Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax (TRVX) Småprat

Soug burde vært tuppet ut av stolen. Mannen har jo ikke levert på noen områder, gjør jo ikke annet enn å kløne det til for Targovax.

Dagens klossete kommunikasjon bør være dråpen som får begeret til å renne over.

Denne bransjen er tøff nok som den er om ikke ledelsen aktivt skal begynne å motarbeide selskapet de er satt for å lede.

4 Likes

Amen!!
Er 101% enig!
Han burde lært av Luigi Costa i Nano, og tatt hatt og frakk og gått.
Om han var CFO i Algeta aldri så mye, så gjør ikke det han kvalifisert til å lede ett biotech,

1 Like

Nei, det kan du si. Kan være Algeta lyktes på tross av at de hadde Soug som CFO.

1 Like

Fredrick Ekeseth dn.no

Targovax med lovende resultater i teststudie

Kreftforsknings- og biotekselskapet Targovax melder om en overlevelse på 33,3 måneder og 38 prosent overlevelsesrate i fase I/II-studiet som evaluerer TG01 i 32 pasienter med operert kreft i bukspyttkjertelen, ifølge en melding torsdag.

• Vi er tilfreds å se styrkede tegn til effekt ut av TG01. Denne treårige overlevelsesstudien markerer slutten på datainnsamlingen og studien er nå å betrakte som fullført. De fulle resultatene vil bli presentert og publisert senere i år, sier medisinsk direktør Magnus Jäderberg i Targovax.

Targovax har besluttet å fokusere fullt ut på arbeidet med det onkolytiske viruset ONCOS og vil ikke videreføre TG-programmet på egen hånd, ifølge en separat melding torsdag.

• Vi er stolte av å ha tatt både TG- og ONCOS-programmene til en avansert utviklingsfase. Vi er et av de ledende selskapene internasjonalt innen onkolytiske virus, og for å beholde den posisjonen må vi fokusere ressursene våre. Som en konsekvens av dette vil vi se etter alternative måter for å videreutvikle og høste verdier fra TG, sier administrerende direktør Øystein Soug i Targovax.

Gjennom de neste 6-18 månedene vil Targovax rapportere data fra de pågående ONCOS-102 studiene i kreft i lungesekken (mesotheliom), føflekkreft (melanom) og kreft i bukhinnen (peritoneal). Selskapet vil også jobbe videre med den pre-kliniske utviklingen av neste generasjon ONCOS-virus, opplyses det.

-Jeg er overbevist om at selskapet kommer styrket ut av å spisse fokuset på ONCOS nå, og at det vil øke sannsynligheten for suksess, sier Soug.

3 Likes

En kan jo snu det hele på hodet og spørre hvor TRVX ville vært i dag uten en platform med flere skudd på mål?

Må nok si meg enig i at TRVX sin måte å melde på i dag ikke er noe imponerende.
Rekkefølgen av meldingene og formuleringene fører jo til konklusjonen at TG-platformen har feilet?

Melding nr 2 i dag er helt unødvendig.
Det er lang tid siden vedtaket at videre satsing fra TRVX skal være på oncos.

Sammenligner en med PCIB så er fimaCHEM PCIB’s spydspiss som TRVX sin spydspiss er oncos.

I tillegg har begge selskapene i reserve fimaVACC/finaNAc for PCIB slik TRVX har TG-platformen i reserve.

Så klarer altså TRVX det kunststykke via uheldig timing å fremstille TG-platformen som “end of the road” mens PCIB derimot klarer å formidle potensialet i VACC/NAc delen.

Det er et kunststykke og klare å koke ihop noe så unødvendig surr.

Og ingen ser ut til å være opptatt av dagens resultater i den ferdige studien.

Er de virkelig så elendige at mcap på selskapet fortjener å havarere?

4 Likes

Skjønner heller ikke hvorfor de melder nå at tg skrinlegges…

Tiltredes!

Det er faktisk et kunsttykke å være så til de grader evneveik å legge frem TG-data på denne måten her.

Spått-ånn!

1 Like

Jeg tror det er feil å si at TG skrinlegges.
Les litt så vil du forstå.

2 Likes

Ja men det jeg mener er at det er jo noe vi visste. At det ikke burde verdt nevnt idag

1 Like

“We will seek alternative ways to progress and capture value from TG”

Få Jadberg ved roret før Soug øker slagsiden ytterligere.

Targovax to fully focus on ONCOS oncolytic virus program.

Håpløs headline såfall… for meg så vil dette indikere null aktivitet på tg plattformen, ink parker, cpi+tg og tg02. Sikkert ikke det de mener, men slik det leses for folk flest…

2 Likes

Blir spennende å følge presentasjonen. Jeg har kjøpt mye aksjer i dag da jeg mener markedet misforstår denne meldingen.
Jeg tror vi ender i pluss i dag.

1 Like

Nå håper jeg virkelig Magnus har noe bra på lager…

8 Likes

Da må Jadberg overprestere noe voldsomt!

Må jo være en sjeldent god kjøpsmulighet her. Bikka jo under 6kr

1 Like

Det er den beste prisen man har kunnet kjøpe på. :slight_smile: Så om ikke annet kan man si at man fikk bedre inngang enn alle andre her

Kan det tenkes at han utdyper Oncos-X i dag?

Eneste kurstrigger vil bli om han nevner noe nytt med BP. Om de nå er ledende innen virus og det har blitt en hel del oppkjøp, så må da noen ha kontaktet trvx vedrørende oncos?

Å snakke om å bytte ut ledelsen blir teit og en overreaksjon synes jeg. Tror ikke det finnes noen bedre til å lede selskapet til markedet. Humpete tur? ja. Kommer vi dit? Kanskje, men tror ikke sjansen blir større av å endre selskapsstrukturen.