Det plukkes mange aksjer på 5,5 - kun 9,5x opp til kursmål da
Den kommer som en kule nå
9,5x eller 19,5x … det er sammenlignet med den aktuelle handelskurs; ganske sikker på at markedet hurtigt justerer handelskursen til et mere fornuftigt niveau, når selskabet melder om forhandlinger med BP. Man kan med fordel observere. hvordan kursudviklingen for andre selskaber i en lignende situation reagerer. Det går vel an at antage, at TRVX følger denne trend.
Jeg er ikke ekspert på forhandlinger vedr. salg eller vurdering af et biotekselskab, men min forståelse er, at man prissætter selskabet på baggrund af forventet indtjening - ikke på baggrund af én eller anden gearingsfaktor jfr. dagens handelskurs.
Med andre ord, er potentialet til at løfte fx salget af Keytruda med minimum 35% årligt (jfr. genbehandling af refraktive patienter samt øget salg qua bedre ORR), så man sælger man selskabet på baggrund af dette udgangspunkt … ikke MCAP på aktuelt 348 mio NOK ved kurs 5,50.
Det er bare at starte Excel og foretage et par beregninger; selv i et svært pessimistisk udgangspunkt er vi langt over kurs 52,50.
Dumperen er på banen igjen…
Det er klart at BP i mange tilfeller kan betale svært godt og med sine markeds- og distribusjonsapparat kan tjene langt mer på et produkt, enn hva et lite Nordisk biotek selskap selv kan klare. Men de har også et mål om å tjene mest mulig penger selv, så de betaler jo ikke mer enn de må. Så med mindre det er andre budgivere involvert kan man nok glemme de mest optimistiske multiplene. Det andre er jo at TRVX i dag fremstår som finansielt presset, så forhandlingssituasjonen er ikke spesielt god - dessverre.
Hadde det bare vært en produsent av CPI så hadde nok det vært tilfellet.
Men jeg tror både AZ, Merck og Roche/Genetech er aktuelle kandidater til å snappe opp Targovax. Kanskje også MD gamle arbeidsgiver BMS.
Penger får de alltids hvis de har gode data, så de må jo ikke tegne en rævva avtale med BP.
Gjerne for meg, jeg er bare litt skremt av hvor lang tid ting har tatt i TRVX hittil, og de har til nå ikke fått penger inn fra en eneste avtale så vidt jeg husker.
Meg bekjent så har Targovax den beste rekrutteringshastigehten av alle biotekene på OB. Melanom med ca 0,23 pasienter per klinikkmåned og mesothelioma med 0,3 pasienter per klinikkmåned.
Så jeg er imponert over hva de har fått til med 1/4 av budsjettet til Nano.
Hva angår mesothelioma så er jo dette et pivotalstudie, så det kan jo innebære en pen oppside for BP om de klarer å få dette til å bli en CPI indikasjon.
Hvem andre på Oslo-børs mener du er hurtigere samt dyktigere til å få inn penger via avtaler?
2 studier sponset av partnere er jo fantastisk! Er ikke dette det samme som penger? Eller ville du heller at de fikk inn penger for så å betale selv? Prisen blir sikkert ikke så veldig forskjellig.
Dr Erik Wiklund er vel i usa og har presentasjon nå… er det en readout nå i januar 2020 på mesothelioma?
Presentation time: 4 December at 14.20 by CBO Erik Digman Wiklun ( Boston tid altså )
Det er omsatt noe over 1,3mill aksjer siden forrige Torsdag , burde vel være noe rokering på Topp50 ja…
Mange småfisker som laster opp om dagen, så godt mulig man ikke ser endringer på topp 50
TRVX-investor la ut denne
Ikke noe store endringer. Morgan Stanley og JP Morgan kontoene fortsetter å øke forsiktig
Har jo egentlig ingen andre muligheter uten å presse kursen opp mot 7-tallet igjen
Økt beholdnng med 50% idag. Det drar seg til mot januar og meso-data!
Trvx bør kunne få et bra jule/nyttårsrally!