Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax (TRVX) Småprat

Føler ikke jeg kan stole på deres vurderinger lengere. Kommunikasjonen på konferanser og presentasjoner siste årene og spesielt valgene som er tatt siste 6 mndene i form av timing, formuleringer og børsmeldinger har fått selv meg til å undre over hva de driver med.

Har sett nesten alt som er å se av presentasjoner fra dette selskapet, flere av dem live også og har aldri sett en så klein og dyster stemning som sist torsdag. Soug så jo helt fortapt ut!

Å si (på norsk heldigvis) at de ikke vet hva som skjer videre med Parker pga plattform prioriteringer f.eks skaper jo max usikkerhet for aksjonærene når de markedsførerer samarbeid med verdensledende aktører innen kreftforskning. De kan heller ikke bare ignorere Sotio sånn uten videre…

På Novocures egne sider står det følgende:

https://www.novocure.com/fda-approves-the-novottf-100ltm-system-in-combination-with-chemotherapy-for-the-treatment-of-malignant-pleural-mesothelioma/

"The median overall survival was 18.2 months (95% CI 12.1-25.8) across all patients treated with NovoTTF-100L plus chemotherapy. The median overall survival was 21.2 months for patients with epithelioid MPM (n=53) and 12.1 months for patients with non-epithelioid MPM (n=21). More than half, 62 percent, of patients (n=80) enrolled in the STELLAR trial who used NovoTTF-100L plus chemotherapy were still alive at one year. The disease control rate in patients with at least one follow-up CT scan performed (n=72) was 97 percent. 40 percent of patients had a partial response, 57 percent had stable disease, and 3 percent had progressive disease. The median progression free survival was 7.6 months.

In addition, the STELLAR trial demonstrated that NovoTTF-100L could be combined with chemotherapy. There was no increase in serious systemic adverse events when NovoTTF-100L was added to chemotherapy. Mild-to-moderate skin irritation was the most common device-related side effect with NovoTTF-100L."

Følgende ble rapportert fra Targovax på MPM for ca år siden:

Responses observed in three out of six patients

Recruitment into the randomized part of the trial underway

Oslo, Norway, 2 May 2018 - Targovax ASA (OSE: TRVX), a clinical stage company focused on developing immuno-oncology therapies to target solid tumors, today announces encouraging results from its phase I/II trial of ONCOS-102 in mesothelioma, in combination with standard of care chemotherapy, in which clinical responses were observed in three out of the first six patients.

Og med responses menes altså PR eller SD

“Now, overall response rate has been evaluated for all six patients in the safety cohort after six months. Three out of the six patients (50%) responded, with one patient showing a partial response and two patients showing stable disease, according to the Response Evaluation Criteria In Solid Tumors guidelines, RECIST 1.1.”

Mine kommentarer til det over.

Det ser ut til at hvor kreften oppstår er avgjørende for resultatet, de som er epitheloid har svært god overlevelse, på 21 mnd, mens de som er non-epitheloid har det samme som SoC.

Videre er det Novocure kaller DCR (Disease Control Rate) og det Targovax omtaler som responses svært god for Novocure, ut fra det jeg kan skjønne. Men det er jo ikke sikkert avlesning er gjort på samme måte.

Det er også viktig å understreke at pasientpopulasjon, hvor syke de er, neppe er helt sammenlignbar heller.

Poenget mitt er at det virker å være en ny førstelinjebehandling i Mesotheliom, hvor OS er økt fra 12 til 18 mnd. Og spørsmålet er hva det har å si for Targovax sin konkurransesituasjon på den indikasjonen.

1 Like

Mesotheliom-medingen kom sist torsdag kveld, så det kan ikke ha vært det som preget dem, hvis din stemningsrapport er korrekt.

2019-05-25%20(1)

Jeg ser at Novocure har holdt på i snart 20 år og som de selv sier: “No one has been cured”. De har aldri fått noen friske på noen av deres indikasjoner. Legger ved et bilde for å se det positive fra dette selskapet. Når et selskap som aldri har fått noen friske kan gå fra en kurs på rett under 30 og ned å lukte på 5 tallet, for så og gå over 50 så burde vel trvx også klare det.

2 Likes

Får håpe det. De er vel også verdt 5 mrd dollar(!) Idag…

1 Like

10 gangern er 10 gangern. Om det er fra 30 millioner mcap til 300 millioner eller om det er fra 5 milliarder til 50 milliarder er egentlig det samme for min del :slight_smile:

1 Like

Presentasjonen

Fra 27:55 ->
Magnus snakker om Mesotheliom. Erik avslutter med “Det er 15 år siden noe ble godkjent i den sykdommen, og der trengs det”.

Det Snøffelen kommer med er tror jeg er skudd for baugen.

Tror jeg tar tapet på mandag. Usikkerheten er alt for stor i dette selskapet, og alt for høy risiko.

