Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax (TRVX) Småprat

Targovax: Strengthens its financials

Mar 22 2019

Late last night a private placement was completed, raising approximately NOK 70m. The subscription price was at NOK 7, and 10,5m new shares are about to be issued (dilution of about 20% to existing shareholders). The funding extends Targovax cash runway into Q3 2020.

The share price takes a deep-dive in the early trading at Oslo Börs and the stock is down by more than 30%. It’s an understandable share price reaction, given the high discount of the subscription price compared to previous close (NOK 11.2).

At the end of Q4 2018, cash and cash equivalents totaled NOK 151m. Adding in the NOK 70m from the capital raise, total cash and cash equivalents amounts to SEK 221m, which should be sufficient to run planned operations into Q3 2020.

The key value driver is the lead asset Oncos-102, which is being evaluated in four ongoing clinical trials. Several key value inflection points for Oncos-102 approaching in the next 6-12 months:

• Further ORR and immune data from the first cohort of the ongoing combination trial in melanoma is expected in Q2 2019

• In H1 2020 we expect Targovax to report randomized ORR data from the ongoing mesothelioma trial were Oncos-102 is being evaluated in combination with standard of care (pemetrexed/cisplatin)

Antall: EK+Gjeld Kurs: verdi selskap:
52616450 537637000 11,2 589304240
10521973 73653811 7
63138423 611290811 7,5 473538172,5

Selskapet har hentet 73,7M og har falt i verdi fra i går med 115,8M.
Noen tanker? Jeg ser dette som en kjøpsmulighet og har gått inn på 7,49.

2 Likes

EV på ca 250 millioner kroner, bør være grei inngang det!

1 Like

Hvem er det som skriver dette?

Hvis viktige data kommer i 1H 2020 så kan det jo være en grei inngang etter en ny emisjon i 1H 2020 før forskningsresultatene foreligger :slight_smile:

Redeye

Så de mener fortsatt at TG ikke bidrar til verdien og senker målet fordi emisjonen vanner ut verdien av Oncos.

Da var marerittet over for min del.

Alt solgt og dritten slettet fra skjermbildet.

Mulig en kjøper under repemisjonen, om en ikke husker å holde seg unna.

1 Like

Smartere folk enn meg har tidligere skrevet at biotecaksjer er mer som å trekke et lodd enn å eie en aksje. Det er binært, enten vinner man eller så taper man, ingen ting i mellom. Det gjelder fortsatt, så om kursen er 11 eller 7 så er det sluttresultatet som er målet for de som jobber innenfor biotec. Prøver å trøste meg med det… Heldigvis er jeg bare inne med lekepenger i Targovax.

1 Like

Om man påvirkes negativt av å eie en aksje er det nok et godt valg å prioritere eget velvære. Penger skal jo jobbe for deg, ikke motsatt.

1 Like

hadde du 50k aksjer igår så vil du bli tilbudt ca 2000 aksjer i rep emien. til 7 kr :sweat_smile:

mulig det , men en posisjon på 14tusen vil eg aldri vurdere , det blir det ikke penger av :joy:

rec,en eg solgt i går er opp 100k i dag…

isteden ble det 300k tap i trvx.

men som en sa til meg, eg hører bare om tap. Pengen må komme fra en plass.

ja, gevinster er eg ikke så irritert over og prater derfor mindre om…

Skulle ønske @Londonmannen var inne her nå for å skrive noen trøstende/oppmuntrende ord :sweat_smile:

2 Likes

Det at Redeye fremdeles ikke ser noen verdi i TG er litt merkelig, tror de vil få et “blackeye” der etterhvert :wink:

Wow, det var en relativt reflektert tittel. Imponert over E24 :slight_smile: Vanligvis er det “Alle forlater skuta, men skipet har allerede sunket!” eller noe sånt. Men det er kanskje bare i Funcom-saker :stuck_out_tongue:

1 Like

Det så ut til å lysne for Targovax-aksjonærene. Men styret så sitt snitt til å fylle kassen. Småaksjonærene kan sitte på gull eller gråstein, men man bør ha is i magen.

Mest overraska over at @Londonmannen er journalist i e24.

Han inviterer til intensivkurs i båtmannsknopp til mast samme kveld som GF.

3 Likes

Denne mannen?

Er det mulig å opprette en småprat-tråd for Targovax? Blir nesten HO dette.

Synes egentlig dette virker greit. Avtalen på TG var jo en “stor” nyhet, dette er jo virkelig en anerkjennelse av TRVX. Kursen gikk kanskje ikke av skaftet, men det er det ikke sikkert den hadde gjrot på noen av de andre triggerne i H1 heller. Så anledningen virker grei nok.

At man måtte ned 30-40% for å hente pengene er jo ergerlig, men det styrer ikke selskapet.