Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax (TRVX) Småprat

Dette er børsmelding fra 02. februar 2017, spennende om vi får update i om ca 2 uker.
"Targovax announces encouraging top line two-year survival data from TG01 clinical trial in resected pancreatic cancer patients."

3 Likes

Det skjer snart noe her… :slight_smile:
Skjermbilde

2 Likes

Tenkte egentlinge vente, men med fint sesongs mønster i biotech ble jag eier av Targovax idag. Vill se utbrott ur 22.50 denne uke, ellers er jag nok ute igjen.

9 Likes

morro og se din TA @babyrage :slight_smile:

Men tenker du ikke noe over de triggere som ligger få uker frem i tid ? Kan bli spennende med gode tekninske signaler og positive meldinger samtidig ! :slight_smile:

1 Like

Jag handler oftest ikke på nyheter. For det første er det umuligt å vite når de kommer forutsatt du ikke har insider informasjon, noe jag ikke har. Jag handler kun etter grafen, og det virker som det pågår en akkumulering av aksjer her mellom diverse parter, og noen meget rare salgs ordre (?). Føles som litt manipulering av en eller flere aktører, men tror fortsatt vi skal oppåt. Har stopp litt lengre ned så får vi se hva som skjer. You win you lose.

4 Likes

enig i rare salgsordre her ja ! :thinking:

Får håpe du kom deg inn rett før det smeller til da :slight_smile:

Fortsett gjerne med deling av din TA fremover , så kan jeg lære litt ! :):+1:

1 Like

Det går som det går, er meget skeptisk till denne posisjonen da jag “enligt boken” skal avvakta en breakout over tidligere high, 22.40-22.50. Men porteføljen har gått bra på sistone så har litt likvider over til litt mer risky business :wink: Er dog ingen optimal posisjon her. Vi får se hva som skjer.

1 Like

med skjulte ordre så er det nok godt over 100K på kjøp over 21 kr nå … Tror det er klart for brudd snart jeg :slight_smile:

Men det er jo mitt ønske også så ! Skjønner ikke hvorfor folk vil selge ned på 21,25 da når det ligger så mye på kjøp !

Tror og håper posisjonen din er god jeg :wink: hehe

Jeg har laget en liten status på topp 20 nå, vs hvordan det var 10. juli 2017 etter at emisjonsaksjene kom ut i markedet.

Som vi ser sitter de fleste rolig, eller øker.
Thorendal har kjøpt masse i det siste, og det er også da vi har sett det bli lagt store sperreposter når han skal inn med mer.

Euroclear og Sundt er de som ser ut til å redusere, i tillegg til Portia og ABN som er ute av topp 20.

Portia som var ny på topp 20 med emisjonsaksjer, begynte å redusere sin posisjon iløpet av sommeren. 30. oktober var de helt ute av topp 20.

Euroclear var også ny på topp 20 med emisjonsaksjene utdelt. De solgte ca 18.000 aksjer i november, har sitti stille frem til nå i januar hvor de har redusert ytterligere ca 165.000

Sundt begynte å redusere i september, og reduserer fremdeles inntil forrige uke.

Det er vel nedsalget av disse aktørene som kan tynge kursen nå virker det som. Spørsmålet er om de reduserer, eller skal helt ut.

ABN var ute av topp 20 i løpet av sommeren.

8 Likes

Noen som forøvrig har noe mer bakgrunnsinfo om Euroclear og Sundt? Sundt er av det jeg har funnet ut Leiv Askvig, styremedlem i Oncoinvent

1 Like

Viktig å være klar over at Portia AS indirekte er Rasmussengruppen AS. De har vert inn og ut av TRVX flere ganger.

1 Like

Takk, da fikk jeg plassert Rasmussengruppen, vet de har vært inn og ut flere ganger, bare ikke at det var Portia.

Bare hyggelig!

Rasmussengruppen AS har flyttet mye penger inn i Arctic Life Sience fondet som investerer i biotek. Vi vil garanter se de igjen ved neste veikryss når det er behov for penger :wink:

Edit: Du kan jo se hvem som sitter i feks styret i Arctic Asset Management AS og Arctic Fund Management AS. Joda, det er faktisk daglig leder i Portia AS :stuck_out_tongue:

3 Likes

Spekulasjoner, men kan det ha vært Rasmussengruppen som også da har bestilt den analysen til Arctic som sendte kursen ned i kjelleren?

2 Likes

Det var en av mine første kommentarer når det analysen kom.

MEN det er jo vanntette skrog mellom de forskjellige avdelingene hos meglerhusene. (Joda, jeg er blond men det er ikke helt tomt i toppen)

2 Likes

Skott, ikke skrog.

Og joda, de er vantette så det ikke lekker typ vann inn i husene, men hele gjengen har jo telefon og mail pluss at de møtes i kantina og så er det dører så de kan gå innimellom selv om det ikke er vann der, så hele den notionen er

BARE SÅ BULLSHIT DERE ER KORRUPTE JÆVLER ALLE SAMMEN

4 Likes

Merkelig det der, jeg leste skott, ikke skrog😂

Akjonærmassen og oppførselen i dette papiret må være noe av det rareste vi har sett på Oslo Børs. Alt fra Datum til Rasmussen.
Sist hadde vi den aktøren som absolutt ikke ville ha mer enn 18.1 for aksjene sine. Hadde salget vært stoppet hadde aksjen garantert gått krona høyere.
Mye rare salg rett etter emisjonen også, under emi-kurs fra emi-deltagere.
Sundt, arvingene etter Petter, selger også litt nå. Men de selger i hvert fall over emi-kurs. Synd at de gir signaler på å selge seg ut/ned. Det vil også legger en demper på introduksjonen til Ultimovacs når den tid kommer.

2 Likes

Pffff, du tåler at ett skot lekker. Værre om hele skroget er lekk. Slik som det kan se ut på OSE av og til :stuck_out_tongue:

Burde blitt kjølhalt med hovedmotoren i gang. Å nei, vi snakker ikke om en liten fiskesjark men type ULCC :wink:

Denne analogien tar inn vann.

1 Like