Godt å se at tolmodighet lønner seg👍 Har vært bekymret for investeringene jeg har gjort i Targovax flere ganger de siste årene! Samtidig når aksjen har vært gruset, og fortsatt er lav, så har det bydd seg en enorm mulighet til å skaffe meg et betydelig antall aksjer. Etter Q2 presentasjonen i år, har jeg følt meg trygg på at dette blir jævlig bra!
Både q2 og q3, og data fra melanoma, og uttalelser fra Soug, Jaderberg og PI Dr Shoutshari har løftet troen min på Targovax betraktelig!
Jeg hadde lenge avskrevet Targovax, men etter å tatt en nøye gjennomgang de siste månedene, så oppdaget jeg at selskapet var totalt misforstått og feilpriset kontra andre norske biotek.
Jeg mener at fair value er mellom 800-1000 millioner kroner sper i dag. Hva den blir om vi får partner på bordet, jeg tipper alt fra 1,5 til 3 milliarder kroner.
Selv om jeg er langsiktig så er det fristende å prøve seg på trades når kursen drar så mye oppover som i dag. Sjelden den går så mye opp uten at den går ned for å hente seg inn igjen. Gikk bra i dag og fikk kjøpt flere aksjer uten å putte inn mer penger. Frykter litt for morgendagen at vi skal ned mot 5,50 igjen. Tipper det var flere her inne som også prøvde på litt swingtrades.
Uansett er det deilig å se litt liv i aksjen og på forumet etter en lang dødperiode.
Altså omtrent samme sum som er investert opp igjennom årene?
Jeg mener med så gode resultater så burde fair value være høyere enn antall kroner som er spyttet inn i selskapet.
Edison tar heller ikke med peritoneal (ODD) og prostata sponsorstudiene av en eller annen merkelig grunn. Det ligger også masse verdier i TG. Edison priset jo Tg01 og tg02 høyere enn oncos melanom og mesotheliom (ODD) tidligere.
Masse potensiale her!
Vi for håpe at de langsiktige som har deltatt i emisjoner i trvx på 20 og 25 kroner pr aksje også tjener mye penger omsider
Fair value skal naturligvis ses i forhold til det salgsløft, ONCOS giver en producent af CPI (fx. Keytruda). Svaret her er selvsagt, at en salgspris på 1.000 mio NOK (tilsvarende kurs 15,00) er decideret useriøst.
Det bliver med garanti ikke til med stemmer fra HealthCap vedr. salg på 15,00 NOK / aktie og jeg tænker, de fleste tungere long investorer også finder det helt uacceptabelt at sælge på dét niveau, når potentialet er til langt mere.
Man må spørge sig selv, hvem der sidder med i noget af det mest risikable af alle investeringer, for blot at have taget ørkenvandringer, emissioner og øvrige udfordringer uden afkast qua salg på GA niveau.
Når først BP for alvor melder sig, bekræftes selskabet på flere afgørende punkter for en gunstig forhandlingssituation:
- Man har BPs opmærksomhed og er nu bevidst om, at porteføljen besidder væsentlig værdi.
- Man har etableret svært stærke kliniske resultater, der tilsiger at BP står til at bevare (eller endda øge) salget af en CPI … svært profitable behandlinger med øget tilstedeværelse i markedet qua større behandlingsflade på flere indikationer.
- Man tilbyder en genetisk modulær platform der har potentialet til at samle CPI og virus i et enkelt og simpelt behandlingsregime.
- Glem ikke TG platformen og markedets fokus på RAS …
Jeg tænker, at man som minimum sammenligner sig med de øvrige selskaber, der er blevet solgt i den senere tid med den forskel, at man tillægger en faktor/gearing grundet selskabets beviseligt stærkere kliniske data.
Jeg har denne aften haft en konstruktiv snak med fruen omkring exitstrategi (læs: når selskabet bliver solgt) og vil i morgen dele mine tanker omkring den vej, jeg ser markedet tage i den kommende periode.
Alt for egen regning naturligvis.
Din exit fra aksjen? Utdyp.
Han deler det i morgen.
Jeg går ingen vegne; exitstrategi skal læses som det tidspunkt, hvor selskabet bliver taget af børsen af BP. Som aktionær skal man jo altid sikre sig en strategi omkring indgang og udgang, hvor de fleste aktionærer primært spekulerer over indgang … men der kom en række interessante betragtninger på baggrund af de seneste dagens handel, som jeg mener kan have interesse for andre.
Nej, sidder roligt med og har fruens velsignelse … uagtet den mindre hjerneblødning i markedet tidligere på ugen.
Så det etter jeg postet - ble bare lettere sjokkert av at «sjuende far i huset» skulle ha en exit-strategi før noe eventuelt stort skulle skje
Alle som investerer i aksjer burde ha en exit strategi. Det være seg en SL, en kurs man selger seg ut på eller hvilket bud fra BP man er villig til å akseptere.
Har lagt denne ut tidligere.
Snittet er vel 1,5 mrd$-ish om en trekker fra Celgen (jeg har ikke regnet på det )
Det tilsvarer vel ca 217 kr pr. aksje i Targo, ett tall jeg er godt fornøyd med
Enig. Korttenkt kommentar med et par bayer innabords
Akk så feil kan en ta…
Nå har jeg regnet sammen og snittet er 2,67 mrd$ noe som ville gi en Targo kurs på 387 kr pr. aksje.
Da har jeg ikke regnet med giga handlene med Celgen på 74 mrd$ og AGN på 63 mrd$.
Er det noen deals med onkolytiske virus?
Det er vel mer relevant
Kan MJ gjøre oss rike ?
Dr. Magnus Jäderberg, CMO of Targovax, said: “It is promising to see this level of clinical responses after only three ONCOS-102 injections, including a complete response, which is rare in this heavily pre-treated patient population.”
Fra linken din Ramsess
Bristol-Myers Squibb followed up this approval, by entering a partnership in 2016 with PsiOxus involving its lead asset Adenovirus, which was in phase 1. The transaction involved a $50 million payment up front, with up to $886 million in milestone payments and royalties at stake. The first milestone payment was earned the following year…
Merck acquired the virus-based cancer drug firm Viralytics for $394 million at a premium price of 160% to the average stock price over the previous month.
For al del det er pene summer, men ikke helt i klassen du nevnte i tidligere innlegg.
Jeg tar 300 millioner$ any day
Når jeg sa fair value, så tenkte jeg pdd.
For jeg er helt enig med deg, her må man se hva Targovax kan tilby BP.
Per nå er mesothelioma og perotenial to indikasjoner hvor CPI ikke er i bruk.
Hvis Oncos klarer å gjøre dette til CPI indikasjoner, da snakker vi fort om en verdi på mellom 10-40 milliarder.
Men som Zappa er inne, jeg tror aldri vi ser sånne summer. Targovax trenger cash og BP trenger Oncos. Har blir det en partneravtale og BP sikrer seg innflytelse i Targovax slik at de kan ta over selskapet for en «rimelig» penge ved suksess.
Sier ikke nei takk til 50 millioner dollar i upfront og 1 milliard dollar i milestones!
Så vi kan lett regne inn 1000-3000% oppside i aksjen fra dagens nivå.
Og igjen, vi kan fortsatt også få penger for TG