Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax (TRVX) Småprat

En slik fullmakt er relativt ærlig og transparent.

Alternativet er vel en fortrinnsrettet emisjon som i PCIB som fører til samme sluttresultat men tar lenger tid?

De kunne selvfølgelig kjørt en emisjon på dagens kursnivå uansett hva det var, og min gjetning er at den på ingen måte ville blitt fulltegnet. Det er en grunn til at disse settes med rabatt. Det er det markedet ønsker å betale for en eierandel i selskapet.

Hvordan mener du selskapet skal sikre 12 måneder framtidig drift i Q4 2019 eller Q1 2020 ? Og hvorfor tror du ikke den løsningen vil gi omtrent samme effekt?

Ingen reagerer på

«The Company’s board of directors has proposed to re-schedule the
subscription period in the subsequent offering, since the Company expects to
read out 3-year survival data for TG01 during this new subscription period»

Spennende spør du meg😊

4 Likes

Ved å si fra nå eller så fort de kan at de har tenkt å hente ca XX mill i Q1. Jeg har ingenting imot formen på PCIB sin emisjon. Det som var galt der var at de ikke guidet tilstrekkelig på størrelsen på beløpet. Og at de slapp nyheten om forsinkelse samtidig.

Helt OK at de sikrer seg en slik fullmakt. De timet ikke optimalt sist men neste gang har de forhåpentligvis gode data " i banken" så det blir en bedre kurs. Dette er uansett nesten et år til.

1 Like

Problemet er at selskapet i dag ikke vet når det lønner seg å hente penger, men de vet at de vil trenge penger i løpet av 12 måneder. Hvis de guider ett spesifikt tidspunkt er de nødt til å gjøre det da, uansett om børsene går til himmels før, eller er gruset på det tidspunktet.

En emisjon i slutten av desember 2018 ville nok blitt satt på 5kr. Ville du vært fornøyd?

Jeg regerer på denne. :slight_smile: de har jo guidet til mai tidligere, men 24 mai ringer en liten bjelle… tror det var eksakt samme tidspunkt som 2 år utlesningen… har det noe å si tru?

2 Likes

Nei. Burn rate økes og de må velge hvor mye som skal gå til CRI. 74mnok er brukt opp på 6mnd…

Ettermiddag etter stengetid beskytter aksjonærene og opprettholder likestillingen mellom det de på bakrommet vet og det aksjonærene vet. Om de gjør en av delene kan ikke den andre skje, men begge kan skje samtidig. En skjult emisjon når handelen er åpen er ulovlig, og en åpen emisjon etter at handelen er ferdig er lite hensiktsmessig. Ønsket mitt ville vært at de som kjøpte aksjer i emisjonen var låst fra å selge i 3-6 mnd. Da kan eksisterende aksjonærer vurdere om de vil selge ned kursen selv eller bli sittende. Men jo dårligere betingelser, jo lavere kurs får man i emisjonen. Så det var nok det beste for prisen at de gjorde som de gjorde.

De hadde 151 mill NOK på konto ved starten av året, har du glemt det ?

Jupp og de henter altid penger når de har ca 100mnok igjen…

Det er styret sitt ansvar å sikre ansvarlig drift. Normalt når man ikke har inntekter vil det si kontantbeholdning til 12-15 måneder, 9 måneder er pushe det.

Jo tidligere de henter penger, jo mer fleksible kan de være når det gjelder å takke nei og si at de vil se etter andre muligheter.

De sier at de har penger til langt ut i 2020. Jeg tror bittelittegrann mer på dem enn på din nyslåtte pessimisme…

1 Like

Du må regne 12 måneder tilbake fra når de guider at de har penger fram til. Sånn grovt sett.

Det sa de før EMI 21 mars også. Idag har de ca 180-190 mnok. De bruker 10mnok mnd + et beløp til CRI for parker samarbeid. Om ca 6mnd vil de ha 100mnok igjen…

Da gjør de nok samme som 21 mars 2019 og 2017 der de kjører EMI…

De venter ikke til kassen blir tom før de henter penger…

224M NOK fra 1. januar 2019 gir 1,7 år. De forventer viktige read-outs i de neste 12-15 mnd.(18mnd) og det må derfor komme inn kapital en gang i den perioden. Ca 30M nye aksjer ville jeg forventet på denne kursen, men om kursen går mye opp blir utvanningen selvfølgelig mindre. :slight_smile:

Dog kjedelig å snakke om emisjon rett etter en emisjon. Kan vi ikke snakke om noe mer spennende som pipeline eller forventninger til 3-year read-outs som kommer snart!

3 Likes

Du sier 6 mnd, jeg sier nesten ett år, vi får se hvem som får rett. Mitt poeng er at det skal komme mye data før det er aktuelt å hente penger. Jeg mener det er fornuftig at de sikrer seg fullmakt nå. Da står de friere til å hente penger på det tidspunktet som er mest gunstig.

Okei, kan bøye meg til 6-9mnder… men det er fremdeles før deres hovedfokus som er mesothelioma + cohort 2 melonoma… 12 mnder er kanskje akuratt etter… så ganske vesentlig… men seff håper jeg på knall peritoneal data og høyere kurs innem neste runde (om det blir noe)…

De hadde 151 mnok 01.01.2019.
De brukte 112mnok 2018 og har kommunisert høyere burnrate + X antall millioner som må gå til CRI for å få lavere multippel ved eventuell tilbakebetaling.

Hvor mye de velger å betale CRI blir avgjørende for når de sitter igjen med 100mnok som også nå er kjent som EMI tid…

Før du går for dypt ned i en emisjonsfokusert depresjon så får du huske på at det kan ventes diverse annet snacks før den tid da :slight_smile:

2 Likes

Vil avlesning av TG offentliggjøres på Generalforsamlingen eller der omkring, og repEMI finne sted etterpå? Alle tiders om vi får gode nyheter der som eventuelt bare blir rasert av repEMI’en.

Jaja, går jeg i null på denne skal jeg være fornøyd… (les 30% opp)

Guidingen nå er i den tidligere emisjonsperioden, så mellom 4. mai og 16. mai eller hva det var?