Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax (TRVX) Småprat

Er det jeg ikke er enig i ang. dette. Jeg tror cash-beholdning mot burnrate og pipeline er det som styrer kursen. Ja CEO påvirker det, men her har de gjort ok valg med informasjonen de hadde.

Alt dette startet som ett svar til denne.

Jeg har klokketro på teknologien og en del av ledelsen :wink:

1 Like

Solide fagfolk som legger merke til trvx sine resultater nå

2 Likes

Siste emisjon var jo mtp. Parker, så var den nødvendig da?

Vi så ett gryende momentum, og hadde de kunnet vente, så hadde vi vært langt inne på 2-siffret.

Det var vel for å ha noe mer på bok, da børsene så veldig skumle ut på den tiden. Børsene kunne like gjerne godt nedover og da er det ikke lett å hente penger.
Greit å ha penger til viktige data-avlesninger før det er behov for å fylle på.

Torbjørn sa: “…for å ha finansielle muskler i forbindelse med Parkerstudien”.

1 Like

Ja, dette ligger helt klart i bunn. Men det er også behov for tillit til CEO og ledelsen.

2 Likes

Akkurat det syntes jeg også var et stort slag i trynet. Vi var vell oppi 10,90 kroner og hadde et godt momentum. Med de gode ONCOS-102 Melanom dataene vi oppnådde i tillegg, så er det vanskelig å ikke spekulere i hvor vi hadde lagt nå.
Men hjelper dessverre lite å dvele mer nå.

Men jeg forundres kanskje litt hvorfor et selskap som Targovax, som er kommet blant de lengste i verden innen utvikling av RAS, ikke stiger på en slik på en nyhet som det under. At interessen er blitt mye større innen området er jo blitt bekreftet av flere hold, og Targovax står klart med et produkt klar til utlisensiering/salg.

2 Likes

Jo du har et poeng der. Men kanskje andre aktører er kommet på banen etter data-avlesning. Når de kjørte emisjon og kun trenger å bruke penger på selve vaksinen. De gjør vel det meste for å delta i noe slikt, med mindre noe annet er dukket opp? Hvor mye i kroner og ører kan det koste å være med på Parker-studiene?

Nei, skaden har skjedd, men usikkerheten ligger jo i hva som skjer neste gang.

Biotek i Norge er knøttlite og mange investorer er fullstendig kunnskapsløse (present company excluded of course :wink: ). De følger ikke med, og enda mindre på hva som skjer i utlandet.

Koster vel ikke mer enn de milliliterne med TG de skulle levere…

Nettopp! Jeg hadde vært desperat etter å deltat i noe slikt. Med mindre enn annen solid aktør kom å banket på kontoret.

Men var det ett grunnlag for å holde en emisjon?

Øystein kunne også reparert en del tillit med å bruke den millionen han snakket om, han har hatt mange muligheter.

En mulighet er jo at de benytter Parker -samarbeidet som en brekkstang inn i et salg/ut-lisensiering, og at det er derfor en avklaring “drar ut” i tid.

Parker er “bare” en lab, og det er jo resultatene som kommer ut av prøvene som er det interessante, og som er det man selger på, ikke hvem som utfører dem…

Stemmer, må huske han er en kjip økonom av bakgrunn. De er som regel ikke råe på børs i utgangspunktet. Men han har jo deltatt på 20 kroner og 10 i emisjon og nå 7 og et latterlig kjøp på 11. Så han er akkuratt som småsparerne. Ikke redd for å kjøpe når kursen er høy, men livredd for å kjøpe på kursbunner. De hadde vel også en lang periode hvor de ikke fikk lov til å kjøpe pga melanoma studien. De har vel sett noe bilder underveis.

Men en kjip økonom er jo det vi trenger i en CFO! :smiley:

Der er flere primær insidere som har kjøpt, han kunne kjøpt han også.

1 Like

Neineinei, det er styremedlemmer som ikke er ansatt som hadde forhåndsavtalt innløsning av rsu istedenfor lønn. Detter er bullish! Men dette har vi jo diskutert før. Husker du ikke? De betalte 6,34 kr pr aksje, ikke 10 øre :joy::joy::see_no_evil::see_no_evil:

1 Like

Parker studien har allerede levert svært gode resultater. Samme studien som TG01 skal bli en del av. " On Sunday, the Parker Institute for Cancer Immunotherapy is presenting clinical trial results for the first time. And those results, which come just a year and a half after the first patient was enrolled in the study"

1 Like

hehe.

Men Øystein kjøpte jo en teskje “ekte” aksjer han også…

Øystein Soug, CEO of Targovax ASA, has through Abakus Invest AS on 9 July 2019
acquired 10,000 shares in Targovax ASA at a price of NOK 6.690 per share.
Following the transaction, Øystein Soug and his close associates hold 200,000
shares and 1,160,000 options in Targovax ASA.