Jeg skulle ønske mig, at der ikke bliver spekuleret for meget i, at én akkumulerende long aktionær sælger 23.910 aktier én gang efter måneders sidelæns bevægelse mellem 4,50 og 5,50 og beviselig akkumulering.
Der er omsat millioner af aktier i den periode og at pege fingre af en enkelt aktionær, der tilfældigvis har behov for at sælge en ubetydelig pulje grundet midlertidigt eksterne kapitalforpligtelser - og med udmelding om senere geninvestering (noget som i øvrigt er en serviceinformation fra undertegnede) - så vælger jeg at se stort på, hvad andre tænker. Aktien handles på 5-tallet fordi flere aktionærer formentligt vælger at reducere på stigninger af frygt for den ventede emission - en frygt, jeg beviseligt selv har håndteret ved ikke at sælge tungt ud.
Men grundlæggende er jeg da enig i at øretrillere i måneder har været årsag til at aktien ikke har fået mulighed for at løfte sig over nuværende niveau (trods flere forsøg). Her mener jeg, man generelt må se på mentaliteten blandt investorerne på OSE, hvor min opfattelse er, at der er en væsentlig kortere investeringshorisont i flere typer af papirer, end dét der er nødvendigt … med andre ord, hvis ikke selskabet leverer varen på 3 måneder, så sælger man ud … uanset konsekvens … og søger gevinsten i et andet papir.
Derfor, når man læser ovenstående - og før man vælger at kommentere - så bør man reflektere over, om man selv er en del af problemet eller løsningen.
Jeg er i aktiemarkedet af personlige årsager og hvis jeg finder det relevant at sælge en pulje, så sælger jeg, uden at spørge andre til råds.
Jeg gentager i øvrigt, at ingen her har mulighed for at se ovenstående skribenter i kortene og enhvér udtalelse er derfor principielt gratis … men da jeg grundlæggende mener man skal vise tillid til andre mennesker, da stoler jeg som udgangspunkt på at ovenstående skribenter er af et andet materiale end dét, man ofte finder på øvrige anonyme foraer.
God weekend til alle … forhåbentligt i en langt højere kurs end det diskuterede salg på patetisk lave 5,00 i torsdagens handel.