Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax (TRVX) Småprat

Ja, den svenske helse lua må jo si sitt, det er klart. :smiley:

Jeg tror ikke de står klare med pennen nå på disse nivåer for og si det slik. De og radforsk har vært med i mange år og det er kun smuler igjen av det de har skutt inn på disse nivåene.

2 Likes

Hva mener du her?

Det nye budet ligger 37 prosent over sluttkursen 25. november, som var dagen før det første budet ble annonsert.

Enten noen vil kjøpe en av plattformene til TRVX eller hele selskapet tror jeg ikke børskursen vil påvirke salgssummen nevneverdig.

Hvor mye har radforsk gått inn med?

Har ikke oversikten. Healthcap har jo bidrat med aller mest. Det ble gjort en stor emisjon et år før ipo på 25 kroner og den ble betydelig overtegnet, så ipo i 2016, så emisjon på 20 kroner i 2017, så den siste nå på 7 kroner. Hva slags investeringer det er gjort langt tilbake i tid når hydro pharma forsket på tg vet jeg heller ikke. Det er med andre ord spyttet inn betydelige beløp her som ikke vises igjen i kursen.
Så vi er heldige som kan håppe på så billig, dersom det går veien. Går det ikke veien så sier det seg selv hva som skjer med kursen.

1 Like

Skjønner ikke hva du prøver å fortelle…

Men så er det sent på kvelden også.

1 Like

Nei, 5 kroner har ingenting med “realiteter” å gjøre.

1 Like

Hvilke realiteter? Hva var bedre når kursen var høy?
Aksjekursene i biotek flyr stadig opp i ath og ned for ny atl og oppigjen. Så det er ikke unormalt det vi ser nå.
Til og med algeta suste nedover til 5 kroner før de satte kursen mot 360 kroner.

4 Likes

Da har man lastet videre… måtte verden få opp øynene for caset, og ONCOS levere oss gull og grønne skoger :raised_hands:t3:

1 Like

The number of RSUs is calculated on the basis of a board remuneration of NOK 500 000 to the chairperson of the board and NOK 290,000 to the other board members, divided by the market price of the Company’s shares calculated as the average share price for the 10 trading days prior to the AGM being NOK 6.34 per share.

Styremedlemmene betaler mer enn det vi gjør 6,34 kroner pr aksje (ikke 10 øre :sweat_smile::sweat_smile:)
Ledelsenes oppsjonsinnløsning har enda høyere kurs. De har antagelig ikke lov til å gjøre innsidekjøp på dette tidspunktet. Så det at de kjøper til 6,34 kroner på avtalt rsu som er lov er vel å regne som bullish for å si det mildt.

Pålydende er aksjekapital. Hver aksjer trvx trykker har en pålydende på 10 øre. Uavhengig om emikurs er 20, 7 eller 100 kroner pr aksje så vil det stå pålydende verdi 10øre i børsmeldingen.

8 Likes

Ikke fortell alle de positive sidene ved caset! Jeg har ikke fått tilbake på skatten enda :frowning: :stuck_out_tongue:

1 Like

Venter selv på skatt… får ikke den før august tidligst dog…

må såklart nevne de få positive sidene som finnes! :exploding_head::exploding_head::exploding_head::japanese_ogre::japanese_ogre::japanese_ogre::cowboy_hat_face::scream::smiling_imp:

Får min 20 juni :smiley:

Når for du pengene? Jeg hadde tenkt å fortelle hvor mye selskapet sparer i kroner pr år istedenfor å utbetale lønn til styremedlemmene. Jeg legger den på hold :wink::sweat_smile:

1 Like

Smått utrolig at å mange aksjonærer i forskjellige bioteks ikke har skjønt dette for lenge siden… :sweat_smile:

2 Likes

Vet ikke, snart eller i august. Vanligvis har jeg vært i første pulje.

1 Like

Noob spm; utstedes det nye aksjer når RSU utløses? Og da med kapital inn i selskapet?