Vi er på overtid her, hva tenker du blir utfallet @TheObserver?
Uteblivende emi kan jo også være ett signal på at de er trygge på at de får inn penger fra annet hold?
“Oncolytic viruses have the potential to be transformational in oncology by directly causing tumor cell death, and also by delivering a potent payload in a targeted fashion that increases innate and adaptive immune system stimulation,”
“No pharmas want to miss out on the next complementary checkpoint inhibitor partner,” said Arthur Kuan, CEO of Cold Genesys Inc.
Early clinical readouts for next-generation oncolytic viruses are hinting at high efficacy when combined with checkpoint inhibitors, and pharmas are off to the races to find the best pairings.
@Whatsthat, jeg har valgt å stole på guidingen fra CFO og CEO om at emisjon ikke kommer før avlesningen i januar.
Det kan høres noe “uforsvarlig” ut i fra prinsippene styret skal styre etter, men jeg har tolket det som en avgjørelse som er godt forankret i at de forventer at avlesningen vil styrke caset og sørge for at finansiering enten kommer inn gjennom ny emisjon eller at de får pre-founding via partneravtale.
Ja, i tillegg har de hintet rimelig tydelig om at det er partnerdiskusjoner på gang.
Eller rettere sagt, MD sa at de snakker med en konkret aktør, men ville bare ikke si navnet på BP-selskapet;)
Så det blir partner så lenge betingelsene er ok, for både Targovax og BP. Hvis vi skal tro på CMO og CEO da.
Hva eksakt er ordlyden de har gitt? Finnes transcripts eller noe?
Yess, jeg kopierte det inn i chatten i dag
Hva tenker du @Savepig, ganske rene ord for pengene, eller?
Ja, jeg leste transcript fra senest Q3, der er Soug ganske klar på hva de forventer ved gode avlesninger, selv om det ikke sies ved Q3 at de avventer emisjon til data er avlest. Det er sagt på et tidligere tidspunkt, men både CFO og CEO er rimelig konkrete på hvilke alternativer de har på hånden. Jeg har aldri hørt de så bullish og optimistiske som de var ved denne seansen.
Egentlig helt utrolig at den kommentaren til MD har passert i stillhet!
Og her har vi benchmark for virusavtaler, så dette er hva vi KANSKJE har i vente, alt mellom 10-400 millioner dollar. Selv nedre del av intervallet hadde hjulpet på for Targovax sin del.
Ganske hissig prising av prekliniske assets når vi ser hva biotek prises til her på berget.
Krysser fingrene for pre-founding via major corp som vi har spekulert i tidligere. Unngår de emi og får gode nyheter så vil det nok virkelig smelle.
Om det derimot blir emi etter gode nyheter, så vil scenarioet ligne veldig sist gang de hentet penger og vi vet alle hvordan det gikk.
Blir spennende å se utfallet…
Riktig, så jo høyere historisk kurs i forkant av emi, jo bedre
Gammel artikkel, men det kommer inn en del nye aksjonærer i Targovax AWS, så løfter frem litt info.
Jaderberg said: “As soon as they released the data, we felt that somebody would go after them and we were right. We were not surprised about the deal and we think it is very positive for us.”
He expects more interest in oncolytic viruses from Roche and Genentech, which so far have not done a deal in the technology
Disse to henger ikke sammen. Guidingen om at emisjon ikke kommer før avlesning ble gitt da avlesning skulle skje på årsskiftet. Nå er guidingen endret til januar en gang, så da er premissene for uttalelsen endret litt. Snakk om maksimalt 1 mnd forskjell, men i forhold til pengemangelen er det signifikant tror jeg. Allikevel ville nok en god del blitt overrasket ved emisjon før resultater da de ikke har gitt grunn til å forvente noe annet i kommunikasjonen etter den uttalelsen.
angående Roche så kan jeg jo gjenta denne mailen jeg fikk fra de og la ut i sommer , da jeg spurte de om Targovax .
Blir helt klart spennende fremover nå ! Targovax er den stygge andungen ingen vil røre #because EMI … Så smeller de ( kanskje) til med partner på nyåret istede ! vært morro
Hadde vært rart om sa noe annet da!
Mener jeg har hørt dem si tidligere at desember ikke er en mnd man henter penger i markedet. Er det noen som kan bekrefte det? Evt har statistikk på hvordan emisjonene i Norge har fordelt seg på månedene historisk?
Edit: Fant tall for teknologisektoren i USA her.
Hvis det er overførbart til Norge så er desember faktisk en god måned å hente penger…
Net cash ved utgangen av Q3 var 104 MNOK.
Cashburn i Q4 vil være ca 32 MNOK, eller 10 MNOK pr mnd.
Om de har 50 eller 60 MNOK på bok når avlesningen kommer er nok ikke relevant slik jeg ser det.
For meg er det veldig enkelt.
De har samarbeid med Merck og AstraZeneca. Får de gode data ved neste avlesning så vil ikke den en sitte å se på at den andre stikker av med oncos. Drømmesituasjon!
Er nok derfor man har is i magen og vil avvente til data foreligger for men “vet” at vertfall en av de vil ha oncos.
Skulle oncos floppe så spiller det ingen rolle
Er jo ikke tom kasse akkurat, de sitter vel forsatt på 70-80 millioner