Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax (TRVX) Småprat

Så teknisk ville det vært bedre og close ned mot LOD mener du ? :stuck_out_tongue_winking_eye: hehe…

Overrasket over hvor lite interesse d er… det gjelder jo begge veier også men !

Satse på det sier pang snart nå :chart_with_upwards_trend::smiley:

Heheh, for min del spiller det ikke en rolle. Men en trader som har veldig mye fokus på candlestick kunne nok fint lagt sag på kjøperen imorgen med den formasjonen vi har nå og i tillegg en pen doji.

Det er jo bra å se at det er relativt god støtte på 6 kroner selv om vi må ned på 5,80 for å finne solid støtte :blush:

Er du virkelig det? Hvor mange pasienter venter vi data fra egentlig? 3-4 på suboptimal dose?

Biotek-aksjer reiser når færrest mulig forventer det. Sist gang jeg var positiv til Targovax fikk jeg beskjed om å vente til oncos resultater med å kjøpe. Den gikk fra 7,5 til over 30 kroner på fryktelig kort tid. Var kun forventninger til 1 års overlevelse av TG platformen. Samme med resten av selskapene. Går amok på nyheter uten betydning -> Så nyheter med betydning-> så emisjon -> så kurs lavere en emi -> På an igjen med ny runde…

1 Like

Den nyheten til Photocure var den forventet eller kom den også som en overraskelse? Der er jo et eksempel på hvor raskt kursen kan endre seg

Det var en positiv overaskelse ja!:slight_smile:

Du skal huske på det at markedet er blitt mye mer kritisk til norsk biotek siste året.

Tror ikke lenger man kan forvente kraftige kurshopp med mindre en nyhet har en solid forankring i gode data eventuellt inngår avtaler som innebærer cash på bordet.

Lite og lite. 40% på en måned tyder på interesse.

2 Likes

Ja, men det sa folk om Bitcoin også i vinter. Så tror hver enkelt for putte pengene der de selv ønsker.

Og Amgen / Mirati “syken” kommer kanskje hit også :slight_smile:

1 Like

Ingen har forventninger til disse pasientene som er igjen. Feildosert, gamle, dårlig helse og tung behandlet tidligere. Da kan det bli morro med positivitet.

I Bergenbio var det store forventninger før Asco og resultatene var bra, i mitt hode i hvertfall. Men kursen krakket jo fullstendig. Skummelt å kjøpe noe der alle har ekstreme forventninger.

Det blir litt for enkelt du, helt forskjellige verdener du sammenligner der.
Biotek i Norge er en død hest, enn så lenge. Skal dette snu må bransjen se et oppkjøp, ellers så må vi få flere partneravtaler ala Photocure.

Forøvrig er vi helt enig i om at folk må få putte pengene der de selv ønsker.

I praktisk er de helt forskjellige ja, men ikke når man investerer. Begge kan svinge noe helt utrolig. De kan stige noe helt sinnsyktm, selv om ingen av de har noen inntekter. Også der var det best å kjøpe etter folk var blitt negative til btc og helst når det begynte å bli stille rundt på forumer.

Som jeg sa til deg, norske biotek investorer er blitt mye smartere siste årene. I dag må det være tyngde bak meldingene for å løfte kursen skikkelig.
Så det å bruke bitcoin som sammenligning blir bare søkt

Det har med psykologi å gjøre begge delene. Kjøp når amatører på forumer anbefaler salg, selg når mannen i isbilen anbefaler kjøp.

Ja, i utgangspunktet kan det være så enkelt.

Men i Norge er investorene blitt veldig skeptisk til biotek, og frykten for at neste emisjon er rett rundt neste hjørner gjør at mange holder seg helt vekke.
I tillegg leser investors meldingene med et mye mer kritisk blikk nå enn bare for 1 år siden. Derfor blir det heller ikke så voldsomme utslag av meldinger lengre(kombinert med emisjonsfrykt).

Bransjen så jo ett oppkjøp… Algeta het det…

Ja, begynner jo blir en liiiten stund siden…:wink:

Det er klart, men slikt kan jo ikke skje hver dag i bittelille Norge. :smile:

1 Like

Ja, ha en emisjon grunnlagt i ett samarbeid med Parker over TG, for så å legge ned TG for andre gang og og si at du da ikke har tatt kontakt med Parker er ikke ett godt grunnlag for tillit. Helt enig med det…