En emisjon er ikke et resultat av en ad hoc-beslutning styret tok 1-2 dager för den ble offentliggjort. Jeg er sikker pa at avgjörelsen var riktig den dagen den ble tatt. Ser ikke noe poeng i aa öve meg i etterpaaklokskap. Tenk heller paa hvordan du vil reagere mot repemien i stedet for aa klage over spilt melk.
Nettopp, hadde de hatt troen på nyhetene som kommer så hadde de ventet.
Klart jeg kjøper heller aksjer av selskapet enn fra markedet dette er vinn & vinn.
Som eiere så har vi mulighet til å styre selskapet sånn at slikt ikke skjer igjen.
Men dette har vært diskutert til det kjedsommelige lenger oppe i tråden, og nå gir jeg meg i denne debatten for denne gang.
Targovax hadde bare uflaks med tidsrommet til siste emisjon.
Det tar en stund å klargjøre en emisjon og så ryker aksjekursen til værs grunnet positive meldinger dagen før den er planlagt gjennomføring.
En kan ihvertfall stryke en av de tre kronene grunnet dette.
Selskapet kan jo ikke stoppe denne prosessen grunnet kursøkningen.
Tror denne emi’n gjorde inntrykk på selskapets ledelse og tror de vil strekke seg langt for at repemien skal bli gullkantet.
Meget positive signaler på studiene som kommer nå vil nok raskt endre psyken og kontoen til aksjonærene.
Selv kjøpte jeg meg inn på 10,8 noen timer før emisjonen ble meldt.
lykke til
Å joda. Det var selskapet som skapte kursøknkngen!.. De sa selv (Erik i podkasten) at de ønsket å melde nyheter som parker, zelluna etc før EMI.
Ville heller fått disse etter EMI da prosessen og samtaler for dette startet før nyttår, derrav lav kurs…
Jeg har tidligere delt lidt tanker omkring emissionen og er, trods frustration over kurstabet, tryg ved at ledelsen arbejder på at maksimere værdierne. Emissionen blev planlagt længe før de stærke nyheder ramte markedet og det var, som nævnt af flere, uflaks.
Biotek hænger unægteligt sammen med indhentning af penge - og ofte. Dette kommer som en overraskelse for mange aktionærer.
Vi må håbe ledelsen er blevet mere opmærksomme på omstændighederne omkring denne tragiske event, så man søger bedre vilkår fremover. Alt vi kan gøre er at se fremad og forhåbentligt glæde os over de stærke resultater der fremlægges inden udgangen af H1, 2019.
Jeg er personligt fremdeles på køberen og holder i tillæg kapital klar til at gøre brug af tegningsretterne.
jeg har fått tildelt mine tegningsretter på VPS .
Hei,
Du finner subscription form og annen info her:https://www.targovax.com/en/prospectus-for-listing-of-private-placement-shares-and-for-the-potential-subsequent-offering-and-listing-of-up-to-2104394-subsequent-offer-shares-subscription-period-from-10-may-2019-to-1630-hours/
Kind regards,
Renate Birkeli
Einarsson ute og rasler med sablene: https://www.nrk.no/norge/norsk-selskap-kan-vaere-tre-ar-unna-enestaende-kreftvaksine-1.14546295
Rasler med sablene? Ville värt aa ödelegge den gode stemningen skulle han begynne aa snakke om verktöykassa, avlesing av melanomdata för slutten av juni 2019 osv. Vi skal väre glade for de 10 min folkeopplysning NRK viste om immunterapi etter prinsippet “naar det regner paa presten, drypper det paa klokkeren”.
Veldig fin repotasje.
Blir også spennende å se PCIB’s bidrag på rapporten som er lovet.
PW presiserte jo helt klart at slutten på samarbeidet ikke grunnet i noe negativt fra PCIB , tvert imot så virket pci-teknologien ganske så godt.
Advances in therapy of malignant mesothelioma are always good news as there is an urgent need indeed of effective treatments.
In this sense, Targovax announced yesterday the completed enrollment for its phasIB/IIA trial in mesothelioma. The aim is to assess safety and tolerability of the combination of ONCOS-102 candidate in combination with the standard of care (pemetrexed + cisplatin).
hadde vel håpet på større salg fra Citibank men…
@Inkognito666 har du ny topp 50 liste ?
Takk @blaahval
Jeffries har kvittet seg med ytterlige 75 000 aksjer og er straks ute av top50.
Jeg undres stort hva det er emikameratene ser, som vi ikke ser. Det er vel et spørsmål om tid før både Citibank og Nomura også er ute av topp 20. De bidrar vel ikke i en emisjon for så å drive ren veldedighet og selger unna med tap en etter en
Jeg mistenker at de var ute etter raske penger, og gikk på en skikkelig smell når kursen falt til under emi-kurs.
Rett og slett ris til egen bak for å ha presset emi-kursen så langt ned at de gamle små-aksjonærene begynte å selge unna.
Heldigvis ser det ut til at meyerUløkka også er ute, og at de solgte seg ut etter emisjonen. De er også i høyeste grad medskyldig i den elendige emisjonskursen, siden de har presset ned kursen over lengre tid. Håper tapet svei skikkelig!
Men, i alle tilfeller, så har den lave aksjekursen muliggjort hamstring av billige aksjer, og jeg har økt mitt innehav med litt over 50% de siste ukene.
Det er vel heller ikke et ukjent fenomen at kursen ofte kan gå under emi-kurs, men ser likevel teorien din om at disse “langsiktige” investorene var ute etter raske penger.
Personlig har jeg iallefall benyttet denne muligheten til å mer enn doble beholdningen. Jeg kjøpte mine første aksjer nær toppen for to år siden, så snart er jeg forhåpentligvis i null om ikke annet. Tålmodighet er en dyd, men begynner å bli rimelig hardhudet i dette papiret nå
Den teorien holder neppe vann. Om vi sammenligner topp50 i perioden fra 4. mars (børsslutt 27/2) til 13. mai (børsslutt 8/5) så har topp 50 kun økt med 3,5 mill aksjer i perioden. Om vi tar hensyn til emisjonen så kan vi pr idag ikke gjøre rede for nærmere 7 mill aksjer. Hvor har det blitt av disse aksjene ? Retail har sikkert tatt en del, men det spørs om ikke disse har falt av lasset etterhvert pga negativ kursutvikling. En annen mulighet er jo at det akkumuleres på mindre nominee kontoer utenfor topp50. Jeg har i alminnelighet lite tro på at finansielle/institusjonelle investorer deltar i denne type emisjoner basert på simpel spekulasjon.
Plass 50 på topp50 utgjør normalt +/- 150K aksjer. Så her er det bare å dykke ned i materien for den som vil betale X kroner for komplett liste fra kontofører - DnB ?
Utenfor top50 fantes det 25. April totalt 46 nominee kontoer. Disse satt da på totalt 1 242 244 aksjer.
Totalt var det 57 kontoer og 6 044 218 aksjer.
Edit: legger til litt mer data.
Top100 satt på 42 981 103 aksjer (68,07%)
Top200 satt på 47 784 969 aksjer (75, 68%)
Mener du totalt 57 kontoer utenfor topp50 med totalt 6 mill aksjer ? Det kan da ikke stemme om vi stemmer av mot totalt antall aksjer ?
Men mye tyder på at det i realiteten har vært stor sell off fra topp50 etter emisjonen . Dog overrasket over at retail sitter på så mye som ca 38% av totalen. Ikke rart at det til tider er volatilt.