Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax (TRVX) Småprat

Nå er det ikke slik at noen har mistet troen. Jeg selv inkludert har aldri vært mer positiv til trvx og deres teknologier enn nå. Men Soug og co vil ha stabil og sikker fremdrift og kan f.eks finne på hente 300mnok laaangt under dagens kurs for å sikre veien videre…

Vel, jeg ser du skriver at du ikke har mistet troen. Samtidig maler du opp et scenario med den sorteste pensel jeg har sett her noen gang. Kanskje du skal stille de spørsmålene og vente på svar før du maler deg helt inn i hjørnet…

Ja, og du ser vel at det er 2 sider av trvx? Den ene er forskningsdelen og den andre forretning.
Det er forretningsdelen jeg nå ser på med et hevet øyebryn…

Flott om du stiller gode spørsmål til selskapet, men det “hevede øyebrynet” ser nå for meg ut til å være langt over hodet akkurat nå. Jeg vurderer hele tiden risikoen i både TRVX og de andre biotek-selskapene jeg er med i, og jeg er av dem som aldri har trodd at TRVX vil bringe et produkt til markedet selv. De har to gode spor å jobbe etter og viser enten Oncos eller TG overbevisende resultater er ikke TRVX et selvstendig selskap lenger enn “et kvarter”. Kommer ikke resultatene er ikke emisjonsrisiko det første jeg tenker på. Når det er sagt har jeg ikke stor del av kapitalen min i TRVX. Jeg har noe mer i PCIB fordi de har kommet lengre i klinisk fase (selv om LOA på over 50 % som noen hevder virket alt for optimistisk foreløpig), og aller mest i PHO der bare markedsrisikoen gjenstår.

1 Like

Om podcasten ikke svarer, sender jeg til IR. Kan da også dele svarene her om ønskelig. Syntes også at trvx er den største salgskandidaten blandt biotek aksjene. Men fortsetter de med sin strategi slik som de gjør nå uten å bli solgt, kan det hende vi får både gode data/nyheter til rabaterte priser slik som nå ved sist EMI…

Patrik ferdig i trvx?

Veldig positivt både at du stiller spørsmål til dem og deler svarene her. Når det gjelder Vink så har han mange styreverv så det er ingen automatikk i at han avgår ett sted om han får en rolle til.

Jeg lover å dele en solskins-spekulasjon også (en gang), slik at det blir det hyggeligste du noen gang kommer til å lese her. :slight_smile:

Akkurat det er jeg nokså bra på selv, selv om jeg som regel raskt innser at det er lurest å være noenlunde realistisk…

En solskinnstanke kan vel være salg av Oncos og egenutvikling av TG? Hadde vært digg :moneybag::moneybag::moneybag:

Har du ingenting i NANO, sjog?

Nei den synes jeg er høyt nok priser i forhold til hvor langt de har kommet, f.eks sammenlignet med PCIB. Jeg forventer mer nyheter og potensiale for kursstigning i alle de tre andre det neste året enn i NANO, men det er nå min vurdering.

1 Like

Er det i dag radiumpodden kommer?

I morgen.

Ingen grunn til å tro det. Mannen liker å ha mye å gjøre

Dr. Vink is currently on the board of several US and European publicly listed and private companies including Chairman of Acacia Pharma, Targovax and NMD Pharma and non-executive director of Spero Therapeutics, Arch Biopartners and Santhera AG.

1 Like

09/04-2019 13:52:19: (TRVX) Notice of Annual General Meeting

09/04-2019 14:18:56: (TRVX) Targovax ASA: Annual Report 2018

De vil ha fullmakt til 30% kapitalforhøyelse uten prospekt og generalforsamling. Ikke greit spør du meg.

Dette er nok selskapet nødt til, og hvis man ikke liker det får man rømme skuta.

Hvorfor er de nødt til å hente penger på bakrommet eller på en ettermiddag etter stengetid? Hva med å være ærlig og transparent overfor eksisterende aksjonærer om pengebehovet?