Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax (TRVX) Småprat

Hei alle :slight_smile: Eg vurderer en inngang på mandag i targovax, hvor stor er sjangsen for emisjon nå etter avtalen?

Selv om det burde dekke det finansielle behovet over ett års tid vil det vel likevell være greit å ligge litt i forkant der igjen?

Nå har ikkje eg fått rare tiden til å sette meg inn i caset men er det noe sånn umiddelbart eg burde sette fokus på mtp nyheter? :newspaper: :newspaper_roll: Behøver en rask lærekurve. :microscope: :telescope:

(Leser postene oppover as we speak. Men litt drahjelp hadde vært å foretrekke)

Belønnes med likes og kudos :):hugs::heart:

3 Likes

Det kommer nok en emisjon i løpet av det neste året, men ikke vær redd for den, for aksjen er fortsatt grisebillig, og det ser ut til at nyhetene står i kø fremover. Så en emisjon vil nok bli gjennomført når aksjen koster betydelig mer enn i dag.

5 Likes
1 Like

Vel… er du langsiktig og tror på hva selskapet driver med, så kjøp! EMI kan skje imorgen på kr 10, eller om 1 mnd på kr 20, eller finansieres på en annen måte…hvem vet…

Peritoneal studie er hovedtriggeren i 2019 og kan potensielt trigge noe stort for ONCOS plattformen, der flere deals blandt konkurrenter har forekommet etter utlesning av virus data på tilsvarende antall pasienter.

Eller er det noen jokere som kan skyte fart i aksjen ut av det blå… PT har de 2 megapotensiale plattformer som er i samarbeid med ledene forskere…

3 Likes

Med dagens prising er Targo penger på gaten. den potensielle oppsiden er enorm (jeg tenker 30x eller mer). Men risikoen er også tilsvarende, ikke gå bananaz, og ihverfall ikke lån penger! Selv har jeg en regel om at jeg ikke setter mer enn 20% av kapitalen i en aksje, den regelen har jeg sprengt i Targo :sweat_smile:

5 Likes

Helt riktig å påpeke risikoen med TRVX akkurat som med andre biotek-aksjer men med så mange spennende samarbeid kan det fort komme noen store og snappe TRVX slik som har skjedd med flere andre i noenlunde samme situasjon. Da er ikke 5-10 ganger dagens kurs mye penger.

6 Likes

Ny oppdatert topp 20:

12 Likes

Kjekt at topp 20 sitter rolig. Hva er motstanden nå? Føler meg ikke helt trygg på at vi er etablert på 10kr+… hadde vært deilig å se 11-tallet :blush:

1 Like

Denne er vel frem til onsdag? Altså før de to store handelsdagene?

4 Likes

Det er helt korrekt!
Sammenlignet med Top50 listen som kom i dag så er Top20 listen fra Onsdag. Altså før de siste meldingene kom.

4 Likes

Det stemmer. Men den tar for seg volumdagen 8.mars hvor patentmeldingen kom.

2 Likes

Ja! Og her var det noen som blokkerte oppgang… trodde det var meyerløkka… har de skjult seg?

Muligt vi ser et teknisk bull flag … et af de bedste tekniske signaler (aktien er vel også brudt gennem MA 20, 50, 100 og 200 på stor volumen). Endnu en periode med distribution forude og dernæst videre bevægelse op.

5 Likes

Sånn det føles i Targo hver dag nå :stuck_out_tongue: Bare et notat, starten på dagen er jo alltid gap up fra dagen før så det ender i + de siste dagene. Så det er klart.

Hehe ja, ihvertfall for meg som er helt dagsfersk. Mm inn rundt 10.58 10.70, røk på sl 10.20, det var perfekt timing hadde det bare vært motsatt :stuck_out_tongue: inn igjen på 10.40. Ny sl: 9.50

Her trengs det litt ekstra bøffer ^^,

Ja, jeg tør ikke å ha SL i Targovax. Det er såpass små volumer på kjøpssiden til tider at det er enkelt å stopploss-raide for de større aktørene.

Det betyr jo også at Targo er en perfekt “fiske”-aksje, hvor man kan legge frie midler som kjøp ganske lavt og noen dager vil man få kjøpt litt som kan selges til profitt rett etterpå. Dette har jo også risikoen ved at den eneste gangen man får kjøpt er ved et kraftig fall, og i den situasjonen kan grunnen noen ganger være noe annet enn et forsøk på stoploss-raid. Da blir man fort stuck med tap. Det er dog vanskelig å se for seg hva som skulle dratt Targo varig nedover nå. De fleste pilene peker oppover mot 12-15kr på kort sikt.

5 Likes

Eg ser på oppgangen som veldig nærtstående mtp min særdeles korte erfaring. Kort forklart :slight_smile: tok bort sl. Eg får heller fylle på litt om det dupper igjen.

Å sette sl på 10.20 var jo katastrofe… det var veldig veldig veldig dårlig utført, det er lov å si det.

Potensielt har du jo en god følelse av hvor støtten er da, kanskje kjøp der du ville satt stopploss kan være en ide om du ser det skje flere ganger :slight_smile:

1 Like

Om dagen fortsetter som før ender vi rundt 10,46-10,54. Vil gjerne se noe nytt, men fornøyd om vi ender der.

1 Like

Stor fejl at sætte SL over 10,00; godt lærepengene har givet erfaring :slight_smile:

Vær opmærksom på ikke at annoncere SL niveauer på anonyme fora.

4 Likes