Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax (TRVX) Småprat

Jeg har nå lest diskusjonen som fulgte av @aborum sin handel som referert av @Chrysler300C, og jeg må si jeg er skuffet. Jeg har mer eller mindre kutta ut HO pga den usaklige hetsingen som oppsto mellom parter som i utgangspunktet var der for å diskutere tørre kjedelige ting som aksjer.

TRVX er i en ventefase inntil vi får ytterligere data. Samtlige av oss som fremdeles har trua har vel benyttet siste tidens kurs til å snitte ned, og de bevegelsene man får mens kursen hovedsakelig går sidelengs kan man jo fint trade på. Og hva er galt med det? Sånn er gamet. Er det noen som er her av andre grunner enn å tjene penger? Det finnes ingen “uskrevne regler” for “gentlemen tradere” eller TI-medlemmer, for den saks skyld. Det er ingenting “spesielt” med å trade på bevegelser i markedet.

At en (tilsynelatende) topp 20-aksjonær triller noen tiører eller flytter på noen aksjer endrer ikke på hans topp 20-status. 24 000 aksjer påvirker ikke kursen heller, selv om det er mer enn jeg noen gang har eid.

Nå håper jeg dette innlegget kan få sette punktum for denne usaklige sutringen. Takk for meg!

5 Likes

PCIB er opp 35 % siden meldingen om “avsløringen” om AZ.
NANO er opp 16 % siden onsdag morgen, PHO 18 %.
TRXV er opp 4 %, og vi er 1 mnd (!!) unna noe som kan være svært gode nyheter, samt innsidekjøp i går. Det er klart dette handler om disiplinen i Targo-leieren, volumet har jo vært tilstede.

4 Likes

Problemet ligger heller i de virkelig store aksjonærene som ikke bidrar i hverken emisjoner eller til kurspleie… De som kom billig inn i starten.

2 Likes

MSI plukker 10K hver enste uke… :wink:

Og jeg tipper de både kjøper og selger mer enn det i løpet av en uke, men havner 10k i pluss. Dette åpenbart for å snitte kursen over tid, og for å bevege den minst mulig mens de akkumulerer. Aktører som MSI er proffe og kan bevege TRVX sin mcap på snaue 350 mill akkurat som de vil. Mye mer enn en menighet av småaksjonærer som lover hverandre troskap osv osv.

1 Like

Skal ikke undervurdere god gammelsdags tekinvestor hype! :slight_smile: Men det må være hype først, ikke bare 10 stykk som har full tro på caset som diskuterer det endeløst. Flere øyne på et godt case=høyere kurs

3 Likes

Du skal ha vært med fra før februar 2012 for å få aksjer lavere enn dagens nivå. Emisjonen i feb 12 var på 7,50 og børs introen var på 25,- kroner og totalt 200 MNOK, så jeg tror ikke man skal klage for mye på gamle aksjonærer i TRVX

3 Likes

Enig der.

Men det rører seg, flere som plukker forsiktig på dette nivået. Tom @Savepig har tatt noen lodd her fordi jeg gnålte og bar meg så fælt!:wink:

Børsintroen var vel på ca 7,50 om jeg ikke husker mye feil?

Dette termsheet’et ligger i min mailboks fra 2015:

3% av portisen eller noe sånt :stuck_out_tongue:

Kommer til å bli 99% av portisen når MOON skjer ;D En eller annen gang da :stuck_out_tongue:

Du er bjellesau, nei bjellegris

Når grisen kjøper så grynter markedet :pig_nose:

1 Like

Det var vel 8. juli 2016 de ble børsintrodusert? (måtte korrigere meg selv, da det første hørtes alt for sent ut. Og da var prisen langt nede på 7-tallet

dingdong

1 Like

om mulig enda bedre

image

Fra årsregnskapet 2017:
Listing on Oslo Stock Exchange
During the first quarter of 2017 our shares were accepted onto the main list at Oslo Stock Exchange (OSE) having previously been listed on Oslo Axess. This is an exciting development for the future of Targovax giving us access to a larger investor base. In addition, Targovax was included in the OSE benchmark index (OSEBX) from December 1st, 2017 which further enhances our visibility.

Så hvis du ser den helt store forskjellen mellom Oslo Børs og Oslo Axess, så gjerne for meg :man_shrugging:

Fordelen med inngang nå er at den ikke er overkjøpt, hypet eller dyr :wink:

Og der var dagens oppgang barbert vekk. Om ingen selger, så presses prisen opp. Enkel logikk - må si meg enig med dem som har ytret skepsis til trading. Vi har alle alt å vinne på størst mulig prisoppgang, men samtidig mistenker jeg at mange blir for grådig/ønsker seg ut i null asap og med det så er vi stuck i gjørma… nå er det en stund til sluttauksjonen, men det ser ut til at vi går inn i helgen med en nedgang…

1 Like

Mange fristes sikkert til å bytte til feks Pcib … og det må man jo akseptere.
Det gjelder å være tålmodig, sikkert vår tur snart :thinking:

1 Like