale om samarbeid med de to verdensledende forskningsinstituttene om kliniske studier med Targovax ́TG-vaksine. Vaksinen skal testes i bukspyttkjertelkreft i kombinasjon med andre behandlinger.»

…Rett og slett imponerende!

3 Likes

“Soug forteller at Parker Institute ønsket å ha med en kreftvaksine i sin neste studie i bukspyttkjertelkreft, og at Targovax sin vaksine mot RAS-mutert kreft ble valgt”.

7 Likes