Det er faktisk mest basert på en magefølelse. Magefølelsen skal man jo som kjent ikke kimse av, for det er ikke bare hva man har sist til frokost, eller på kebab-sjappa i går som bestemmer hva magefølelsen er, men mer summen av alt man har lest og kan uten på stående fot kunne redegjøre for absolutt alle punkter som inngår i en slik vurdering (magefølelse).
Skal ikke kimse av magefølelse nei, så lenge man har lang erfaring og slapper av i toppetasjen også.
Man ser jo stadig småsparere som handler på magefølese ved å selge på blodrøde dager og kjøpe etter brutale oppganger. Da blir aksjer fort en dyr hobby.
Magefølelsen min tilsier at dette vil skje.
Nå vet vi hva som skal til for å ta dette til neste fase i form av resultater og lommerusk dealen mellom AZ-Transgene for meg til å tro at årets utlesning i peritoneal og videre satsning var en faktor i den forbindelse.
Nei, det tror ikke jeg heller, snarere tvert om, dette caset viser for meg først og fremst hvor ivrige FDA er til å slippe legemidler ( inkl. devices) til på denne indikasjonen.
Er det noen som egentlig har god nok oversikt over konkurransesituasjonen og kan si noe om hvordan Targovax ligger an? Virus er hot, det har vi hørt lenge nå, men hvorfor skal akkurat Targovax vinne kappløpet ?
Fordi de andre blir kjøpt opp en etter en… 
Da er det vel de som vinner da?
https://www.evaluate.com/vantage/articles/news/snippets/astrazeneca-doubles-down-oncolytic-viruses
Next deal = TRVX?
Man kan jo håpe. Tidligere var det ikke måte på hvor mange krefttyper Targovax skulle kunne håndtere med alle sine plattformer. Susanne Stuffers skrev at hun ikk trodde Targovax hang med og andre hadde større fart og var lengre fremme. Hittil har hun hatt rett, bare se på nedleggelsen av TG. Nå står vi igjen med Oncos og håper at den blir valgt av noen. Ikke rart kursen er lav for dette høres ut som et lodd med små vinnersjanser. Men det er klart, hvis det går inn så blir spinnvilt, er 7 gangern bare opp til der vi var
Parker vil forhåpentligvis kunne ta TG til markedet i samme struktur som Peritoneal deal.
TG er ikke lagt ned. Fyr gjerne avgårde en mail eller 3 til selskapet slik at de forstår hvor uklare de har vært…
Susanne Stuffers er en av hovedgrunnene til at kursen er der den er.
Susanne Stuffers har ikke hatt rett, men folfirinax-bullshiten gjorde at det så sånn ut.
Etter Parker, så burde det være ganske tydelig at hun tok feil. Men siden folk har valgt å lytte til henne, så har Targovax nå begrensede finansielle muskler.
Jeg er fortsatt av den mening at Stuffers burde være inne til soning…
Du for anmelde henne. Det er en hel drøss av biotek analytikkere ute i verden som kommer med kursmål i ny og ned. Det er svært sjelden disse treffer. Så egentlig rart at markedet hører på disse.
Men ang stuffers så ble det jo en veldig stor sak ut av det, slik at en shorter har sikkert sett sitt snitt her da de visste at det var mange småsparere som kom til å kaste kortene.
Mulige fremtidige partnere / oppkjøp for targovax innen checkpoint inhibitors (CPI):
Checkpoint inhibitors:
Yervoy (Ipilimumab)Anti-CTLA-4 checkpoint inhibitor from BMS (Bristol-Myers Squibb)
Opdivo (Nivolumab)Anti-PD-1 checkpoint inhibitor from BMS (Bristol-Myers Squibb)
Keytruda (Pembrolizumab)Anti-PD-1 checkpoint inhibitor from Merck
Tecentriq (Atezolizumab)Anti-PD-L1 checkpoint inhibitor from Roche
Bavencio (Avelumab)Anti-PD-L1 checkpoint inhibitor from Merck (Germany)/Pfizer/Eli Lilly
Imfinzi (Durvalumab)Anti-PD-L1 checkpoint inhibitor from AstraZeneca
Jeg ser at enkelte ikke vil høre på når Targovax sier at de har løpende kontakt med mulige samarbeidspartnere vedr TG og at de tror noen vil ta dette videre, men lager sin egen konklusjon om at det er “lagt ned”. Da får vi vel lime inn igjen denne da…
Blir nok Merck eller AZ, da Targovax bruker både Imfinzi og Keytruda i sine studier.
Det er helt klart at FDA vil være veldig behjelpelige med å bringe frem nye medisiner til indikasjoner hvor prognoser er dårlige og det ikke finnes noen god behandling.
Selvsagt ønsker FDA mest mulig trygghet når de tar beslutninger, men dette viser at de er villig til å strekke seg.
Skal kanskje ikke avspore for mye, eller si noe om PCIB på denne tråden, men synes poenget uansett er relevant.
PCIB sitt studie på gallegang er randomisert 1:1 har unmet need i en sjelden indikasjon hvor intet nytt og meningsfullt har kommet på lenge.
Når vi vet hvor lovende resultatene så langt er i GGK, og ser at FDA godkjenner et single arm studie med 80 pasienter, trolig fordi indikasjonen er “in need” så blir jeg svært optimistisk mtp på PCIB sine muligheter.
Og tilbake til Targovax, det er også blant annet derfro jeg synes det er spennende å følge med på mesotheliom-indikasjonen på ONCOS-plattformen, og tenker som Jonas Einarsson at det kan være spydspissen til Targovax.
Men at min strategi her vil være at jeg vil se resultatene først.
Og da gjelder det å være godt forberedt slik at man kan ta den rette avgjørelsen når det skjer.
For det kan godt være slik at det er svært gunstig å kjøpe selv etter at kursen har steget 50% gitt resultatene. Men det kan også være slik at at resultatene kan være shitty selv om aksjemarkedet reagerer opp, bare i påvente at noe bra skal skje, og de ikke klarer å vurdere dette skikkelig.
Tror en god strategi er å være skikkelig godt forberdt, og denne gangen heller la andre ta finansieringsrisikoen. Så får man heller gå glipp av eventuelt andre gode (og dårlige nyheter).
Jeg sitter uansett svært fornøyd i PHO og PCIB, der ting ser meget lovende ut nå.
Brukerne må ha dette jævelskapet på seg 18 timer i døgnet.
“And they’re not cheap: a year’s treatment costs $252,000. According to Novocure”
Har aldri vært i nærheten av complete responce.
Dette ser ekstremt lovende ut for Oncos. FDA virker desperate etter å få noe som kan hjelpe.
Skal vi fyre avgårde en mail til Øystein, (kanskje hekte på Einarsson?) hvor vi gir lar han få vite hva vi synes om siste dagers / ukers kommunikasjon til markedet og oss aksjonærer.
Ytret i seriøse ordelag selvfølgelig.
Vi representerer x antall aksjer (røffly)…
Edit vi, som i deltagerene i denne TRVX tråden.
Jeg har flere gange haft dialog med selskabet omkring håndtering af IR og meldinger; men, jeg bakker op om ethvert forslag, der kan forbedre situationen. Må dog sige, at det er godt at se Erik Wiklund svare så fyldestgørende på spørgsmålet fra @Ramsess (i øvrigt glimrende arbejde af denne skribent).
Lad os få et oplæg til debat som kan godkendes og fremsendes.
For håpe ikke Novocure skal prøve seg der også. 80 personer og et par måneders studie og vips så er de på markedet.