Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax (TRVX) Småprat

Immunotherapy: How the Immune System Fights Cancer

2018

Immunotherapy uses the body’s immune system to fight cancer. This animation explains three types of immunotherapy used to treat cancer: nonspecific immune stimulation, T-cell transfer therapy, and immune checkpoint inhibitors.

Copy / paste i fra Transcript Q3 2019 Targovax ASA Earnings Call

Cancer therapy has gone through a paradigm shift with the introduction of immunotherapy, and this shift has been led by the checkpoint inhibitors that have cured thousands of patients and is now a $20 billion market.

So at least in Europe, you will get on my clinical trial. And as you can see, the patients that we had, mostly treated in the U.S. East Coast, they have been through 2 or 3 previous immunotherapies. So they were heavily pretreated. They were old and they were sick. What we did was to give them ONCOS for 1 week. Then we gave them – put them back on the checkpoint inhibitor. And of course, the hope is that we have immune activated the patients in the meantime. We produce the T-cells that the patients need in order to respond to a checkpoint inhibitor, again, which, in our case, was KEYTRUDA. And the results were good. Safety, as always, has never been a problem with ONCOS-102. And also in this trial, as we’ve seen in other trials, the immune activation is very strong, it’s very robust, both on a lesion level and on a systemic level. But of course, the highlight here is the 33% ORR, meaning that 3 out of 9 patients, they actually had a reduction of their tumor burden by more than 30%.

HIGHLIGHTS FOR THE THIRD QUARTER 2019

• Targovax announced data from part 1 of the ONCOS-102 trial in checkpoint inhibitor refractory advanced melanoma, showing validated clinical responses in three out of nine patients (33% ORR), including one patient with a complete response and immune activation in all nine patients
  • The expansion part of the phase I/II trial of ONCOS-102 in combination with the checkpoint inhibitor Imfinzi in patients with advanced peritoneal malignancies opened for enrollment as the dose escalation part of the trial concluded successfully
  • Targovax announced the opening of Oslo University Hospital as site for ONCOS-102 trial in melanoma

POST-PERIOD HIGHLIGHTS

• In October, Targovax was selected for oral presentation at Society for Immunotherapy of Cancer (SITC) 2019 Annual Meeting. The presentation will be given bv Dr. Alexander Shoushtari, Principal Investigator of ONCOS-102 trial in melanoma, Memorial Sloan Kettering Cancer Center, NYC

Øystein Soug, CEO commented “Oncolytic viruses are increasingly recognized as an important future class of immune activators, and Targovax is well positioned as one of the leaders in this rapidly evolving field. Currently, our main focus is to deliver the expected data read-outs from our ongoing ONCOS-102 combination trials in 2020, which we hope will solidify Targovax position as a leader in the oncolytic virus space.”

4 Likes

Mener du at den skal doble seg på nyåret fra en kurs på 400 kr pr aksje?
Regner med jeg misforstod deg da, ellers spår du vel over 150-dobling fra dagens nivåer :sweat_smile:

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

1. @aborum (291 likes)
  1. @InVivo (279 likes)
  1. @Ramsess (270 likes)

Resten av topp 10:

1. @BioMed (157 likes)

2. @Whatsthat (157 likes)

3. @Buffet (141 likes)

4. @TheObserver (110 likes)

5. @Cinvest (107 likes)

6. @tubist92 (59 likes)

7. @Krieghoff (50 likes)

Gratulerer!

Akk ja…

Det ser bra ut mtp på kjøpere vs selgere :slight_smile:
image

3 Likes

Ser bra ut i dag! Må ikke folk få kløe i fingra etter å tjene noe hundrelapper når vi først ser litt økning her :wink:

De fleste som har fulgt med på biotek-aksjer en stund er vel enig i trvx er lavt priset basert på det fundamentale. Så kan vi jo ta en titt på hva algoritmene mener nedenfor.

image

3 Likes

Er det snev av håp om melanoma data her? Har det blitt nevnt av Soug&co?

image

Hadde vært en meget hyggelig adventsgave;)

https://www.esmo.org/Conferences/ESMO-Immuno-Oncology-Congress-2019/Abstracts

Fordrer at de fikk inn de seks første i 2 cohort før mai i år

4 Likes

Ser vi starten på himmelferden? :star_struck:

Ja, nå er jeg ikke lenger 100% all-in i PCIB. “Bare” 99.5%… Ikke fordi jeg har noe mindre tro eller har solgt noe. Tvert imot så tar jeg meg råd til en liten “lyttepost” i TRVX, nærmest en liten førjulsgave til meg selv, nettopp fordi det nå går så bra med PCIB. Også for å motivere meg til å følge litt med på hva som skjer her.

7 Likes

For mange har det gått motsatt vei. Fra å være greit investert i trvx, sitter man nå igjen med lytteposter. For håpe det snur når biotek er i ferd med å vokse ut av rollen som OSEs stygge andunge.
Konturer av minst et par svaner anes jo nå innenfor indeksen,

2 Likes

kjøpte 12k til idag jg oxo :stuck_out_tongue_winking_eye:

6 Likes

Heheh :nerd_face: :joy:

6 Likes

Der bliver plukket på 5,35 nu … følg med.

2 Likes

Der fiskes ihvertfall, det er åpenbart

image

Ingen som vill drive opp kursen, det bare vaker i sivet

2 Likes

Jeps, nogen signalerer på 5,25 … hmm :wink:

2 Likes

Er vel for mange potensielt store positive triggere til å holde den under 7 selv med frykten for finansiering. Litt binært case, men med få hender som går i pluss før vi er +30% opp fra nåværende nivå.

2 Likes

Kanon!

La inn kjøp på 5,4 på 500stk , skulle gjerne peist på med 12k selv, men blir sikkert skilsmisse da :frowning:

Over 20k stk nå :slight_smile: Men snittprisen er insane høy

4 Likes

En smule redd for å gå glipp av oppturen i Funcom neste 5-6mnd, så blir der. Også litt redd for hva som skjer om f.eks. PCIB/PHO osv. skulle vise seg å ha vært pump n dump og holdningene igjen blir sure. Vil helst ha case-drivende info å investere på. Skjønner hvorfor Targo er rundt 5kr, men tenker den har potensial mot 8-10kr hvis hypen kommer hit også. Hadde vært fint for aksjen i det minste :slight_smile:

Har du lest noe fundamentalt om trvx?

2 Likes