Kjøp på 7.3 for et par minutter siden gikk fint igjennom.
Kursen ligger nå et godt stykke under det Edison kom frem til 12. mars, som jo var før avtalen med Zelluna, og avtalen med Parker, hhv 14. og 15. mars.
Edison hadde 12. mars et kursmå på 27,20 kroner.
Er du ute og handler snoeffelen ?
Jeg stusser over det samme. De får inn begrenset med midler, så man kan jo lure på hva hensikten er? Håper de har en veldig god plan.
Jeg ser det går i klipp og lim på svarene fra Targovax ja…
Men det som virkelig er forstyrrende, er at det sannsynligvis er under et år til neste emisjon, og det vil nok legge en demper på kursen.
Håper de har fått inn nok til å drive til de får betalt gjennom lisensavtalene.
Nå skal det jo sies at det finnes tilfeller hvor man har kjørt en ræva emi for å hente inn litt cash for så å bli kjøpt opp kort tid etterpå. Vi skal fremdels ha potensielt viktige data avlesninger fremover.
Zelluna er ikke i fase 1 en gang. Til og med Targovax vil få en milestone utbetaling før zelluna dersom noen av de for det i det hele tatt. Så pengene fra zelluna er veldig mange år frem i tid. Dersom de klarer å få til en avtale, noe de færreste biotek selskaper for til.
Det har aldrig været de 100 mio NOK, der gjorde udfaldet ved denne aftale; det er signalværdien til TG.
Nope, men alltids interessant å følge med.
Sånn i ettertid synes jeg det var rart at aksjekursen steg veldig mye på Zelluna-avtalen, det er jo tross alt penger langt frem i tid, og med en god grad av usikkerhet.
Samtidig synes jeg den steg veldig lite på CRI/CIPI-avtalen, tross at det også er et langt lerret å bleke.
Jeg hadde også, som alle, ventet en emisjon, men kanskje ikke før alle avlesningene som er guidet i 1H19.
Virker som de av en eller annen grunn har hastverk.
Trenger ikke være negativt, men det er litt mye jeg ikke skjønner her.
Og basically liker jeg å investere i sen-fase-selskaper, og er ikke så veldig glad i stor risko.
Nettopp… stusset på at de melder at de skal melde avtaler… noe mystisk som foregår bak kulissene…
Stemningen i Targovax i går klokken 16:
Stemningen i Targovax i dag:
Håper det kommer noen positive nyheter ut i etterhånd. Husk at det var ikke lenge fra pcib emisjon i 2016 til den var stabil over 25 liksom.
Nå må vi ikke glemme at Zelluna-avtalen gir betaling både for milestones og annual fees selv om jeg ikke legger så mye vekt på det. Det som virkelig har gitt kursløft (med rette) er jo avtalen med Parker Institute og CRI. Her snakker vi om noen av de beste som kom til Targovax og ville ha TG med i sine studier. Dette er ikke amatører.
Kan jo være så enkelt som teorien Boms lanserte om at CIPI har satt noen krav til hva Targovax skal betale i Pancreas-satsingen. Det var jo en setning om “cost sharing” i børsmeldingen om CIPI/CRI.
Hvis det er tilfelle så trenger jo ikke denne emisjonen være negativ, men da synes jeg selskapet klart og tydelig kan si at det var derfor det hastet slik å gjøre det før guidet avlesning i 1H19 på TG01, Melanoma og mekanistiske data på TG02.
Når de nå kjører emisjonen i forkant av nyhetsstrømmen guidet i 1H19, med det bakteppet at aksjekursen var stigende, så kan det gi inntrykk av at det som skal meldes på TG01, ONCOS Melanoma og TG02 ikke er noe å skrive hjem om.
Er jo litt synd at TRVX fremstår som amatører da…
Tror ikke de er amatører, men jeg tenker at timingen på emisjonen fortjener en redegjørelse fra Targovax, hvorfor måtte dette skje før nyhetsstrømmen i 1H19??
Det er selvsagt mye bedre hvis de har hentet inn en konkret sum til et konkret formål enn at de har «benyttet å hente inn penger på en sabla god kurs».
Takker for utfyllende og godt svar Snoeffelen.
Setter stor pris på det.
Helt enig i at der er større risiko i TRVX enn i PCIB og PHO.
De 2 siste står for 85% av portefølgen min så jeg antar at investeringene våre ikke avviker så mye.
PCIB står for ca 70%+++
Men som du sier , interessant å følge med.
Og ja , der må jo foreligge en grunn til denne rare emisjonen.
Personlig tror jeg grunnen delvis kan ligge i den store kursøkningen fra nok 10 til 11,2 i går.
Her ble de nok kanskje “tatt på senga”
Takker for “guidingen”
De ønsker nye investorer inn og penger på bok til godt ut i 2020, verre er det ikke! Nå er dette gjort så nå blir det noen spennende mnd. fremover.
ONCOS-102 mesothelioma Phase I interim data expected in H120.
ONCOS-102 melanoma Phase I interim data readout data expected in H119.
TG02 colorectal cancer Phase I interim data readout data expected in H119.
TG01 pancreatic cancer three-year survival data H119.
TG02 + PD-1 combination pre-clinical data expected in H219.
The focus for the next 12 months will be the ONCOS-102 Phase I melanoma study in combination with Keytruda in CPI refractory patients (discussed in our November 2018 update). ORR and immune data from the first cohort (n=9) will be published in
H119, and the first patient from the second cohort (up to 12 patients, increased dosing) was treated on 11 February 2019. Meanwhile, management made progress on its TG platform development strategy and is confident of securing a collaboration**agreement for TG01 in pancreatic cancer, potentially as soon as this year. This is now the main development path for the TG01 project, which was modified in response to changing standard of care in pancreatic cancer management
Så kommer avtalene med Zelluna og Parker på toppen av dette
Late last night a private placement was completed, raising approximately NOK 70m. The subscription price was at NOK 7, and 10,5m new shares are about to be issued (dilution of about 20% to existing shareholders). The funding extends Targovax cash runway into Q3 2020.
The share price takes a deep-dive in the early trading at Oslo Börs and the stock is down by more than 30%. It’s an understandable share price reaction, given the high discount of the subscription price compared to previous close (NOK 11.2).
At the end of Q4 2018, cash and cash equivalents totaled NOK 151m. Adding in the NOK 70m from the capital raise, total cash and cash equivalents amounts to SEK 221m, which should be sufficient to run planned operations into Q3 2020.
The key value driver is the lead asset Oncos-102, which is being evaluated in four ongoing clinical trials. Several key value inflection points for Oncos-102 approaching in the next 6-12 months:
-
Further ORR and immune data from the first cohort of the ongoing combination trial in melanoma is expected in Q2 2019
-
In H1 2020 we expect Targovax to report randomized ORR data from the ongoing mesothelioma trial were Oncos-102 is being evaluated in combination with standard of care (pemetrexed/cisplatin)
We adjust our base case down to reflect the dilution from the raised capital to NOK 12 (15). We continue to see significant potential in the stock, but the short-term investor sentiment is hurt by the high discount of the subscription price.
Skipet het Targo og sank når det ble født…