Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax (TRVX) Småprat

Gammel artikkel, men det kommer inn en del nye aksjonærer i Targovax AWS, så løfter frem litt info.

Jaderberg said: “As soon as they released the data, we felt that somebody would go after them and we were right. We were not surprised about the deal and we think it is very positive for us.”

He expects more interest in oncolytic viruses from Roche and Genentech, which so far have not done a deal in the technology

1 Like

Disse to henger ikke sammen. Guidingen om at emisjon ikke kommer før avlesning ble gitt da avlesning skulle skje på årsskiftet. Nå er guidingen endret til januar en gang, så da er premissene for uttalelsen endret litt. Snakk om maksimalt 1 mnd forskjell, men i forhold til pengemangelen er det signifikant tror jeg. Allikevel ville nok en god del blitt overrasket ved emisjon før resultater da de ikke har gitt grunn til å forvente noe annet i kommunikasjonen etter den uttalelsen.

angående Roche så kan jeg jo gjenta denne mailen jeg fikk fra de og la ut i sommer , da jeg spurte de om Targovax .

Blir helt klart spennende fremover nå ! Targovax er den stygge andungen ingen vil røre #because EMI … Så smeller de ( kanskje) til med partner på nyåret istede ! :wink: vært morro :slight_smile:

4 Likes

Hadde vært rart om sa noe annet da!:wink:

Mener jeg har hørt dem si tidligere at desember ikke er en mnd man henter penger i markedet. Er det noen som kan bekrefte det? Evt har statistikk på hvordan emisjonene i Norge har fordelt seg på månedene historisk?

Edit: Fant tall for teknologisektoren i USA her.

Hvis det er overførbart til Norge så er desember faktisk en god måned å hente penger…

Net cash ved utgangen av Q3 var 104 MNOK.

Cashburn i Q4 vil være ca 32 MNOK, eller 10 MNOK pr mnd.

Om de har 50 eller 60 MNOK på bok når avlesningen kommer er nok ikke relevant slik jeg ser det.

1 Like

For meg er det veldig enkelt.

De har samarbeid med Merck og AstraZeneca. Får de gode data ved neste avlesning så vil ikke den en sitte å se på at den andre stikker av med oncos. Drømmesituasjon!

Er nok derfor man har is i magen og vil avvente til data foreligger for men “vet” at vertfall en av de vil ha oncos.

Skulle oncos floppe så spiller det ingen rolle

4 Likes

Er jo ikke tom kasse akkurat, de sitter vel forsatt på 70-80 millioner

Hvordan er situationen omkring renter på indlånsmidlerne i Norge? Er der negative renter som i Danmark? Her melder banker desværre ud at der er op til 1,75% i negativ rente på indeståender over 750.000 DKK.

Ved emission får et selskab jo mange penge ind og jeg antager at pengene parkeres på en selskabskonto. Muligt disse fritages for negative renter …

Ikke negative renter i Norge .

1 Like

TRVX får nok omtrent like mye i positiv rente f.eks hos Danske Bank i Norge som du får i negativ rente i Danmark :slight_smile:

Positiv innskuddsrente på 1-1.5%, men siden forventede kostnader er i EUR (og USD) blir torbjørn nødt til å kjøpe valutaforwards. EURNOK 12m koster 2390 basispunkter over spot, eller ca 2.4% negativ rente.

Ser da ud til at NOK vs. EUR styrkes. Det er vi mange, der sætter pris på. Alene NOK vs. DKK har kostet stort på porteføljen så langt.

1 Like

Ellers er jo Wiklund åpen om at å kjøre fase 3 for egen maskin blir vrient. Og enda verre når aksjekursen er gruset. Dette ble jo uttalt når kursen lå på 17-18 kroner.

Wiklund said: “It is tough as a small biotech to lift a phase 3 programme – it is obvious we are interested in licensing out one or both of our programmes.”

2 Likes

Tipper en tier på at Roche er denne mystiske major corp som har tatt kontakt. avsløres i januar forhåpentligvis.

1 Like

Hva handler denne mailen om egentlig?

Apropos Wiklund, så snakker han jo her i neste uke :slightly_smiling_face: :slightly_smiling_face:

2 Likes

Blir vel som dagene før PCIB la ut oppdatering med navnet til BP (AZ), så om Targo plutselig går 20-30% uten melding så kommer det vel noe positivt kort tid etter :chart_with_upwards_trend:

Ser det er flere som snakker om dette på konferansen:

• Creation of an effective mono-therapy through the use of transgenes making the requirement of combination therapies with checkpoint inhibitors obsolete

Det må vel kunne sies å være disruptivt om de klarer å kutte ut sjekkpunkthemmerne.

I aller høyeste grad!

Men at det skal bli så bra at CPI blir gravlagt? Tviler.

Men Soug sa jo at Targovax opplevde stor interesse rundt de nye virusene de hadde under utprøving.