Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax (TRVX) Småprat

Tror ikke det blir så lett å lese resultater ut fra denne fasen, litt lite pasienter, og kort oppfølging. Med mindre comboen slår ekstremt bra ut da, noe jeg tviler litt på. Altså at vi ser helt klart entydige resultater.

Men for BP så er de nok veldig nysgjerrig på immunresponsen, da det er avgjørende for kombinasjon med CPI.

Men vi vet at CPI fungerer bra på denne pasientgruppen i form av ORR, men gir ikke lengre OS.
Så det er gode muligheter for at Oncos-102+CPI vil slå chemo.

Nearly four times more patients responded to the Keytruda over chemotherapy. However, these responses did not delay tumor progression or improve survival.

Så Merck er nok hissig på å knekke nøtten her.

3 Likes

Håper på gode resultater, tenker mer fra et investeringsperspektiv. Hvor ligger risikoene for fall i verdi fra dagens prising? Føles som at vi overser noe som f.eks. BP ser som gjør at de venter.

Det gjør jo jeg også;)

Men det jeg mener er at hva som er gode resultater her er nødvendigvis ikke så lett tilgjengelig for allmuen ved første øyekast.

Og BP er jo ikke interessert i å selge virus, de vil øke salget av CPI! Så det som er bra for dem er jo immunrespons, fordi det vil booste deres CPI.

BP venter jo på immunrespons. Det samme gjør vi;)

I tillegg forhandles det vel litt tenker jeg. Studieoppsettet har nok litt å si for hvordan avtalen utforming også.

(Deleted)

2 Likes

Ja, når det kommer til virus, så tror jeg alt de vil se er om det booster effekten av CPI.

Og det gjør Oncos, det vet jo vi ref melanoma dataene. Og de dataene har BP fått med seg, garantert.

Så jeg tror andre cohort i melanoma også kan være en trigger som utløser oppkjøp.

Veldig god immunrespons i mesothelioma kan også trigge oppkjøp tror jeg, men det er litt fair fetched. Men det er ikke umulig.

3 Likes

Har glemt at det er denne dagen i dag:

Men skal vi ikke også sende en slik til Ingunn Munch Lindvig:

Meget godt anvendte 50-tusen!

Eller hva @aborum :smiley:

1 Like

Jo den fjerne slektningen til maleren har sgu fortjent litt tærte aborum :wink:

2 Likes

En forhåpentligvis høy % ORR data på 21 stk non responders etter meso og peritoneal data vil nok være prikken over i’en…

Har på følelsen at det blir en meget bra trvx-dag i dag. Snart må klatringen mot en fornuftig prising starte! :pray::grin:

2 Likes

Jeg skulle ønske jeg kunne delt synet ditt @Buffet, men når jeg ser hva longaksjonærer foretar seg av manøvre for å tjene noen tusenlapper har jeg mistet helt troen på noe som hadde vært en fortjent oppgang før selskapet smeller noe i bordet.

Jeg tror så absolutt med litt disiplin, taktikk og strategi hadde kursen vært et par kroner høyere glatt, men jeg mistet litt piffen i går når jeg ble klar over hvilke marginer noen av aksjonærene opererer med for å være fornøyd med å gå ut og inn. Vi “dreper” vårt eget case, i mitt hode vel og merke.

Så når vi ikke har disiplin nok, får vi håpe at selskapet leverer så gode data fremover at man skjønner at det blir bedre å selge seg ut ved et bud mot slutten av 2020 enn på desimaltrading på 5-tallet…

10 Likes

Ja skjønner ikke helt argumentet fra Aborum med å selge såpass “mye” når det er kjøpere til stede. Hvorfor ikke la de kjøpe kursen opp, enn å sikre midler til hvis den går ned?

Jeg skulle ønske mig, at der ikke bliver spekuleret for meget i, at én akkumulerende long aktionær sælger 23.910 aktier én gang efter måneders sidelæns bevægelse mellem 4,50 og 5,50 og beviselig akkumulering.

Der er omsat millioner af aktier i den periode og at pege fingre af en enkelt aktionær, der tilfældigvis har behov for at sælge en ubetydelig pulje grundet midlertidigt eksterne kapitalforpligtelser - og med udmelding om senere geninvestering (noget som i øvrigt er en serviceinformation fra undertegnede) - så vælger jeg at se stort på, hvad andre tænker. Aktien handles på 5-tallet fordi flere aktionærer formentligt vælger at reducere på stigninger af frygt for den ventede emission - en frygt, jeg beviseligt selv har håndteret ved ikke at sælge tungt ud.

