Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax (TRVX) Småprat

Vel, eg håper de tre ventede resultatene drar oss over 10,5 så eg er i null. Om eg d blir med videre får vi ta da.

Riktig det er gode data som teller da kan fort 7kr emi glemt
ikke lenge siden PCIB hadde emi på tilsvarende kurs 7-8
Targovax har ufattelige mange mål sjanser i H1 og H2 og 2 av dem skal av big pharma.Hva skjer om big Pharma får tilfredsstillende res har veldig god tro på Oncos teknologien

1 Like

Tror det er mulig vi ser kurs under tergningskursen kommende uker. Børsklima er surt og ser ikke bra ut. Laster nok opp ytterligere om den går ned til 6-6,50. Samtlige biotek selskaper som foretok emi ramlet under tegningskurs, store sjanser for at det skjer her også vil jeg tro da.

Det som jeg synes er snodig for emisjonen for trvx og pcib er at det gis slike enorme rabatter. Kursen for trvx lå på rundt 10-11 NOK i dagene før emisjonsmeldingen. Emisjonskursen settes så til 7 NOK for at store investorer skal få kjøpe seg inn jævla billig. Nå vet ikke jeg om det er mange nye investorer her eller om det er mest eksisterende store investorer, men jeg mener det ikke er særlig rettferdig at man skal få sååååå store rabatter.

For pcib lå vel kursen rundt 50-56 NOK og så settes emisjonskursen til 30 NOK. Man har selvfølgelig i tillegg verdien på t-rettene men for pcib husker nok de fleste aksjonærene hvordan det gikk, rett til hælvete. Tror jeg solgte flere titalls tusen rettigheter til prisen av noen gode flasker vin…

I utgangspunktet burde alle investorer, både små og store, betale ut i fra hvor bra caset måtte være, ikke basert på hvor slunken pengekasssen eventuelt måtte være. Skulle investorer handlet slike volum over kort tid ville kursen muligens tatt av, glem ikke det.

Jeg mener da det er blodig urettferdig at slike emisjoner ender, som regel med, at emisjonskursen settes under siste kurs på børs.

For selskaper som sliter med produktutvikling eller sliter med salg av produkt eller tjeneste stiller saken seg selvfølgelig annerledes men dette er IKKE tilfelle for trvx og pcib.

4 Likes

PCIB var vel nede og snuste på 22kr etter emi pga meget surt børsklima. det er ganske langt under 30 kr som var tegningskurs. Har jo ikke klart å komme seg tilbake igjen heller.

Vi tenker likt… :slight_smile: tror også denne kan gå under 7 om nyheter ikke lanseres snarlig…

DN: “Fra ille til verre på Wall Street” + "Trump-rådgiver sier opp"snart kommer overskrifter om frykt indeks etc som potensielt sender markedet ned slik som for noen mnder siden…

Kan være verdt å nevne at radforsk lånte ut aksjer til shortere i tegningstiden i Pcib. Kan bli surt for targovax aksjonærer dersom radforsk gjør det samme nå i trvx

1 Like

Dersom avtalene med investorene ble forhandlet for 1-2 mnd siden kan man si at nivået var riktig.
Selvfølgelig kan man spekulere om offentliggjøring av avtalen med Parker burde vært utsatt noen dager.
Men, kursen er nok tilbake til nye høyder om ikke så lenge :+1:

1 Like

Når det gjelder pcib så er En av grunnene til at kursen er der den er i dag at radforsk ikke hadde penger til å delta i emisjonen og vår nye spesialinvestor som var garantist i emisjonen fikk mye mer aksjer enn de hadde til hensikt å beholde. De har derfor solgt ca 500k aksjer siden emisjonen uten at vi har hatt noen kursdrivende nyheter. Pcib hentet oxo ett betydelig beløp i den emisjonen, 360mill nok

1 Like

Handelsavtale kan føre til børsbyks på 15 prosent

3 Likes

Jo men GUEVOURA FUND LIMITED shortet vel omtrent 280k aksjer rett i emisjonstiden. Det er klart da skremmer det bort mange småsparere.

2 Likes

https://www.parkerici.org/

Disse kom til TRVX og ville ha med TG-01 vaksinen i deres studier.

Hørte gjennom podcasten igjen.
Det er jo svært spennende det som skjer i targovax for tiden.

2 Likes

ja håper jo såklart på det samme jeg. Ser bare surt ut og redd for ny korreksjon på børsene. 25450 blir vel et viktig tall på DJI.

Time in the market slår som regel folk som forsøker å time markedet. Det er bare forsøke, de aller fleste misslykkes. Noen traff under finanskrise og de fremsto jo som genier, startet opp hedgefond osv. Men den ekstremt elendige avkastningen de klarte i årene etter finanskrisen avslørte at de hadde flaks.

2 Likes

PCIB-emisjonen var helt jævlig for aksjonærene. Ingenting kan måle seg med den. Den var langtekkelig, tegningsrettene hadde så og si ingen verdi, og kursen sank sakte men sikkert langt under emikursen fra kurs 54 til etterhvert kurs 21. I tillegg ble vi presentert med forsinkelser, ingenting nytt og CBO gjorde et innsidesalg mener jeg å huske under emisjonen.

De hentet mye penger, men på bekostning av aksjonærene. De timet den bra, det skal sies, rett før korreksjonen som kom i oktober og varte til januar. Men det er vel mer flaks enn dyktighet. Og de har fortsatt ikke levert noen nevneverdige nyheter siden emisjonen.

Syns TRVX-emisjonen var mye bedre. Var ikke så lenge siden kursen var på 7-8 uansett. Så denne plaget meg ikke så mye, men kjipt er det uansett.

3 Likes

Vel, alt er relativt.

1 Like

Tanken til Pcib-ledelsen var å gjøre den auksjonærvennelig for alle, små og store. De overvurderte betalingsevnen til auksjonærene sine. Og det hele endte med en massakre uten sidestykke. Men tanken var god.
Trvx sin synes jeg er enda mer kynisk og det lukter vondt av hele greia.

6 Likes

https://www.parkerici.org/member-directory/

https://www.parkerici.org/person/james-p-allison-phd/

2 Likes

Verdensklasse…

2 Likes

Trvx er midlertidig helt ute i børssammenheng! Få som gidder å henge i et selskap som kanskje får et produkt på markedet i 2026!