Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax (TRVX) Småprat

2 Likes

-32% siden børsnotering 2016 (!)… Aldri meldt en dårlig børsmelding… Noe må skje…

3 Likes

Det er muligt selskabet burde gå efter et omvendt split med 10:1 …

Noen som ønsker å ta iniativ til å opprette en anonym «poll»(meningsmåling), for å ta tempen hos eksisterende aksjonærer her? Hvor mange som har kjøpt/solgt/sitter rolig, og evt annet som hadde vært litt interessant å sett litt statistisk på.

1 Like

Ny CEO… ja/nei… (meningsmåling)

Utrolig å lese om Next biometrics. Fryktelig likt TRVX sin situasjon. Får se hvordan markedet reagerer på dette idag:

Forrige uke skjønte hun ikke hvorfor aksjekursen hadde falt så mye - nå trekker hun seg som toppsjef

Administrerende direktør Ritu Favre i fingersensorselskapet Next Biometrics går av.

– Min beslutning om å gripe en ny profesjonell utfordring er basert på personlige grunner og jeg er veldig takknemlig for tilliten og støtten jeg har mottatt styret i Next, mine kolleger i ledelsen og hele gruppen i Next, sier Ritu Favre i en melding.

Favre går av en uke etter at Next leverte et negativt driftsresultat på minus 43 millioner kroner i første kvartal. I forbindelse med kvartalsresultatene sa hun til TDN Direkt at selskapet har levert på de har sagt de skulle gjøre, og at hun var usikker på hvorfor ikke markedet hadde tiltro til selskapet.

Det siste året har aksjekursen til Next falt 80 prosent.

– For å være ærlig så vet jeg ikke hva som skjer med aksjekursen. Det er kanskje noe spesifikt for dette markedet, men jeg vet ikke. Fra et selskapssynspunkt mener jeg at vi har gjort mye av de riktige tingene, så enten kommer ikke budskapet vårt frem eller så er forklaringene for komplekse (…). Jeg ikke sikker på hvordan jeg skal svare på det spørsmålet, sa Favre til TDN Direkt forrige tirsdag.

Hun sa da at Next Biometrics har levert og at selskapet forsøker å være klare i kommunikasjonen til markedet.

Må si meg enig med hun her. Hva forventer aksjonærer når de investerer i slike selskap? Leser ikke folk om selskapene de investerer i lengre?

I trvx er det investert beløp flere ganger markedsverdi. Alikvel så selger de seg ned som om penger er det deres værste fiende. Om å gjøre og få igjen minst mulig av investert beløp. Forstå det den som kan.

“Kill your darlings” gjelder også med investeringer. Dersom man antar at verdier vil fortsette å forsvinne, hvorfor sitte med videre?

1 Like

Som aksjonær så føler jeg at jeg sitter i klisteret akkurat nå. Eller trengt opp i trangt hjørne der tiden taler i min disfavør, og exitmulighetene i det korte bildet sannsynligvis må skje i en negativ trendline. Selskapet er antakelig tomt for cash innen primo Q2-2020, og vi må forvente at ny emisjon (30%) settes før kontantbeholdningen faller under MNOK 100 - senest primo Q4-2019. Det som kan endre på en slik tidslinje er enten salg eller lisensiering av teknologi som kan legge penger på bordet up front før vi kommer så langt, eller at det kommer positiv avlesning av data innen utløpet av Q3-2019. Jeg oppfatter det slik at de fleste har lite tro på den kommersielle verdien av TG-plattformen. Eller at en eventuell verdi fra avtaler vil ligge så langt frem i tid at markedet vil ha problemer med å regne hjem kursmål.

Da ender jeg vel i prinsippet opp med ett eneste halmstrå ? Avlesning av gode data før utløpet av Q3-2019. Er dette en rimelig vurdering basert på det vi vet idag ?

2 Likes

Bra oppsumert! God Peritoneal melding ser jeg på som eneste realistisk mulighet til bratt stigning da det vil tvinge frem ny fase i prosjektet og muligens avtale med AZ…

Agreed. Og det kan gi oss et bra løft mot Mesotheliom data i Des/jan, og forhåpentligvis er de dataene gode. Eneste kortsiktige jeg ser for meg er om vi skulle vært så heldige å fått 1/3 CR på Melanom, men har ikke så store forhåpninger før kohort 2 her.

Hehe… har tenkt det samme… men trolig lite sannsynlig…

Vi får ihvertfall håpe at 1/6(9) CR, har gitt dem noe økt interesse i å delta fra pasientene, slik at rekrutteringen går raskere enn i kohort 1. er vell 10-12 pasienter som skal inn i kohort 2.

Jeg håper de bare nevner alt oversiktlig i en og samme melding.

På papiret så er det 1/6. Men flere har responsert/minket tumor og et par av de er ikke kvalifisert/withdrawn grunnet kun 1-2 injeksjoner. Dette må komme frem i børsmeldingen…

Hjelper ikke at CFO nevner slike ting i en bisetning på norsk neste kvartalsrapport…

2 Likes

Som sist her altså. Hver gang noen åpner kjeften så reagerer markedet med negativt fortegn. Pinadø ingen bunn i dette elendet.

2 Likes

Snart er 4-tallet en realitet. Hvor tror dere neste emisjon bli satt? Og hvor lav mcap kan Targovax ha med dagens kontantbeholdning? Nano var i sin tid priset til samme verdi som kontantbeholdningen.

Jeg har et target i hodet men er redd for å dele det i fare for å bli hudflettet :smile:

3 Likes

Syntes han gjorde en meget god jobb med oncos men i spørsmålsrunden som startet med de samme forholdene som snøffelen tok opp så synes jeg han kunne presisert tydligere.

Ble kanskje litt overrasket men virket godt forberedet også??

Se selv og døm.

Men oncos er jo veldig spennende.

Vil høre :stuck_out_tongue_winking_eye: lurer på når kjøperne igjen skal dukke opp.