Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax (TRVX) Småprat

Denne tråden minner meg om Funcom nå. Kan vi holde det noenlunde relevant i det minste?

Det grisen sa:

3 Likes

Jeg respekterer dine perspektiver og har taget dem til efterretning, da jeg grundlæggende er enig.

Når jeg personligt har annonceret handelsaktivitet (tidligere), har det været på baggrund af en slags eufori og et resultat af at være en positiv person, der generelt forsøger at holde humøret på et tåleligt niveau, selv når stemningen er i negativ trend.

På baggrund af gårsdagens episode og efterfølgende dialog, har jeg valgt at stoppe med deling af depoter på Shareville og vil formentligt nedlægge kontoen ved lejlighed. Jeg er i øvrigt på vej til at skifte fra Nordnet til Saxo Bank grundet Nordnets patetiske minimumskurtage.

1 Like

La oss sette strek for diskusjonen om den enkeltes disposisjoner, vi har porteføljetråder for sånt for de som ønsker det som et fokus.

2 Likes

Vi husker vel alle hva som skjedde når Haudemann lempet ut alt han hadde av trvx-aksjer i 2016. Når han var ferdig så gikk kursen fra 11 til over 30 kroner. Han var på den tiden den største aksjonæren om jeg ikke husker helt feil.
Så det betyr lite om en person velger å selge.

Men jeg er enig at det virker litt spessielt når man utgir seg for å være en trofast og langsiktig aksjonær og så trader på den måten.

1 Like

Høres ut som Pcib, ref Nyhenburg

1 Like

Kan vi ikke bare være venner og kose oss sammen, drikke gløgg og se på Magnus på TV? :heart::innocent::smiling_face_with_three_hearts:

6 Likes

Jøss. Kursen stiger når folk ikke selger. :slight_smile:

Hvor er neste sperre? Kan godt bli med å pumpe opp kursen litt.

Er vel først på ca 7 kroner man finner neste motstand av betydning :slight_smile:

Jeg har nå lest diskusjonen som fulgte av @aborum sin handel som referert av @Chrysler300C, og jeg må si jeg er skuffet. Jeg har mer eller mindre kutta ut HO pga den usaklige hetsingen som oppsto mellom parter som i utgangspunktet var der for å diskutere tørre kjedelige ting som aksjer.

TRVX er i en ventefase inntil vi får ytterligere data. Samtlige av oss som fremdeles har trua har vel benyttet siste tidens kurs til å snitte ned, og de bevegelsene man får mens kursen hovedsakelig går sidelengs kan man jo fint trade på. Og hva er galt med det? Sånn er gamet. Er det noen som er her av andre grunner enn å tjene penger? Det finnes ingen “uskrevne regler” for “gentlemen tradere” eller TI-medlemmer, for den saks skyld. Det er ingenting “spesielt” med å trade på bevegelser i markedet.

At en (tilsynelatende) topp 20-aksjonær triller noen tiører eller flytter på noen aksjer endrer ikke på hans topp 20-status. 24 000 aksjer påvirker ikke kursen heller, selv om det er mer enn jeg noen gang har eid.

Nå håper jeg dette innlegget kan få sette punktum for denne usaklige sutringen. Takk for meg!

5 Likes

PCIB er opp 35 % siden meldingen om “avsløringen” om AZ.
NANO er opp 16 % siden onsdag morgen, PHO 18 %.
TRXV er opp 4 %, og vi er 1 mnd (!!) unna noe som kan være svært gode nyheter, samt innsidekjøp i går. Det er klart dette handler om disiplinen i Targo-leieren, volumet har jo vært tilstede.

4 Likes

Problemet ligger heller i de virkelig store aksjonærene som ikke bidrar i hverken emisjoner eller til kurspleie… De som kom billig inn i starten.

2 Likes

MSI plukker 10K hver enste uke… :wink:

Og jeg tipper de både kjøper og selger mer enn det i løpet av en uke, men havner 10k i pluss. Dette åpenbart for å snitte kursen over tid, og for å bevege den minst mulig mens de akkumulerer. Aktører som MSI er proffe og kan bevege TRVX sin mcap på snaue 350 mill akkurat som de vil. Mye mer enn en menighet av småaksjonærer som lover hverandre troskap osv osv.

1 Like

Skal ikke undervurdere god gammelsdags tekinvestor hype! :slight_smile: Men det må være hype først, ikke bare 10 stykk som har full tro på caset som diskuterer det endeløst. Flere øyne på et godt case=høyere kurs

3 Likes

Du skal ha vært med fra før februar 2012 for å få aksjer lavere enn dagens nivå. Emisjonen i feb 12 var på 7,50 og børs introen var på 25,- kroner og totalt 200 MNOK, så jeg tror ikke man skal klage for mye på gamle aksjonærer i TRVX

3 Likes

Enig der.

Men det rører seg, flere som plukker forsiktig på dette nivået. Tom @Savepig har tatt noen lodd her fordi jeg gnålte og bar meg så fælt!:wink:

Børsintroen var vel på ca 7,50 om jeg ikke husker mye feil?

Dette termsheet’et ligger i min mailboks fra 2015:

3% av portisen eller noe sånt :stuck_out_tongue: