Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax (TRVX) Småprat

Øystein Soug, CEO of the Company, through his company Abakus Invest AS, was
allocated 75,000 shares in the Private Placement

Merkelig greier ja. Skrøyt på seg 1 million igår. Går inn med rett over halvparten… Uansett småpenger for han å regne. Så dersom han hadde holdt det han lovte så hadde selv ikke det vært ekstremt imponerende.

Fra i går til i dag ble 10.5 millioner ekstra aksjer tilgjengelig i markedet som kan selges med gevinst over 7kr. Samtidig skal det om noen uker komme litt over 2 millioner ekstra aksjer inn i markedet som kan selges med gevinst over 7kr.

Tilsammen tilsier dette noe sånt som 3 måneders totalomsetning i Targovax.

Det er altså nå en MASSIV overvekt på tilbudssiden hvor man kan forvente at svært mange i ukesvis vil prøve å kvitte seg med aksjer på alle kurser over 7kr. Og holder kursen seg over 7kr så kommer det ett par millioner aksjer til som mange vil ønske å selge for gevinst umiddelbart samme dag som de får dem.

Det er åpenbart MANGE aksjer som ble plukket opp i går av kortsiktige, og disse skal nå dumpes ut så raskt som mulig.

Enten må noe fundamentalt endres (forskningsresultater, avtaler), eller så blir nok kursen låst her nede eller lavere i lang tid.

Tilsvarende emisjon med mindre rabatt ble kjørt i juni 2017. Kursen klarte aldri å komme tilbake til gamle nivåer etter det.

4 Likes

Var ganske høy omsetning rundt 11 kroner i går. Er nok mange som kjøpte der som føler seg ganske såre i baken i dag. Samtidig så var det mange som solgte som kanskje ser en mulighet for å kjøpe seg inn igjen i dag. Vi har fortsatt ikke kommet opp i antall nye aksjer i omsetning, så er mange muligheter for at de som kjøpte i emisjonen hiver sakte men sikkert ut på disse nivåene og tjener sine prosenter.

Skal kanskje inn med resten i rep emi?

Bare tegnet dette gir markedet er å helle kaldt vann i årene på små-aksjonærene…

Da har vi fått en erfaring til med Biotech :slight_smile: Lyn fra klar himmel nå og da i begge retninger.

Har du fått med deg volumet idag ? :stuck_out_tongue: Noen sure dager blir det , men etterhvert vil kursen øke igjen …
MCAP er jo bare latterlig lav med mer penger på bok nå !

Men la de få noen raske % de som hiver ut på 7,40 …

Jeg har netop været på 30 minutters conference call med Torbjørn Furuseth og Renate Birkeli fra selskabet. Det var en positiv og konstruktiv samtale præget af en vis form for frustration fra undertegnede.

Jeg har lovet Torbjørn og Renate at få referatet verificeret, før jeg kan dele dette med menigheden og der er desværre ingen vej uden om dette, hvis man vil opretholde en troværdig adgang til ledelsen. Mere information følger derfor snarest.

Jeg kan dog sige så meget at der er intet, der brænder i det kliniske program og al information er delt med markedet. Timingen har bare været sindssygt amatøragtig …

12 Likes

10, 5 mill nye aksjer ja pluss 2 om noen uker. Snart 17 mill aksjer omsatt i dag. Handelen må gå.

Tilsvarende emisjon med mindre rabatt ble kjørt i juni 2017. Kursen klarte aldri å komme tilbake til gamle nivåer etter det.

Det er korrekt vi aldrig så 30,00 igen, men aktien var forbi 20,00.

1 Like

Ja, i korte perioder før den falt igjen.

Du må fjerne 10.5 millioner fra omsetningen i dag. Det er de utlånte aksjene som ble gjort tilgjengelig umiddelbart for salg.

er bare ca 7 mill omsatt i dag. Regner vel ikke med de 10 mill fra emisjonen.

Off, nei det er ikke lett å hente penger innen biotech idag. 20% utvanning på lommerusk av noen småpenger og i tillegg krakk i aksjekursen… Satser på det kommer nyheter som gjør det lettere ved emisjoner snart.

Jeg tenker hvorfor valgte de ikke å kjøre emisjon kombinert med nyheten om Parker? Da kunne de hentet samme sum kanskje mer til 10kr+. Vi ville ikke fått samme massakre av kursen. Det kan jo ikke ha vært slik at de plutselig bestemte seg i løpet av gårsdagen for en emi? Enten har det skjedde noe som gjør at de trenger pengene pronto, ellers finner jeg det meget merkelig.

Hadde vært positivt om det ble loddet ut offentlig. At tegningsretter ble solgt av bedriften og at emisjonskurs var satt. Men som vi så i nano velger veldig få å delta i en emisjon om de ikke kan tjene på det over å handle i markedet. Så det fortsetter nok å holdes hemmelig til handelen er utført.

Bra du tar ansvar @aborum. Takk for deling når du får det verifisert. Humøret har ikke vært på topp siden i går kveld akkurat, og særlig ikke når en fikk bekreftet emisjonskursen på morgenen idag. Skuffende timing må jeg si, og stor utvanning på svært lav kurs.

For meg som “trofast” aksjonær var dette et slag i trynet, nå som vi endelig begynte å få fart på sakene her. Heldigvis har de fundamentale nyhetene fra forrige uke ikke endret seg, slik at jeg syntes fortsatt selskapet fremstår som attraktive.

Selskapet må til enhver tid sørge for å ha nok kapital, men håper vi får en nærmere forklaring på timing og grunnlag. Sett i lys av det vi kan forvente av nyheter fremover, syntes jeg det var en rar timing, for lite kapital.

4 Likes

Der er ingen broer der brænder; timing er spørgsmålet her.

Det er vel stærkt gået af selskabet, at de kan sikre en aftale med den værdi uden at betale andet end småpenge. Den indre værdi af selskabet er jo løftet betydeligt af denne aftale, dog på bekostning af 20% udvanding der også hjælper driften i en længere periode.

Et TG-01 studie på 400 - 500 mio NOK havde været umuligt og man bør i det mindste glæde sig over, at der er etableret samarbejde med PICI og markedet har anerkendt selskabets potentiale på TG-01 (emission på 7,00 NOK eller ej).

Hvilke andre biotekselskaber får henvendelse fra PICI der siger “vi inviterer til deltagelse i dette PC studie på baggrund af jeres exceptionelle performance på TG-01”?

4 Likes

Godt skrevet post, det ble moderert litt her igårkveld når temperaturen var på det verste. Jeg synes også det er bra at Radforsk poengterer at folk må være litt saklige i mailene sine.

Ingen er tjent med useriøse spam som bare virker provoserende.

2 Likes

Enig i det du skriver her. Det virker som en fantastisk avtale for Targovax, og et særdeles kvalitetstegn fra ledende forskningsmiljøer.

1 Like

Ja det stemmer, sorry. Men likevel er altså over 10 % av totalt antall aksjer i TRVX omsatt i dag.