Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax (TRVX) Småprat

Tg 02 kan og selges selv om det ble avbrutt. Men rimiligere selvsagt. Jeg er helt enig i deres avgjørelse. De er ikke i nærheten av å være kapitalsterke til å fortsette alle disse studiene.

Hadde en global økonomisk krise truffet, så kan man risikere at alt hadde blitt lagt på is da investorer hadde sett at det går for mye penger ut av dette selskapet og dermed ikke vil gå inn med mer penger.

Satser på at det er Magnus som snakker i morgen, og at han kanskje hinter om noe :smiley:

Søren, det er jo Øystein som skal snakke…

https://www.evaluate.com/vantage/articles/news/snippets/amgen-pumps-mirati-some-more?

4 Likes

«If anyone still doubted that KRAS inhibition was a hot area they might have been disabused of this view today. «

2 Likes

Du referer stadig til Costa`s avgang. Har du fulgt med på Aksjekursen til Nano??

3 Likes

Har du fulgt med på bakgrunnen for at aksjekursen har falt? Har lite med Bravo å gjøre

Så dersom Costa hadde vært der så hadde kursen vært enda lavere??

Umulig å vite. Men dette hadde nok vært vanskeligere for Nano å hente penger hvis markedet ikke har tillit til CEO.

Man mister vel tillit til CEO som aksjonær når aksjekursen går nedover, men sånn er børsen. Det er en del av gamet. Poenget var ikke å diskutere Nano her, men enkelte referer til Costa`s avgang og tro kursen i trvx ville reagert positivt på det. Det har jo ikke skjedd i Nano. Ang penger og Costa så er det vel ikke mange som har hentet slike summer etter at kursen har godt 10x?

Hallo? Du må jo analysere årsaken til nedgangen, ikke bare peke på CEO og si at det er hans feil.

Og jo, markedet var positiv til lederbyttet i Nano, men som sagt, du må analysere bakgrunnen for fallet, ikke bare peke på CEO.

Absolutt, den mest velplasserte emisjonen innenfor Norsk biotek.

Er du våken??? Nå må du opp lese om hva diskusjonen handler om, før du kommenterer slik du pleier. Jeg mener man ikke bare kan sitte på rompa å klandre Ceo for alt mulig å kreve å få ham byttet ut.

I Nano sitt tilfelle ja. Hva angår Targovax så kan ØS sin rolle være på plass å diskutere, feks kommunikasjon, prioriteringer etc

Alt kan diskuteres ja, både når det gjelder kommunikasjon i nano, pcib og trvx. Men når alt kommer til alt så blir det klaging av ceo når kursen går nedover og ros når kursen går oppover. Hadde trvx kursen steget 100% når de meldte for andre gang at de satset på Oncos så er det ikke en kjeft her inne som hadde klaget.

Dersom markedet var klar over de skulle satse på Oncos så er det jo ikke farlig å melde det en gang til. Så helt klart en overreaksjon. Med gode TG-data så kunne man fort spekulert om en gigantisk emisjon var rett rundt hjørnet, så formålet var nok å legge en demper på slike spekulasjoner.

Synes det er så irrelevant for selskapets resultater. Det er kursens utvikling som gjør oss furtne, uavhengig av hva Øystein kunne gjort med det. Tror mange småsparere har forventninger om at de eier gullaksjen, men i Biotech er det sånn at man som regel har kjøpt katta i sekken og noen få ganger treffer. I stedet for å klage på det de gjør ville jeg heller sett at man kom med alternativer som hadde vært bedre og forklare hvorfor det skulle bli gjort. Da tror jeg man raskt hadde sett at vi ikke kunne gjort det noe bedre enn det de gjør uansett. Kanskje med etterpåklokskap, men ikke med informasjonen som fantes da avgjørelsene ble tatt. Fakta er at risikoviljen i Biotech har falt de siste 6-8 mnd og at det gjør alle biotech-selskap mindre verdt. Om risikoviljen går raskt opp vil kursene også gjøre det.

5 Likes

Referansen er ikke til Costas avgang, men årsaken til den,

Med Costas egne ord:

Luigi Costa added: "Nordic Nanovector has recently taken a significant hit to its market valuation and credibility with the Norwegian investment community. As CEO, I have to take full responsibility for this. For the good of the company, its employees and investors, I have therefore decided to step down from my position as I hope it will allow the company to receive the support it deserves.

1 Like

Hadde du fulgt litt med så hadde du sett at Øystein er en stor del av årsaken til kursens utvikling…

Ceo tar jo alltid ansvar helt fullstendig uavhengig om det er han/hun selv sin feil, andre i ledelsen sin feil eller ansatte for den saks skyld. Skal bravo også ta hatten å gå snart pga kursen går nedover? Det er ikke slik det fungerer. Biotek er brutalt for mange, gode penger for andre.

1 Like

Det tar lang tid å bygge opp igjen tillit, og det er enda vanskeligere i biotek, som er å selge prototyper.
Skadene etter Costa kommer selskapet seg kanskje aldri over.

syns man må slutte og skrike om det tullet der … De store sitter BØRR stille og det omsettes daglig ca 0,1-0,2% av selskapet ! Tenk at det faktisk styrer kursen , det er helt ufattelig :stuck_out_tongue:

gjennom hele Juli så ble det omsatt ca 4mill aksjer som er rett over 6%, og en ganske høy andel av dette er trading …

Tror vi må ha litt mer tålmodighet utover høsten nå , så skal vi nok se at kursen kommer seg !

Det ble nevnt tidligere i sommer at det nå hadde kommet 9? positive nyheter etter emisjonen …? Jeg har ikke mulighet og finne frem dette akkurat nå , men må bare si at jeg er svært overrasket over at vi ligger på 6kr per nå !

Men som sagt, jeg tror det kommer seg snart :wink:

Så snart kursen er over 7 kroner så tror jeg humøret ditt er tilbake igjen slik det var rundt 9 juli da kursen snuste på 7 tallet. Er bare å smøre tålmodigheten og din negative holdning blir positiv igjen slik ved forrige oppgang :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile:

1 Like