Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax (TRVX) Småprat

Om standarden din er å ha kjøpsordre ute til enhver tid vil dine aksjer bli solgt når en nyhet kommer som er positiv. Om nyheten er negativ vil du ikke få solgt og blir med ned. Håper det oppklarer hva jeg mente.

Det stakk litt luften ut av forventningsbyggingen, men det betyr jo ikke at nyhetene/pipeline blir avblåst. Kursen ser ut som at det ikke skal komme nyheter synes jeg. Enig i at 7 kanskje er for lavt.

Hvorfor selges TRVX til nok7 nå?
Hvem tjener på det?

Eierne av 10.5 millioner aksjer som de fikk til 7kr i emisjonen. De tjener på å selge til noen øre over 7kr.

Og nå selges det for under 7. :slight_smile: All logikk tilsier at den ikke burde bryte 7, men tydeligvis liker folk å tape penger… utnytt det. :wink:

1 Like

Rent logisk giver det god mening; alt der købes på 7,00 i emissionen kan umiddelbart sælges med gevinst. Det er fejlagtigt at antage, at alle aktionærer ønsker at øge deres eksponering. Vi må forvente en periode med distribution inden videre opgang (muligvis hjulpet af stærke meldinger).

Tilbage på 7,00.

Takker for svaret.

Så når de selger på 7 og lavere så taper de?

Hvor lang tid skal dette pågå?

10.000.000 X 0,07=700.000
700.000/2=350.000

Får det til at fortjenesten de sitter på ved å selge 10mnok til 7 øre fortjeneste pr aksje blir nok 700.000.
Sier vi at 1/2 av aksjene selges så sitter en igjen med 350.000 samlet i fortjeneste???

Kan dette virkelig stemme?

Hvorfor deltar en i slike emisjoner når fortjenesten ser ut for å gå mot zero?

Har vel gjordt en feil i utregningen her.

Verditapet mitt alene er jo over 100.000 nok alene første dagen børsen åpnet.

Kan hende noen følger med og vil meddele når vedkommende er ferdig solgt? Det blir vel kastet ut alt over 7,00

Jeg håper torsdagen Q&A vil gi oss noen gode svar vedr både bakgrunnen for, timingen av og gjennomføringen av emisjonen. Får vi det er det tid for å se fremover og ikke bakover. Onward and upward som C.S Lewis skrev :slight_smile:

Jeg tror kursen vil surre rundt 7 inntil alle emi.aksjene er inne på VPS-konto, dvs ca 30. april.
Satser på et par positive meldinger som da hjelper kursen på rett vei igjen :boom:

1 Like

og du går ut ifra at det ikke kommer noen utlesninger før 30 April da eller ?

Jeg vet ikke mere enn dere … kan jo håpe på det

Er jo bare TG-01 vi har i vente da.

Minste satsing var jo på 1 mnok og flere fikk bare for 0,5 mnok inklusiv sjefen sjøl.
Store institusjonelle kjøpere…

Det henger ikke på greip.

Noe må være feil , en klarer ikke å senke kursen på et selskap med (var det 40%) med noen tusenlapper i fortjeneste pr post.

Greitt der er overkill i denne bransjen og en overreagerer men her er det noe hakkande gale og feilen liger mest sansynlig i talloppsettet mitt.
Men hvor?

2 Likes

Ikke godt å si om de nye aksjonærene er langsiktig eller ei, men om de er kortsiktig så kan det likevel være logikk i å selge på 7 kroner pluss minus 10 øre.
Rett og slett forbi en god del allerede er solgt.
Hvis noen har kjøpt en million aksjer kun mtp kjapp gevinst kan jo halvparten være solgt på 7,50, det var jo relativ stor omsetning på det nivået og over etter at emisjonen var kjent, så om resten dumpes rundt 7 kroner har man relativt raskt tjent en halv million fordi man hadde 7 millioner kroner man kunne lufte litt et par dager.

3 Likes

Tg01 kommer mest sansynlig i mai…

Tg02 (6pasienter) og melanoma kohort 1, (siste 3 pasienter) kan komme når som helst…

Peritoneal er jokeren som potensielt kan sende aksjen til himmels eller lenger ned i grøfta…

Takker snøffelen , ser den.
Det er det som skjer i starten som mao er avgjørende.

Men den tiden disse nye tjente penger er vel over nå når de selger på nok 7 og lavere.
De skal mao bare ha tilbake grunn-kapitalen da.

Er der noen måte å se når en kan forvente at de har fått tilbake alt + fortjeneste?

Kan vel bli en markant økning når det skjer?

Det som kan forstyrre dette bildet er hendelser i selskapet , positive og negative skulle en tro.

Det hele er vel snart over.

Hva synes du om denne emisjonen snøffelen?

Må de ha penger så må de? eller har de tabbet seg litt ut?

Jeg synes ikke den emisjonen var så ille, dvs det kommer litt an på.
Har de hentet penger «når de kan» synes jeg det er en god del dårligere enn om pengene er hentet til et konkret formål
Det stod jo noe om «cost sharing» i i forbindelse med Parker og pancreas studiene. Så hvis det har vært et krav fra Parker om finansiering av sin del er det ikke så galt.

Forunderlig nok kom mesteparten av kursstigningen på Zelluna-avtalen, for selv om 100 mill er mye penger, så er slike avtaler baktunge, samt at man knapt er lenger enn preklinisk i utvikling. Så justerer man for tid og sannsynlighet så kan det ikke være så veldig mange millioner man kan regne inn pt.

Og da er vi tilbake til at det er Parker-avtalen som virkelig var verdt noe av siste tids nyheter, og det er altså i den sammenheng man bør se om emisjonen var OK.
Før noen nyheter var kjent lå jo kursen rett over 7 kroner.

Jeg vil kalle emisjonen dritt om det viser seg at de hentet inn penger uten noe spesielt formål. Det må jo bety at Targovax mener at 7 kroner er et svært gunstig nivå å hente inn 70 mill på…

2 Likes

Takker for svært interessante betraktninger snøffelen

Targovax, EV på skarve 250 millioner kroner, Norges billigste biotekselskap?