Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax (TRVX) Småprat

Har ikke helt oversikt over det du skriver der nei.

Men dersom vi ser på innskutt egenkapital så begynner den å nærme seg 3x markesverdi. Det er også fryktelig billig i forhold til de andre.
Nå hjelper det seff lite om alt av kliniske studier går til helvette, men greit bilde å ta med seg om enn har troen på selskapet og elsker å prøve å time bunner…

Den enkle forklaringen - selskapet vurderer at virkelig verdi (“markedsverdi” etter IFRS standard) av ONCOS er MNOK 360. Om dette var kostpris ved erverv kjenner jeg ikke til. Verdien forsvinner ut av balansen dersom den vurderes som verdiløs, eller evt blir solgt. Underveis må selskapet vurdere om virkelig verdi endrer seg (verdijustering opp eller ned) på bakgrunn av avtaleverk eller vilkår som definerer markedet som ONCOS henvender seg til.

Bokførte verdier i denne bransjen er vel rimelig uinteressant Snøffelen, det er markedets prising ift pipeline og sannsynlighet for avtaler/salg som er interessant.

1 Like

@blaahval listen? :wink: :scroll:

Enig i det sjog.

1 Like

Da var jeg fullastet. Nå kan oppturen begynner for min del. Kursen trenger ikke vente på meg lenger nå.

1 Like

Jo, den må vente på at jeg får feriepenger, penger igjen på skatten og bonus for 2018 :stuck_out_tongue:

3 Likes

Ble god skattesmell her. Så det er ikke så mye å vente på for min del. Den kan bare kjøre på :sweat_smile:

Er det mulig å finne conference call ifb. børsmelding om siste tids utvikling noe sted?

Edit: fant den.

Litt forsinket liste i dag :slight_smile:

8 Likes

Blir vi kvitt CITIBANK N.A. etterhvert blir nok momentet positivt igjen :slight_smile: De har alt for stort negativt volum for lille Targovax. Det tynger kursen at de konsekvent selger mellom 25-100.000 aksjer/uke

1 Like

Citi er ikke alene. Det samme gjelder Nomura og BNP. Totalt 820K i beholdning pr close 22/5.

1 Like

Korrekt JP Morgan tok Nordea ut av lista.

1 Like

Thorendal invest var vel også investor i Algeta om jeg ikke husker feil. Gått å se at han fortsatter er rutinert😊

3 Likes

Den som føler trang for det må gjerne forklare hvordan Citibank og andre tenker når de deltar i en emisjon i et lite selskap på OSE for deretter å selge unna til nivåer langt under tegningskursen. Hva er motivet ? Eller er det noe ved dette som jeg åpenbart ikke forstår ? Sikkert små fillebeløp i relativ betydning for slike aktører, men likevel. Sist noen refererte til nominee kontoer utenfor topp50 så var det ikke mer enn 1,2 mill aksjer i beholdning. Har disse økt de siste ukene mon tro, eller opprettholdes status quo ?

De regner med at når emisjonen settes så langt under kursen så får de solgt høyere med gevinst, men de har uansett ingen interesse i å være langsiktige aksjonærer.

Disse har alltid som mål å stjele penger fra småsparerne. De håper nå at alle aksjonærer selger med begge never. Har fulgt mange biotek-selskap i usa og uk. De faller lett 90% på fille-nyheter da slike aktører slår til. Så alle her inne som tror at det hadde vært så mye bedre dersom norske biotek-selskap var notert i et annet land, tar skammelig feil. Ikke noe bedre i Sverige heller.

De tar med andre ord en kalkulert risiko. Er det det du mener ? Som i sum ender med et positivt resultat når året er omme og selskapet har deltatt i 100-vis av emisjoner ? Vet ikke helt om jeg kjøper den, men for all del.

Dette er helt normal oppførsel på børsen, og det er mange som driver med dette. Dette er da en logisk og rasjonell forklaring på den oppførselen vi ser.

1 Like

Joda, du har et poeng siden vi ikke ser noe tegn til konsolidering. Foreløpig.