Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax (TRVX) Småprat

Targo snart i + i dag :slight_smile:

4,595 RT

1 Like

2019-05-31

Å treffe bunnen på dagen i disse aksjene er så og si umulig. Så spre kjøpene utover f.eks. 4 uker (noe jeg pleier) dersom du har troen på det fundamentale og vil prøve å treffe bunnen. Jeg prøvde på det samme i fe.ks Redwood Pharma og deltok også i emisjon der. Selv om jeg trodde jeg traff bunnen så var jeg også opp mot -30% på de værste dagene.
Meeeen så ble det fryktelig morro etterhvert da.

2019-05-31%20(1)

1 Like

Aldrig købe faldende knive - eller som minimum (hvis man stadig tror på selskabet) vente til at der er kommet en trendvending…

Selv købte jeg en lille portion (2500) for tidligt kort før den 24 - men bliver den her omkring, så giver det mulighed for et større antal aktier (har fast beløb jeg investerer).

Har stadig stor tro på TRVX, men mener at de er nødt til minimum at forbedre 2 ting (og selvsagt vigtigst, få onco styrke og værdi bevist)

1 - at få cashburn ned, og selv om der selvsagt kan gå nogle måneder inden ned skæring i eks personale omkostninger vil vise sig - så bør de snarest komme med information omkring dette…
For når næste EM kommer, så kan det være afgørende for at få investorer til ATTER at skyde penge ind, og her er det vigtigt at vise en meget lavere cashburn end den nuværende…

2 - I langt højere grad have forberedt evt børsmeldinger, så de er forståelige og sammenhængende (læs TG) for her er der stort brug for forbedringer.
En del af disse børsmeldinger har skabt langt mere forvirring og usikkerhed - end været oplysende for andre end supereksperter, så mange af os aktionærer har stået med oplysninger omkring selskabet som har været “næsten” sort tale.

Formås dette, så tror jeg til næste EM bliver det muligt, både at få indhentet nødvendig kapital, såvel som uden al for megen udvanding af nuværende aktionærer…!!!

1 Like

1 Like

I skrivende stund gjør Targo det bedre enn snittet ihvertfall :slight_smile:

Enig i begge punkter, du treffer spikeren på hodet i punkt 2.
Siste ukes krakk, er ene og alene skapt av ledelsen som har sådd usikkerhet.
Stopp i utvikklingen av TG var allerede diskontert i aksjen fra i fjor sommer av.

Nå går jo HELE index og børsene forøvrig ned. Så hva som er den reelle årsak kan være så mangt.

Radiumhospitalet driver jo på med “nedsalg” av sine børsnoterte selskaper for å finansiere IPO til Ultimovacc ?!?

Men klart av alle bio-tech selskapene jeg er investert i så er vel Trvx det mest spekulative (for min del). Grunnen til at jeg kjøper Trvx nå (vekter litt opp) er pga at Mcap nærmer seg kraftig EK og at de er de første selskapene som skal levere ut klinisk data. Derfor tar jeg en liten ekstra bet på ONCOS dataene som ikke kommer om alt for lenge.

Begrunner det med at de nylig har avsluttet TG2 som viste gode resultater. Dette betyr at ledelsen forventer bedre data på ONCOS en TG2…

1 Like

Ja denne IPO` kunne ikke truffet så mye værre.

Trvx ned 86% fra topp
Pcib ned 60% fra topp
Bgbio ned 59% fra topp

De som selger seg ut av trvx nå på bunn, tipper jeg kjøper Nel nå på toppen.

2 Likes

På topp? :stuck_out_tongue:

Ja? de som kjøpte trvx på 27 kroner kjøpte jo heller ikke på topp, da det var muligheter for å få kjøpt enda dyrere, men tror nok de sier “jeg kjøpte på topp” dersom du spør de nå…

Traff jeg spikeren? Bare innrøm det, du har solgt trvx og kjøpt nel :sweat_smile::joy:

Ah ville bare ikke at vi skulle småprate så mye om Nel her :slight_smile: Nei har ikke solgt en aksje i Targo. Fortsatt 100% inne dessverre :frowning: med 40% tap hittil

2 Likes

Når man ser på ordreboken til Trvx er det en blå kolonne (kjøper) og en rød kolonne (selger) som da viser kjøp/salg-ratio.
Iblant et det også noen transaksjoner uten farge. Noen som vet hva dette er ?

Jeg har tatt min del Targo aksjer i dag… Tipper Einarsson er på selgeren over hele fjøla i dag for å finansiere Ultimo. Tror dette var bunnen

2 Likes

Lastet opp idag selv :+1: Håper det snur her.

1 Like

Tja… hver gang jeg tror bunnen er nådd så dukker denne 70k posten opp…

Interessen for Targo er ihvertfall noenlunde lik som resten av norsk biotech. Gøy å følge med her, spesielt om bedriften har vært i nyhetene i det siste: https://trends.google.com/trends/explore?q=bergen%20bio,Nordic%20nanovector,Targovax

1 Like

Hei, mitt navn er Kaei :slight_smile: jeg ble i dag en stolt eier av targovax aksjer for første gang

8 Likes

Grattis med foreløpig laveste snitt gjennom trvx historien. :slight_smile:

Om du vil bli med i 70k klubben så vet du hva som må til :rofl:

Hei Kaei!

1 Like

Kjøpt meg inn med 50% av det jeg skal ha :wink:

Tenker å avvente med de neste 50% til jeg får en HH på 15 min.

Får se hvem som treffer bunnen best @Buffet :wink:

2 Likes