Ny som skribent, ja. Skal det hindre meg i et forsøk på litt ironi?
I følge Edison -analysen hadde TRVX 151mill utgang 2018, og vil ha 6 mill utgang 2019. Det er antatt at de vil bruke Ca 35 mill i kvartalet.
Antar vi at emisjonen tilfører selskapet 70 millioner og at vi pt er basically ferdig med Q1 har TRVX i neste uke følgende med cash:
151-35+70= 186 millioner.
Får de inn reparasjonsemisjonen på 14 millioner så er 200 mill et godt anslag.
Redeye skriver vel i dag at cash etter emisjon holder frem til q3, så for all practical purposes har TRVX midler til å drifte selskapet i 5 kvartaler.
Enig Snøffelen, etter min mening har nå Targovax penger gjennom en periode hvor vi får flere svært avgjørende testresultater. Kvaliteten på disse, og ikke cashposisjon eller - bekymringer vil avgjøre hvor kursen ligger ved slutten av året. Viser TG eller ONCOS eller begge seg å ha den effekten noen tror vil denne emisjonen være en krusning på havet.
Det trives jeg også med Naiv og glad ^^ Vi er alle naive til en viss grad, så digg å akseptere det.
Snakk om bakrus! Men meldingene den siste tiden har vært bra(bortsett fra i går😰)mindre usikkerhet rundt det fundamentale i selskapet! Oncos og Tg ruller videre!
Liker svært lite denne tonen som enkelte legger mot radium podcast.
Dette mediet er av uvurderlig verdi for svært mange aksjeeiere og er unikt i sin oppbygging og klargjør svært mye investorene grubler på og har gjevnlige besøk av CEO’ene fra mange selskap.
Det er en frivillig sak å se på dette mediet og selv om en iblandt skulle være uenig i konklusjonene så må det forlanges at en holder en voksen tone og ikke ødelegger for andre.
Voksne folk gidder ikke å arbeide for andre dersom de høster indisier på at noe ikke skulle foregå etter boken.
Så sjerpings ellers risikerer vi at dette tilbudet tar slutt.
Til slutt:
Stå på med radforsk podcast . dere gjør en kjempejobb og er svært populære blandt en stor gruppe investorer.
*Jeg ble selv positivt påvirket av siste podcast over TRVX men å klandre podcasten for det , håttalaust.
Jeg skal tale med CFO Torbjørn Furuseth 15:30 i dag (forventet aftale, mangler endelig bekræftelse). Er der nogen spørgsmål meningheden ønsker at stille?
Det kunne selvsagt vært greit å få svar på hvilke vurderinger som har vært gjort vedr timingen for emisjonen. Mange hadde kanskje forventet at man ventet et par måneder til det forhåpentligvis foreligger noe mer data.
Timing for emisjonen og hvorfor selskapet ikke tror de kunne hente til en høyere kurs om 3 måneder er vel eneste relevante spørsmål.
“Gratulerer med å ha fått til en innhenting av 70M i det vanskelige markedet vi har blitt varslet om tidligere. 70M i det store bildet gir ca 6mnd med drift enkelt sagt, så vil det være andre inntektskilder for Targovax enn en ny emisjon 6-9mnd fram i tid som kan bidra til videre drift? F.eks. lisensavtalen det ble meldt om tidligere på “100M potensiell verdi”?” Kunne vært et spørsmål fra meg.
Spør hvorfor dere ranet oss på denne måten
Aksjonærer kunne stille med 70M hvis rabatten ble som det ble 40%
Andre spørsmålet hvorfor Øystein tegnet for halvparten en hva ble antydet
Spørsmål:
Er der noen oppgitt bakenforliggende grunn som markedet bør være klar over som forklarer og retferdiggjør at selskapet gjennomførte denne lille haste-emisjonen?
Hvorfor ventet de ikke til etter GF og satte en større emisjon.
Mange små emisjoner er jo ikke det mest effektive.
Er siste emisjon en følge av avtaler inngått?
Bakgrunn for timing av emisjonen er vel det store spørsmålet?
Markedet var villig til å gi 7 og det er ubehagelig, men utenfor kontroll.
Skulle gjerne visst hva healthcap tenker om dette?
Håper du får gode svar ellers så kan du alltids spørre om tg01 kan brukes som behandling av såre romper? I tilfellet så økte de pasientgrunnlaget betraktelig med siste krumspring!
Mitt eneste spørsmål er: hvorfor nå?
Men du skrev i går at du ringte DNB og fikk emi kurs på 10?
Hva er forklaringen?
Hva holder kursen nede?
Emisjonen er jo over og var vellykket.
Hvorfor ligger vi på nok 7,38 og ikke 8,37 eller 10,35.
Kursen satt på kr 7 er jo historie og burde ikke danne utgangspunkt for noe.
Psykologi er rare greier.
Hvorfor tegnet Øystein Soug seg plutselig for bare halvparten av det han lovte i går? Uansett håper og tror vi får vite hva som skyldte haste emisjonen.
Børs er 80% psykologi. Folk bør forstå dette eller finne noe litt mindre stressende å holde på med.
Ja og jo, det er flere aksjer, så lavere kurs er å forvente. Omsetningen har vært veldig høy, så det er jo mange som har kjøpt. Vil tro det er begrenset med frie midler til å stå imot salget fra emisjons-deltakerne? Personlig ser jeg på dette som et punkt hvor vi som har oversikt over caset har overtaket og derfor kan tjene godt mens andre må lese seg opp for å forstå verdien.
Med andre ord tror jeg du har rett i at kursen skal stå høyere i dag enn i går kun basert på caset. Psykologien er hardt skadet av emisjonen og det tar lengre tid.