Johan Christenson har all makt i trvx , altså 100 %
La oss holde fokus på Targovax og ikke hverandres holdninger til aksjen 
31/05-2019 07:00:10: (TRVX) Targovax ASA: Mandatory notification of trade by primary insider in connection with settlement of RSUs
Tenkte nok tanken at håndteringen av nyheter og “nedsnakkingen” fra ledelsens side kunne være en forberedelse til innsidekjøp, men hadde vel sett for meg handel av en litt annen størrelse da 
“Kjøper” jo ikke, bruker bare rettighetene til aksjer til 10 øre stk?
Det stemmer men med det antallet hadde det ikke gjort store forskjellen…
Men denne meldingen bekrefter vel at selskapet ikke er i en stille periode som utelukker innsidehandel som noen har spekulert i ?
Som styremedlem så er man vel primær-insider.
Ja (desverre i dette tilfellet)
Nei de er likestilt etter verdipapirhandelloven.
§ 3-6. Undersøkelsesplikt
(1) Før styremedlem, ledende ansatt, medlem av kontrollkomité eller revisor tilknyttet utstederforetaket foretar eller tilskynder til tegning, kjøp, salg eller bytte av finansielle instrumenter som er utstedt av foretaket, skal vedkommende foreta en forsvarlig undersøkelse av om det foreligger opplysninger som nevnt i § 3-2 om de finansielle instrumentene eller utstederen av disse i foretaket. Første punktum gjelder tilsvarende for varamedlem, observatør, styresekretær og direksjonssekretær til styret i utstederforetaket. Første punktum gjelder tilsvarende for ledende ansatt og styremedlem i foretak i samme konsern som normalt kan antas å få tilgang til innsideinformasjon.
(2) Undersøkelsesplikten gjelder også ved inngåelse, kjøp, salg eller bytte av opsjons- eller terminkontrakt eller tilsvarende rettigheter knyttet til finansielle instrumenter utstedt av foretaket samt ved tilskyndelse til slike disposisjoner.
Vurderer det;)
Rsu er jo vanlig for å holde på personer. Vet ikke hva som er avtalen her. Men det vanlige er å konvertere så og så mange pr år.
Dette er jo noe de kan gjøre til en viss pris uavhengig av om kursen går 1000 prosent eller om den krakker. Prisen er den samme.
Så jeg er ganske sikker på at de har lov til å konvertere de avtalte rsu’ene pr år selv om de sitter på sensitiv info.
Dette blir langt ifra det samme som å gjøre et insidekjøp når en kurs har krakket og insiderne sitter på gode nyheter.
“RSUs involve a promise by the employer to grant restricted stock at a specified point in the future, with the general intention of delaying the recognition of income to the employee while maintaining the advantageous accounting treatment of restricted stock”
Avtalte rsu kjøp går etter avtalen. Så om det dukker opp gode eller dårlige nyheter, så går disse avtalene uansett…
Slik jeg tyder den salgsposten, er det tydelig noen som skal presse kursen ned. Hvis det var om å gjøre å selge så hadde der vært lurt å ha lukket salgspost. Hvis vedkommende ikke kjenner til hvordan en legger ut salgspost uten en viser hvor stor den er, ja så sier det seg selv hvor egnet personen er.
4.27…
Skikkelig stresstest på gang. Mesteparten av pengene er hentet på 20 og 25 kroner. Kun brødsmuler igjen for radforsk og healthcap nå…
For de fleste andre også, så det er uheldig for alle aksjonærer.
Helt enig! Ekstremt det vi ser nå.
Virker nesten som om de vil at denne skal stupe… Alt de foretar seg og sier er helt på jordet…
De må jo ha noe positivt på lager som kan meldes? Worst case innsidekjøp…
Hva sier gutta med linjalen idag ?
Vel, jeg prøvde å si at man burde vente med å kjøpe når vi holdt på å falle men ikke alle ville vente.
Jeg tenker litt at de som har ventet, ikke trenger å vente så mye lenger om de vil kjøpe …