Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax (TRVX) Småprat

Man trenger ikke være rakettforsker for å se at TRVX ikke har kapital til å gjennomføre en fase 3 studie. Så ingen grunn til å si at man planlegger å ta dette til markedet selv heller :wink:

1 Like

Du skjønner vel også at det er på grunn av pengene?? Ikke for de ikke har troen på plattformen. De testet jo hvordan det gikk å hente 70 millioner. Det funka dårlig, så da la de vel sammen 2+2 og fant ut at og da prøve å hente 350+++ millioner ikke er noe sjakktrekk på dette tidspunktet.

3 Likes

Det å melde i klartekst er nok smartere enn å holde kjeft. Det kan gjøre at hvis medisinske nettsteder som omtaler dette samtidig sier noe om statusen og veien videre, og ergo øker det sjansen for at noen får opp øynene for muligheten der ute i verden.

Jeg føler faktisk at det å poengtere dette var smart av selskapet.

1 Like

Jeg skjønner jo selvfølgelig at det er pengene som er knapphetsfaktoren, poenget mitt var bare at nå setter de mer eller mindre verdien til null.

Er jo nettopp det de ikke gjør når de fremhever, patenter, IP og solid know-how.

Data fra TG02 og Keytruda kommer når de er klar. Bingo her så kan det løsne. Bingo hos Parker kan også få ballen til å rulle.

1 Like

Ok. Så dersom Vaccibody en gang i fremiden finner ut at det blir for kostbart og fortsette å kjøre alt på en gang og vil fokusere på pre-canser livmorhals-vaksinen. Vil da automatisk det dna-persontilpassede vaksineprosjektet få en verdi= 0,- kr?

har “gått en runde med meg selv” og sett litt på de 2 meldingene som jeg tidligere hevdet koliderte med hverandre.
Hvor jeg har vært er ikke godt å si men dette jeg tidligere hevdet at meldingene koliderte med hverandre , ja , beklager så mye men det jeg hevdet er bare tull.
En bør skjemmes når en i påståelig stil hevder at meldingene koliderer.
Det gjør de så absolutt ikke.

https://newsweb.oslobors.no/message/477690

https://newsweb.oslobors.no/message/477693

beklager mine tidligere påstander

5 Likes

Redeye Pre-ASCO Seminar 2019

https://www.redeye.se/live/pre-asco-2019

Det er lett å bli varm i topplokket når kursen revner. Så gått å få ventilert litt på diverse forum. Det er som regel på slike dager man skiller god og dårlig investor. Jeg fikk dratt ned snittet voldsomt idag. Så for vi se de neste ukene om det var en lur idé.

2 Likes

Det blir spennende å se hva som kommer av oppdaterte kursmål fra analytikerne. Slikt påvirker investorer naturligvis. Hvor mange prosent senker de kursmålet? Jeg går ut i fra de senker det litt da.

En tung uge i markedet er afsluttet for selskabet og som aktionærer er det tid til at acceptere situationen og se fremad; studierne for TG-01 har så langt præsteret 38% OS efter 3-års udlæsning og ONCOS er snart klar med friske udlæsninger.

Fremtiden for TG-01 vides ikke, men resultaterne taler sit klare sprog - væsentligt forbedret OS sammenlignet med standardbehandlingen (for de 85% af patienterne, der ikke tåler folfirinox).

Ledelsen har fremadrettet fokus på kapitalisering af platformen og på linie med tidligere udtalelser om at “flere har vist interesse for at indgå studier på TG-01” (hvorefter selskabet leverede aftale med Parker/CRI), må man med rimelighed give ledelsen anerkendelse for at levere på denne præmis. Det er ikke utænkeligt, i kontekst af ovenstående resultater og en stigende awareness på peptider/RAS i IO, at ledelsen også vil levere på denne præmis.

Jeg forventer ikke meldinger om jusering af kursmål, da værdien af TG-01 allerede var reduceret til et minimum; ja, man kan måske være så ærlig, at sige at selskabets fokus på to platforme har bidraget negativt.

Teknisk har vi set et massivt sell off denne uge og det er min forventning, at næste top 50 vil tegne et tyderligere billede af, at institutionelle investorer er ude - og det vil alt andet lige fjerne en del af salgspresset (husk i øvrigt at institionelle investorer sælger uden følelser … alt der er solgt under emissionsniveau, er solgt med tab).

Videre har aktien testet 5,30 et par gange og korrigerede endda tilbage i plus flere gange i dagens handel. Det må med derfor med rimelighed forventes, at dette niveau danner én eller anden form for bund og markedet må følges med spænding næste uge. Jeg anede reelt en spirende optimisme her til eftermiddag.

aborum har akkumuleret på 5,30 - 6,10 torsdag og fredag (mest omkring 5,30 - 5,50) u. salg. Jeg holder fast i præmissen om at køre til Oslo og servere en jordbærtærte for ledelsen, når vi er tilbage på 20,00.

