Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax (TRVX) Småprat

Jeg vil gerne sige tak for et stærkt arbejde af skribenterne med kontakt til selskabet og deling af svar; er selv travlt optaget i disse dage, så det er godt at se, andre også tager stafetten og stiller spørgsmål direkte. Ledelsen svarer for sig og personligt må jeg sige, at jeg har parkeret TTF.

Meget tyder her på, at vi venter på endeligt exit af institutionel aktør før videre kursudvikling kan forventes. Men antallet af aktier hos fx citi reduceres dag for dag … er perfekt timing, at de går i nul efterfulgt af stærk melding om udlæsning?

aborum samlede yderligere op på 5,30 og 5,35 i dag.

1 Like

Du er imponerende sterk i troen, aborum.
Skal prøve å la meg inspirere av deg i den knalltøffe perioden vi er inne i. Første steg får være at jeg glemte å avbestille rep emi aksjer i dag :slight_smile:

3 Likes

Denne kommer i morgen kl1015

2 Likes

Vakker hjemmeside

1 Like

Jeg håper du hadde solid overtegning!

Blir som å vente med å kjøpe funcom til @h3nk1 blir negativ der…:stuck_out_tongue:

1 Like

Småprat om trvx :wink:

I must say, i am getting a bit over the Algeta references (not just here but on any norsk bio tråd whenever someone wants to illustrate that their company can go 30x plus). I am a trvx holder (as well as Pho, nano, bgbio and pcib), and while i would want nothing more than for one of these companies to go Algeta like, i just think its a lazy, fallback argument. Not saying trvx couldnt go 5 to 360, but just wheeling out the old algeta story and graph doesnt do it for me…

8 Likes

If you read the text, you would see that it was not an argument for trvx was going the same direction as Algeta. Just showed the turnaround case. I dont care if you are selling or buying at this time. I just like to buy stocks when people are fearfull…

360,- pr. aksje tilsvarer en verdi på bare ca 2,6 mrd. $.
Men skjer dette, er det nok mange emisjoner til og selskapet må betydelig opp i verdi for at det kunne gå an.

Må nok betydelig opp i verdi for å nå 2,6 mrd usd ja…

Noen som husker kronkret hva som skjedde ved 5kr, når det snudde opp? Hvorfor snudde det der?

Aborum er en seig jævel og tydligvis en rik jævel også!:slight_smile: Vil også takk alle for å kontakte selvskapet og dele svarene her. Setter virkelig pris på det.

I og med at Morgo26 har en del tomler opp på sitt innlegg så blir de vel sure dersom jeg poster et nytt inlegg om Algeta, så det ble det siste.

1 Like

Jeg blir ikke sur. :slight_smile: del gjerne dine meninger, dette er småprat!

Ja, for når selskapet har la oss si 100 mill aksjer, og kursen skal stå i 360,- …

I don’t think people are fearful just yet… :slight_smile:

Etter å ha lest en del i denne tråden ser det ut til at mange er i “denial” fasen?

image

Dermed ikke sagt det ikke blir gode muligheter for trading i denne fremover - RSI er ganske kokt til nedsiden og momentum ser ut til å ha avtatt en del. Tror det skal mye til for å snu trenden dog, men ikke umulig likevel å hente 10-20% på kort / mellomlang sikt :slight_smile:

3 Likes

Jeg tillader mig at dele et par tanker omkring kursusviklingen, mens vi venter på en stærk melding og ellers er enige om at ONCOS er godt på vej til udlæsninger.

Al emperi tilsiger, at de langsigtede generelt høster større gevinst end dem, der tror, de kan forudsige kursudvikligen på kort sigt (der der leder til swing trading). Der er givet Nobelpriser på dette emne og man må vitterligt have en stærk tro på egne evner, når man mener at være akkurat den person, der formår at trodse denne emperi.

Det er min erfaring (og essensen i studierne, der førte til Nobelpriserne), at langt de fleste på Børsen er fuldstændigt ude af stand til at sammenholde de nødvendige informationskilder for at træffe beslutninger, der fører til bedre perf. end de langsigtede (5 år eller mere). Med al respekt for egne evner, mener jeg også dette gælder undertegnede og selv om man kan have flaks i et par gode handler, vil det statistisk set være spild af tid på lang sigt - eller tabsgivende. Langt de fleste ender med at smide kortene i et tabsgivende salg og efterfølgende samle op efter aktien er vendt … hvor mange er ærlige nok til at indrømme, at de samlede da aktien brød gennem 10,00 på stærk volumen? Flere her på TRVX tickeren erkender nu, at de har smidt kortene.

Mennesker reagerer ofte langsomt på korrektioner i markedet og sælger derfor ofte tættere på bunden end de forestiller sig (ser i et langsigtet perspektiv).

Der er altid et sell off efter en emission, hvor (de fleste af) deltagerne, herunder primært de institutionelle, søger at forlade positionen uden følelser. Det er efter min mening resultatet af denne strategi, der ses i handelsbilledet.

Glem alle teorier om BP, der søger at fjerne tilliden til selskabet ved at gruse kursen før opkøb. Glem alle teorier om manipulation af markedet … deltagerne solgte så meget som muligt akkurat efter markedet åbnede efter emissionen og sikrede et provenue på de 30-50 øre, der blev handlet over 7,00. Alt andet sælges med tab minus de ører, algoritmen kan sikre undervejs i udsalget på bounces. Jeg kender ikke det samlede regnestykke, men da dette er et tilbagevendende mønster, må det være overskudsgivende.

Jeg ser, at citi har ca. 400.000 aktier tilbage og meget peger i retningen af (qua opdaterede aktionærlister), at de arbejder på at sælge til de er tomme. En stærk melding fra selskabet og citis aktier er en detalje - dette underbygget af rigeligt med stærke handelsdage i aktien.

Jeg har valgt at samle ekstra op i selskabet på dette tidspunkt, da jeg mener forholdet mellem resterende aktier i sell off puljen vs. tidspunkt for kommende melding er ved at ændre sig. Markedet har været præget af usikkerhed på TG-01 og det har været med nervøsitet og usikkerhed, at selskabet har udtalt sig om denne vaccine. Med meldingen til BP om at TG-01 er open for business er det op til ledelsen at levere på ambitionen om at kapitalisere på den overbevisende 3-års udlæsning.

Med udsigt til lavere risiko for dårlige meldinger mener jeg derfor, at vi kan forvente et reelt stemningsskifte … et frisk fokus på ONCOS u. skygge fra TG-01, kommende meldinger på svært vigtige indikationer og en konkurrencesituation, der netop er blevet afmonteret af ledelsen og indsigtsfulde skribenter på dette forum, må give anledning til at en vending på dette attraktive kursniveau er plausibel.

Der mangler et stemningsskifte ala dét, vi så i foråret på TG-01 alene (et produkt der var afskrevet løftede aktien 50% år til emi). ONCOS er vejen til aftale med BP og et stærkt fokus på denne præmis bør give anledning til et stemningsskifte.

6 Likes

Jeg synes Soug kan ta sin hatt og gå og overlate sjefsstolen til en mer kompetent leder. :exploding_head:

1 Like

Jeg har heller ikke endret mening om dette, snarere er jeg enda sterkere i min tro.
Soug må gå.

1 Like