Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax (TRVX) Småprat

Edison øger kursmålet; moderat, men alligevel :slight_smile:

1 Like

Dialog i privaten: Du maa regne med mye ukvemsord fra revisoren pga overgangen. I jan 2018 la Saxo inn en liste i systemet over SALG, men den finner du ikke frem til uten administrativ hjelp.

Jeg er fornøyd med det inntil videre. Har snitt på 15

1 Like

Hei,

regner med at uklarhetene om mine kommentarer er oppklart i mellomtiden. Senest i dag maatte jeg höre paa revisors klager paa Saxo. Tröstet han med at oversikten over “salgene” ble tilgjengelig i jan 2019. Bare som pdf, men likevel et stort fremskritt. Lovet bedring til neste aar.

-----Original-Nachricht-----

Skuffende at den ikke kjempet seg i pluss i dag. La oss håpe at ikke momentet er tatt av dage for denne gang - på den positive siden så skiftet mange aksjer hender i dag. Blir spennende å se til hvem :hugs:

Dessverre er ikke mange nok aksjonærer i selskapet sterke nok i troen på at det som venter oss er positivt nok, og bruker aksjen som en svingstang inn og ut fremfor å sitte i ro.

Da får vi ikke samme oppgangen som vi f.eks kan spore i NANO den siste uken; opp 25 %.

Jeg tror faktisk ikke det blir noe bedre den dagen de gode nyhetene kommer heller, da vil traderne, også blant de lange aksjonærene, svinge seg og satse på billigere innganger og dempe oppgangen ved å ta ut poster.

Virker som om markedet ikke er villig til å prise inn gode nyheter, og med «sjokket» fra sist gang når aksjen gikk fra 7 til 11 på noen uker med en surprise-surprise emisjon på 7 kroner sporenstreks, tror jeg mange vil frykte en repeat på gode data i januar.

Jeg vil gjerne ta feil, og så får tiden vise om aksjonærene ønsker 50 kroner eller mer for sine aksjer, eller om det er tradingen som skal gi pluss i TRXV.

6 Likes

På et eller annet tidspunkt vil jo det fundamentale trumfe tradingen. Og med økende bevissthet fra BP så vil jo Targovax til slutt bli plukket opp og solgt om det fortsetter å komme gode nyheter.
Men selskapet hadde nok klart seg med færre emisjoner og aksjer med en aksjonerbase ala Pcib.

Klart, hvis alle dagens aksjonærer er inne for korte trades, så blir jo de fort sin egen verste fiende. Men jeg må jo si at jeg blir litt overrasket når større aksjonærer ikke er sitt ansvar bevisst og bidrar til å holde aksjen nede.

3 Likes

Der er jeg helt enig; den dagen BP ønsker å ta over kommer prisen til å bli bra, men hadde aksjonærene pr i dag vist tro på selskapet, ville en god stigning i aksjekursen trigge attention hos BP.
Det er nok ikke så mange blant BP som frykter at aksjen skal løpe avgårde når vi priser dagens resultater til 330 MNOK.

3 Likes

More intensive dosing in Part 2 of melanoma trial

Interim results released in July 2019 from Part 1 of the Phase I trial with ONCOS-102 in melanoma were the hallmark event in Q319 (detailed analysis in our previous reports). The patients, who were previously treated with checkpoint inhibitors (CPIs) and then relapsed, were given three intratumoural injections of ONCOS-102 then received up to eight infusions of Keytruda. The key finding was that 3/9 patients demonstrated a clinical response, ie a 33% overall response rate, which compares well with similar studies. Such results were achieved after dosing with ONCOS-102 only three times before administering Keytruda. In Part 2 patients will continue to receive ONCOS-102 throughout treatment with Keytruda, which means they will receive a total of 12 ONCOS-102 injections rather than three. According to Targovax, results should be available ‘before summer’ 2020.

Data from Phase I/II mesothelioma trial due January

The randomised data from the Phase I/II study (n=31) in unresectable malignant pleural mesothelioma represent the nearest significant catalyst for the share price. According to the latest update, enrolment has completed and Targovax is on track to report data in January 2020. There is a clear unmet need in this indication, given the aggressive nature of the cancer and a lack of innovative treatment options. If the data are positive data, ONCOS-102 could be positioned as a front-line treatment with the potential for accelerated approval.

Nei, igjen, så må man bare se til Pcib.
En utrolig stabil aksjonærmasse som støtter opp under selskapet, selv når de trengte 360 millioner i cash, stilte de opp, store som små.
Så aksjonærene i Pcib fortjener virkelig oppgangen gjennom måten de har opptrådd på.

I Targovax er det mange som driter i eget reir later det til.

1 Like

Dagens aksjekurs har nok lite å si for hva ett BP tenker ang pris. Det er mer hva de potensielt kan tjene på produktet og synergier i forhold til andre produkter BP har.

Dette blir veldig storm i ett vannglass.
Om aborum selger noen aksjer en gang så kan ikke det brukes som om at han eller andre driter i eget reir. Det er ikke en Mexican standoff dette her, det ene utløser ikke total krise. Ei er det heller ett “farlig” signal. Det er emi-skrekk i markedet, ikke noe mer.

1 Like

Dette er sant og det er her ledelsen må lære av feilene som ble gjort sist i form av timing og tillit til markedet. EMI på nok 5 tror jeg ikke vil skje, så her må de hoste opp alternativer som partneravtale eller, hvem vet… lån…

Uansett, så får vi nå se hva som bor i de. :slight_smile: unngår de EMI og kommuniserer “riktig” til markedet, så vil nok kursen skyte fart laaangt nord over igjen.