Strir litt med oversikten her.
Denne studien i Mesotheliom er betegnet som en viktig indikasjon for trvx.
Men onkolytisk virus til bruk med CPI for å få CPI til å virke har vel ikke noe med dette å gjøre?

Noen som har totaloversikt over hva selskapet disponerer av muligheter utenom denne Mesotheliom studien?

Litt viktig og ha et klart bilde av situasjonen

Drep den videoen, den står på autoplay

Melanoma cohort 2 (H1 2020) vil nok være den beste indikasjonen for targovax og oncos.

Da har de riktig dosering :slight_smile:

Erik Wiklund svarer på sms:

Hei xxxxx
Dette er en veldig interessant godkjenning, av et ganske unikt medical device, og naturligvis noe vi har fått med oss. Vi forventer dog at bruken av dette produktet av mange grunner vil være begrenset i omfang, og av mindre konsekvens for Oncos rent kompetitivt. Studiet vi kjører er randomisert mot standard førstelinjebehandling i dag, og dermed har vi i alle tilfeller en direkte komparator innbakt i studien. Når det gjelder veien videre for Oncos i mesothelioma, avhenger det både av våre egne data samt utfallet av andre studier, hovedsakelig med checkpoint inhibitor. Vi følger nøye med på feltet, og er i kontakt med de fremste legene innen mesothelioma, og vil tilpasse vår utviklings- og kombinasjonsstrategi deretter. Noe som er veldig positivt med godkjenningen til Novocure er at den er basert på et single arm studie med kun 80 pasienter, dette viser at regulatoriske myndigheter er villige til å akseptere forholdsvis små studier for godkjenning i mesothelioma, og dermed raskere og billigere utviklingsløp som forhåpentligvis også kan være et benchmark for andre produkter, slik som Oncos.

Håper det svarer på spørsmålet ditt!

Fortsatt god helg, hilsen Erik

22 Likes

Nydelig ramsess!

Dette var jo som en børsmelding… så 80 pasienter som jeg nevnte over stemte… her er det bare å kjøre på!

Ramsess… mens du er igang, spør hva i h*** som skjer med Sotio… :slight_smile:

1 Like

Hehe, jeg lar han hvile nå, det er tråssalt lørdagskveld :smiley:

1 Like

Fantastisk lesning!!! :slight_smile: Nå ble jeg glad. Kun 80 pasienter og et apparat som aldri noensinne har fått noen friske i løpet av sine 20 år. FDA virker ikke å være vanskelige å ha med å gjøre når det gjelder denne indikasjonen. :grin::grin:
“Despite earning regulatory approval, the efficacy of this technology remains controversial among medical experts.” Lukter placebo lang vei av dette lekeapparatet. 80 pasienter. LOL

Vet om flere personer som har hatt lik krefttype. Kan skille mange måneder på hvor lenge man overlever. Bare fordi den som levde lengst tok ibux hver dag så betyr vel ikke at det skal bli førstelinje-behandling.

1 Like

Må si at jeg ble veldig beroliget og positivt overrasket over ett så utfyllende svar på en lørdags kveld, det hadde ikke vært unaturlig at han ikke svarte før arbeidstid mandag.

5 Likes

Jeg takket han, og han svarer at dette først og fremst er en god nyhet, ref
“at regulatoriske myndigheter er villige til å akseptere forholdsvis små studier for godkjenning i mesothelioma, og dermed raskere og billigere utviklingsløp som forhåpentligvis også kan være et benchmark for andre produkter, slik som Oncos”.

5 Likes

Flott avklart opp Ramsess, alltid viktig å få ryddet av veien konkurrenter, og som i dette tilfellet noe som virket som en reell trussel. Og flott at Erik Wiklund svarer på dette umiddelbart.
Omfanget av bruken er selvsagt svært vanskelig å si noe om, og en FDA-godkjent behandling må man alltid ta på alvor, særlig på 1. linje.
Derfor er det betryggende at de 1. har hatt dette på radaren og at de ikke blir tatt på senga, og 2. at de har en klar vurdering på at omfanget av bruk på denne mulige konkurrenten vil være begrenset.
For resultatene virker meget sterke.

1 Like

A,

Ledelsen i targo «forventet» det samme med TG mot forfilionox.

Nå er TG lagt ned.

TG er utviklet så langt som Targo kan klare på egenhånd, den er ikke lagt ned.

4 Likes

Riktignok fra Melanoma:
“Given the limited number of patients who have completed the study to date, it is encouraging to already see a complete response to ONCOS-102 primed KEYTRUDA ® treatment in this CPI refractory patient population. This case is particularly interesting, as the patient became refractory to KEYTRUDA ® before entering our trial"

Complete response på pasient som var restistent mot Keytruda.

Når altså et apparat blitt førstelinjebehandling på bakgrunn av 80 pasienter. Dette apparatet har aldri opplevde complete response på noen av deres indikasjoner.
Dette lover ekstremt bra. FDA er på hugget. Her trengs det medisin…

1 Like