Det er forskjell på produkt-case og kurs. Har lest omtrent alt som finnes om Targovax. Det er ikke produktet det skotter på, men risikofaktorene for selskapets videre drift. Case-drivende info vil være informasjon som fjerner eller minsker disse risikofaktorene. F.eks. bekreftelse av de gode kliniske resultatene de sitter på, bekreftelse av alternativer til emisjon for påfyll av driftsmidler og bekreftet ytterligere redusert cashburn som Øystein sa vi skulle se i 2020. Hovedgrunnen til at Targovax er på 5kr og ikke 10kr+ er fordi mange lurer på hvor dyrt det blir for de investerte å drive skuta videre og om vi kommer til å se Oncos 102 bli lagt til side når de store kostnadene kommer til fordel for andre deler av programmet sånn som det gikk med TG-plattformen. Man kan si at man tror det vil gå bra i dag og at det vil komme partneravtale innen noen uker-måneders tid og at caset vil bli reddet økonomisk, og i såfall er det betydelig oppside. Det er dog risikofylt å investere i Targovax nå, spesielt fordi de er bundet til en maksimal utvanning på 30% via forrige GF som kun vil gi kun rundt 22M nye aksjer til 3-4,5kr/aksjen. Det bare utsetter et problem som, i det minste for de nåværende investerte, må endres på en annen måte enn emisjon for ikke å bli utvannet enormt etter neste GF hvor de da må spørre aksjonærene om 80%+ utvanning for å dekke årets kostnader. Man legger mye i at resultatene vi får i januar skal være gode nok til at emisjon blir unødvendig og det som kan få aksjen til 8-10kr før den tid er en eventuell hype som ser på gevinstpotensialet her uten å ta med risikoen. Targovax hadde vært verdt mer på 10-15kr fordi emisjoner da ville vært mulig, på 5kr ser det ikke like bra ut. Mener ikke å baise. Sier hvorfor jeg ikke tør å bytte til Targo fra Funcom nå selv om potensialet for hype er her helt klart. Siden du stiller meg i tvil tenkte jeg en forklaring bør komme.
I tillegg er jeg en person som velger 1 case som jeg følger tett og investerer det meste i. Jeg tør ikke å velge Targo som den hesten nå, tross høyt oppsidepotensiale. For de som er mer diversifisert er Targo et lodd de bør ha i sin portefølje, da det kan bli -40% eller +500% innen et par måneder.