Jeg velger å tro at de har en ordentlig plan som offentliggjøres i januar da potensielt dårlig data i januar i kombinasjon med pengemangel nærmest vil ruinere bedriften, en risiko jeg sterkt tviler trvx velger å utsette seg for.

Gode betragtninger, men det er her (efter min mening) vigtigt at bemærke, at der er en væsentlig forskel i volumen på TRVX og NANO … samt at der er væsentlige forskelle på de to selskabers fundamentale situation. TRVX har haft to forskellige pipelines kørende og måtte af økonomiske årsager nedprioritere TG, hvilket medførte et massivt sell-off i markedet som aktien ikke har været i stand til at overvinde.

I tillæg har selskabet været nødsaget til at hente penge i markedet på et tidspunkt, hvor emissionen var tilrettelagt, men markedet efterfølgende løftede aktien med 50% på svært kursdrivende meldinger.

NANO er gået fra kurs 120 til 20 og TRVX er gået fra kurs 30 til 5 … akkurat samme relative kursfald, men med den forskel, at NANO har været i stand til at opretholde en overvejende stærk volumen.

Det er efter min vurdering ikke korrekt, at NANO primært har langsigtede aktionærer, hvilket vel ironisk nok bekræftes af den stærke daglige volumen. Her må man se på de signaler, der sendes fra en lang liste af skribenter på diverse foraer med store poster i spil på short selling mv.

Jeg noterer mig i øvrigt, at et midlertidigt sell-off på patetisk ca. 20.000 aktier giver anledning til de store bekymringer hos enkelte skribenter; dette må stå for egen regning og jeg har absolut ingen anledning til at ændre på den strategi … jeg akkumulerer netto og sælger sjældent med tanke på den langsigtede strategi.

Hvis markedet beslutter vi skal ned under 5,00 igen, så tipper jeg flere står klar med Dyson støvsugeren for at tage flere aktier med rabat.

7 Likes

Du har over flere år annonsert kjøp både på HO og nå her på TI. at folk ikke har skjønt før nå at du selger bekymrer meg mer…

1 Like

@aborum, NANO er en tradingaksje for mange fordi den har svingninger og volum nok til det. Det er flere som fullstendig overser longterm-potensialet i NANO, de forsøker kun å tjene noen prosenter på volatiliteten. Å trade i TRXV som omsettes for 100 - 300 000 kroner i snitt pr dag sier seg selv gir små utfallsrom og en trang range; les 4.80 til 5.20 som nesten er utilnærmet det vi har beveget oss de siste månedene.

Forøvrig er min forventning at CFO og CEO har en annen plan enn emisjon når gode data kommer i januar, dette har de signalisert mang enn gang tidligere. Det blir et samarbeid med BP, med prefunding og milestones.

Ergo; dagens nivå fremstår som urasjonelt å selge gitt den masterplanen jeg håper de bestitter.

4 Likes

Absolutt, men da mener jeg også at det hviler et desto større ansvar på aksjonærene.

Bare se på hva Pcib har klart, takket være en lojal og støttende aksjonærmasse.
Ved hjelp av stabile aksjonere har Pcib klart å bygge det beste og mest veldrevne biotek selskapet på OB!

Men nå skal det sies at alt er ikke bekmørkt heller. Det lave volumet og fravær av interesse er for meg tegn på en feilpriset aksje. Så enten skal Targovax gå konkurs snart, eller så skal den reprises.

Men mtp på at OV er et hot target om dagen og Oncos sine sterke resultater, kombinert med mange viktige avlesninger i 2020, så tror jeg minste motstandsvei er opp.

Men en støttende aksjonærmasse bidrar til mindre motstand oppover!:wink:

5 Likes

Er det noe du tror basert på utsagn (q3), eller har du vært i konakt med de itillegg?

Jeg har kontakt med CFO både på tlf og mail, det er en fin måte å gi tilbakemeldinger på og få en feeling på hva som rører seg rundt selskapet.

Det er ingen som med sikkerhet kan vite hvilken retning de vil ta med gode data, men det er noen objektive vilkår her som man kan legge til grunn og måle mot «realitetene»:

Selskapet prises til 300 MNOK (lets not talk about the enterprise value…, hilsen CFO på siste session). En utstedelse av 30 % nye aksjer rekker kort, og den neste fasen vil koste betydelig mer enn hva emisjonen gir. I tillegg kommer andre løpende utgifter.
Så hvorfor ikke strekke ut hånden til noen som har et sterkt incentiv i å ta ut oppsiden som ligger i en forbedret pasientbehandling? Det er ingen farma som ikke ønsker å forsterke sin posisjon når de kan, spesielt ikke når de allerede er i pole position og kan øke forspranget ytterligere.
Det er dette som er selve gulroten i et randomisert studie: fungerer Pemetrexed like godt alene som det gjør ved å kombinere det med ONCOS-102?

Blir svaret det siste, da forventes det at dette blir SoC for mesothelioma-pasienter.

Det samme vil vi også få svar på i løpet av H1 2020; hvor mye forsterkes effekten av å gi pasienter 12 doser med ONCOS i kombinasjon med Keytruda, og hvordan skal Merck forholde seg til det fakta at CPI øker sin effekt ved å kombinere med ONCOS? Det er ikke bare Merck som sitter på CPI…

8 Likes

Enig! Om Aborum selger noen aksjer betyr nada. Det blir dråper i havet sammenlignet med det Haudemann lempet ut. Alikevel gikk kursen 3x omtrent.

Pcib har en stabil aksjonærbase som det blir skrevet om over, og kursutviklingen er fin der. Men de har hatt en turbulent reise der også. 5 kroner så opp til 40 og ned til 5 og så tok det av i 2016 og litt opp og ned og emisjon og så nå går det som det suser igjen. Så ganske likt med andre ord.

2 Likes