Men grundlæggende er jeg da enig i at øretrillere i måneder har været årsag til at aktien ikke har fået mulighed for at løfte sig over nuværende niveau (trods flere forsøg). Her mener jeg, man generelt må se på mentaliteten blandt investorerne på OSE, hvor min opfattelse er, at der er en væsentlig kortere investeringshorisont i flere typer af papirer, end dét der er nødvendigt … med andre ord, hvis ikke selskabet leverer varen på 3 måneder, så sælger man ud … uanset konsekvens … og søger gevinsten i et andet papir.

Derfor, når man læser ovenstående - og før man vælger at kommentere - så bør man reflektere over, om man selv er en del af problemet eller løsningen.

Jeg er i aktiemarkedet af personlige årsager og hvis jeg finder det relevant at sælge en pulje, så sælger jeg, uden at spørge andre til råds.

Jeg gentager i øvrigt, at ingen her har mulighed for at se ovenstående skribenter i kortene og enhvér udtalelse er derfor principielt gratis … men da jeg grundlæggende mener man skal vise tillid til andre mennesker, da stoler jeg som udgangspunkt på at ovenstående skribenter er af et andet materiale end dét, man ofte finder på øvrige anonyme foraer.

God weekend til alle … forhåbentligt i en langt højere kurs end det diskuterede salg på patetisk lave 5,00 i torsdagens handel.

5 Likes

For meg er det likegyldig hva enkeltmedlemmer på dette forumet foretar seg av handler. Man kjøper vel fordi man synes det ser billig og aktrativt ut, samt stor oppside.

Så om Aborum eller andre selger bryr meg lite. Vi vet vel heller ikke om han har så mange aksjer som han påstår? Han må uansett få lov til å trade som alle andre :slight_smile:

2 Likes

Hel enig med Buffet, men jeg ser poenget til @TheObserver.

Ta Pcib som eksempel, en stor ''menighet ‘’(aksjonærbase) som sammen driver kursen oppover ved ikke å selge en enste aksje(satt på spissen).

Signaleffekten vet at Aboroum driver med øretrilling er jo negativ, så når man flagger kjøp og salg så åpent så får man tåle litt tyn;)

Hvis han selger over 5kr, så er det også han som bidrar til å holde kursen oppe når den truer med å falle under 5kr.

Kan ikke alle dere slutte å kjøpe og selge og bare la aksjen falle til 4kr så jeg kan kjøpe der? :slight_smile:

2 Likes

Du er så grisk JCP :wink:

Men klart, det blir store forskjeller prosentmessing hvis den spretter til 15-20 kr

1 Like

Jeg kan vel si såpass @Buffet at hadde det kun vært for de åpne dialogene her inne så har jeg ikke gjort noe “nummer” ut av dette. Men jeg har hatt kontakt via Aborum på PM, og det er basert på dette at jeg synes det var demotiverende å se hva langsiktige aksjonærer foretar seg på disse nivåene og hva som er samtaleemner utenom den åpne loggen.

Alle må trade så mye de vil, men da synes jeg de får holde seg til det fakta at så lenge man selv er selger på disse nivåene, så kan man ikke forvente at andre skal løfte kursen for de eller skylde på andre investorer for at kursen ikke går.

Å realisere til personlige formål er selvsagt innafor, by all means, men da rimer det ikke at man har tilsvarende kjøpspost liggende inne 10 øre lavere…
Alle får nok bare feie for egen dør og utnytte markedet så godt de kan. Hate the game, not the player er det noe som heter :sunglasses:

2 Likes

Der er forskellige depoter til forskellige formål.

Jeg tager gerne flak for at sælge 23.910 aktier på 5,00 i gårsdagens handel … noget der i eftertiden vil fremstå som et historisk billigt salg. Omvendt må vi alle glæde os over, at denne utroligt store salgspost ikke formåede at sænke aktien …

Bemærk ironi og sarmaske i rigelige mængder :slight_smile:

1 Like

Spørsmålet er vel om det tjener noen hensikt og legge ut informasjon om enkelte kjøp/salg eller ordre i det hele tatt. Jeg tror mange andre ikke er 100 % ærlige med sine disposisjoner og derfor mistror andres skriverier.
Lykke til og håper du og vi andre får en lysende fremtid i aksjen, selv om jeg er lei av hele selskapet så har jeg fremdeles nok aksjer til å bry meg.

Vel… TRVX som selskap burda da være mer offensive i sine tanker/markedsføring slik at enkeltpersoner ikke kan manipulere kursen…

Jeg ser poenget ditt @TheObserver og er helt enig at selskapet er tjent med å få opp kursen, men sist vi småsparere dro opp kursen mot 11 nok, så smalt de til med griserabatt på 40% for å få inn store langsiktige aksjonærer…

1 Like