10 Likes

Targo er dessverre ferdig i mine øyne.
De har nå lagt ned TG plattformen 1 år etter de fyrste den. Kunne vel gjort dette lenge før?
Men targo brenner for mye, ca 25-50 mill PR Q og det gjør også at det blir uungåelig med emisjon innen 2019.
Videre er det ingen som kommer til å sette penger i targo når det virkelig ikke de noe å se frem til resten av året, samt at en emisjon igjen må komme. Oncos er i mine øyne så uferdig og så ubelyst i så få pasienter at jeg skulle tro dette var et skoleprosjekt.
Tror selv jeg hadde klart å få til mer.
Skammer meg som har puttet penger her fra 20kr… og det har aldri stoppet det fallet. Det har det nå. Takk for meg

2 Likes

Ja, de bør nok få til noen partner avtaler snart.

Norsk biotekselskab viser overlevelsesdata for kræftmiddel og skifter fokus

AF [MARTIN HAVTORN PETERSEN]

Norske Targovax har vist umiddelbart lovende overlevelsesdata fra et fase 1/2-studie med en immunterapeutisk behandling mod bugspytkirtelkræft. Men man parkerer nu kandidaten og retter fokus mod en helt anden del af sin pipeline.

Nok ikke den rigtige strategi at sælge på all time low, men det er en personlig vurdering.

Jeg tænker ikke alt er sort for TG, eller selskabet generelt. De har jo stort set kun præsenteret stærke data, men man må acceptere at to platforme er for meget for et selskab af denne størrelse.

Der er forskel på at parkere og nedlægge; selskabet parkerer TG-01 i en periode, hvor ONCOS er vigtigere. Jeg fornemmer at strategien er at søge et salg af TG-01, således at man - sammen med sidste emi- er finansieret selskabet ind i 2020 u. behov for yderligere kapital inden ONCOS har leveret udlæsninger, der vil muliggøre reel dialog med BP.

Dette er naturligvis udtryk for delvis spekulation, men ONCOS må være mere end 5,30 NOK værd.

1 Like

Tenker det er greit at du ikke investerer i TRVX når du har så liten forståelse for fagfeltet og for forskning som du fremviser i ditt innlegg :slight_smile:

1 Like

La nå Solux få være i fred. Han har nok et like stort behov for å begrunne sitt salg som vi andre har for å begrunne våre kjøp. Det er som kjent ingen som leser like mye bruktbilannonser som en som akkurat har kjøpt eller solgt bruktbil. Man ønsker jo gjerne en bekreftelse på at man har valgt riktig.

Ser vi to måneder tilbake i tid var stemningen her en annen. Targovax hadde først sikret et viktig patent vedr TG02 og TG03. Deretter kom avtalen med Zelluna vedr TG som er non-exclusive men som likevel kan gi solide inntekter (ja jeg skrev kan…).

Så kom avtalen med Parker/CRI som også gjelder TG, og optimismen gikk i taket. Dette ble fulgt av en emisjon som sikkert var både nødvendig og fornuftig, uten at jeg skal dele ut noen medaljer for timingen.

Det siste nå var 3-års dataene for TG som var gode, men som ble etterfulgt av en litt dårlig formulert melding som av mange tolkes som at man har gitt opp TG-plattformen. Jeg tolker det snarere som en “til salgs”-plakat, noe som bekreftes av det vi har sett av artikkelen i Dagens Medicin. Basert på denne informasjonen og de gode resultatene man har hatt hittil både for TG og Oncos mener jeg at en kurs midt på 5-tallet og en prising på under 400 mill er en god kjøpsmulighet og ikke noen god salgsmulighet.

Men det er nå min mening :slight_smile:

12 Likes

Ikke tenk på meg. Jeg klarer meg. Bare lei av å høre folk si den stopper nå, nådd bunnen for godt og nå skal den opp hver dag, når jeg nå ser tydelig at det bare er vås. Targo legger ned sitt Lead produkt, selvfølgelig skal vi lengre ned. Vi går fra å ha noe til å ha ingenting. Oncos er som sagt veldig uferdig i forhold til andre og vi har alt for få pasienter til å forvente noe attention. Dataene er jo heller ikke gode med 1/3, 2/5.
Emisjonen som ledelsen selv sier de må ha etterhvert igjen. Denne kommer ødlegge kurs og targo for godt. Ledelsen, ja der orker jeg ikke si noe, for de fleste har fått smakt på dem.

Nå tuller du Solux. Oncos har vært Targovax sitt lead product lenge og TG legges ikke ned. Jeg forsøkte å støtte deg men dette blir bare useriøst.

3 Likes

Det blir en veldig merkelig konklusjon. En kan være en strålende CFO uten å være CEO materiale.

Men jeg kjenner ikke trvx som case godt nok til å uttale meg om soug.

Et spørsmål her er vel om det har vært store nok synergier mellom tg og oncos til at det var lurt å slå sammen de to selskapene?