Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax (TRVX) Småprat

Uansett har jeg ikke sett en emisjon hvor emisjonskurs er der vi blir på sikt. Ta det med ro, husk Funcom med emisjon på 0,55øre/aksje f.eks. SBX er et annet eksempel hvor emisjonskurs ble satt ekstremt lavt, men kursen gikk godt opp fra det relativt kort tid etterpå.

Fokuser heller på at Targovax er samme selskap som i går, bare med 73M mer å fortsette arbeidet for. Om du investerte i går ville jeg ihvertfall investert i dag.

Forstår følelsene da. Jeg har sittet i denne klemma flere ganger i andre aksjer hvor jeg så 60% av verdien bli borte over natten og det kan være sykt bittert, men også det går over på sikt.

Casemessig er Targo det selskapet i best posisjon av de jeg har sett ha slike emisjoner, så jeg er ikke redd nå for framtiden ihvertfall. Kortsiktig kan vi falle til 6,5 eller stige til 9,5, jeg tror det blir kortsiktig trading range før noen resultater kommer.

6 Likes

«Casemessig er Targo det selskapet i best posisjon av de jeg har sett ha slike emisjoner, så jeg er ikke redd nå for framtiden ihvertfall. Kortsiktig kan vi falle til 6,5 eller stige til 9,5, jeg tror det blir kortsiktig trading range før noen resultater kommer.»

Ser fram til en begrunnelse og eksempel på denne påstanden.

2 Likes

Når rep.emisjonen også er satt til 7 kroner, vil vel aksjen forbli i det kursområdet frem til den er gjennomført.

2 Likes

Tyder på det ja. Historien i de andre biotek selskapene som har unnagjort emi sier jo også at kursen får seg en knekk gjerne under emisjonskursen også. Der flere har slitt med å komme tilbake til nivåer over tegningskurs. Alt avhenger vel av data, det har jo vært fraværende i flere av de norske biotek-selskapene siste halvåret. Sånn sett kan man jo snakke om timing, at det kanskje er vanskelig å få til en perfekt emi; men for meg så ser det ut som norsk biotek gjør dette på verst tenktelig tidspunkt sånn tilfeldigvis.

Noen som vet når tegningsretter blir tildelt, og vil de være omsettelige? (mulig tr alltid er det, er ganske fersk angående emi’er)
På forhånd takk for svar.

P.S: Dette var jo ergerlig, med siste tidens oppgang var jeg ca i break even i går… jaja, sånn er biotek

1 Like

Det er nok dette som er tilfellet, de har nå sikret seg nok penger til å få i land noen ekstra studieavlesninger som har potensiale til å være positive. Det gir et par ekstra sjanser til å heve kursen hvis de ikke får noen CR å rapportere fra ONCOS102 nå i år. Uten flere CR hadde de potensielt måtte hentet penger på en enda lavere kurs enn 7 kr, TG01 resultater er jo mange mange år unna, de kjøper seg derfor noen ekstra sjanser på forhånd i stedet for å satse alt på avlesningene som kommer framover.

T rettene blir ikke omsettelige

https://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20190321.OBI.20190321S122

Will the rights be listed - yes/no: No

2 Likes

Ok, takker.

Hei,

Syv kroner er kanskje lavere enn det vi kunne håpet på. Det er rundt 20 prosent lavere enn gjennomsnittet aksjen er handlet på de seneste 30 dagene og betydelig under sluttkursen torsdag. Vi har opplevd god investoroppmerksomhet, men det er markedet som til slutt avgjør kursen. En betydelig andel av investeringen kommer fra amerikanske fond, som dermed bidrar til ytterligere å utvide aksjonærbasen vår.

Det kommer til å bli en «reparasjonsemisjon» de neste ukene hvor eksisterende aksjonærer som ikke deltok i går kan kjøpe aksjen til samme pris.

Det er viktig for Targovax å sikre fleksibilitet og finansiering, slik at vi kan fortsette å bygge de langsiktige verdiene. Vi håper at vi skal fortsette å vise gode data, slik at skal kunne skape verdier for aksjonærene i tiden framover.

Bare ta kontakt om du har ytterligere spørsmål.

Øystein Soug

7 Likes

strongbuy
Hvorfor tegnet Øystein Soug seg plutselig for bare halvparten av det han lovte i går? Uansett håper og tror vi får vite hva som skyldte haste emisjonen.

Hei,

Jeg tegnet meg for NOK 1m, men i likhet med de fleste andre ble jeg kuttet ned i den endelige allokasjonen. Bare et knippe med de viktigste i institusjonelle investorene pleier å få 100% allokasjon.

God helg,

Oystein Soug

7 Likes

Han fikser sikkert resten i rep emi :sweat_smile:

1 Like

Syns det er spesielt. At man overtegner såpass heftig og fremdeles durer på 7 kroner viser kanskje at man bommer. Kanskje kunne man berget med 8-9. Hvem vet…

3 Likes

Var det jeg tenkte var den mest logiske forklaringen. Takk for å fått Ø.S til å forklare oss hva som skjedde.

Hvem er så disse institusjonelle investorene. En nykommer på lista må f.eks ta ca 1/3 av emi for å passere flagging på 5% - 3,16 mill aksjer. Og enn så lenge så er det tyst.

Forsåvidt ikke noe å si på det, men om emisjonen var så interessant fra investorer som den da har vert, så gir det jo enda mindre mening at dem ikke evnet å gjennomføre den en krone over det den faktisk ble

5 Likes

«Vi håper at vi skal fortsette å vise gode data, slik at skal kunne skape verdier for aksjonærene i tiden framover.»

Vel, vel man kan håpe i ene hånden og drite i den andre, og etterpå kan man se hvilke hånd man har mest i.

Kunne ikke dy meg. Vi får tro at ledelsen evner å levere resultater som gjør at kursen tar seg opp igjen en eller annen gang.

8 Likes

Dette minner meg om når Jostein i nano dumpet den potten med aksjer, og totalt drepte momentum.

1 Like

Opp som en løve, ned som en fell. I går skamroste j selskapet, men nå biter j meg selv i halen. Norsk biotek er Hawai. Hvis man skal belåne porteføljen er OCY og Aker BP ganske sikre kort. OCY gir 10% i årlig utbytte og Aker BP utbetaler pr dags dato 0,52 USD i kvartalsvis utbytte. Sjansen for å bli millionær på norsk biotek er like stor som å ta V75 på Bjerkebanen. Helt utrolig at ledelsen i selskapet fører aksjonærene bak ryggen på denne måten. Reparasjonsemisjon, drit og dra. Putter aksjen i skuffen på ubestemt tid.

3 Likes

Helt enig, dette syns jg virker merkelig for da jg ringte DNB i går , så fikk jg beskjed om at de stengte emisjonen kl 1915 dvs at den var åpen i kun 2,5 time.

Og når man nå får info at de som tegnet seg ikke fikk mer enn ca halvparten av det de bestilte aksjer for så virker det hele som ureint spill! Hær kunne man satt emien høyere virker det som!

At ledelsen idag sier at timingen gjerne ikke var optimal og at de ikke var herre over emi kursen virker jo helt amatørmessig.

8 Likes

Det er en av dei mest råtne emisjonene eg noen gang har sett, men for min del, så hadde eg en så liten post, at eg egentlig bare skal være glad til, for min del har egentlig emisjonen gitt meg bedre muligheter