Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax (TRVX) Småprat

8 Likes

Litt om CDMO

Greit å forstå kanskje :wink:

1 Like
4 Likes

Som alltid lærerikt å lytte til Radium-podcasten!. Håper noen og enhver tar til seg oppfordringen som kom på tampen, om oppførsel på forumer. Skulle jo være unødvendig å drive den slags voksenopplæring.

3 Likes

Forøvrig meget interessant. Såpass interessant at jeg alerede i går tok med en post i TRVX. Såvidt jeg kan skjønne blir 2018 et meget spennende år også for TRVX.

6 Likes

Deler min oppsummering av Radium ep 38, for de som ikke har tid til å høre gjennom eller som kanskje liker å lese en annens betraktning. Inkludert mine egne tanker her og der, men er stort sett en objektiv oppsummering.

Gjest: Erik Wiklund (CFO Targovax) og Jonas Einarsson

TG: mest lovende resultat i markedet mot resected pancreas cancer. Neste steg blir fase 2 randomisert med kontrollarm, hvor partner søkes.

Oncos: 4 ulike kliniske studier. Fikk i gang to kombinasjonsstudier: i mesotheliom i kombo med kjemoterapi
, og i melanom i kombo med CPI.
Passert første safety, ingen concerns. Anbefalt å kjøre videre, forventer økt fart i rekrutering. Venter efficacy data ila 2018.

Tar pasienter som har sluttet å respondere på CPI behandling, gir 3 injeksjoner med virus, og venter 3 uker slik at immunforsvaret aktiveres (t-celler infiltrerer inn i svulsten), deretter behandler med Keytruda (CPI) og håper at svulsten er primet og vil respondere til CPI.
Hvorfor Keytruda: Gullstandarden i markedet, med mest lovende resultater. Man vet ikke enda om det er klare forskjeller mellom de ulike CPI i markedet. Merck var smartest i hvordan de designet studiene (bla. Utvalg a pasienter), slik at Keytruda ble godkjent raskt. Smart å samarbeide med Merck.
Trolig vil Onco kunne bli kombinert med hvilke som helst CPI (dersom det virker med Keytruda). Targovax vil derfor være attraktiv som partner eller oppkjøp av samtlige BP som har CPI i pipelinen.

Noe forsinkede studier i oppstarten pga rekruttering: men nå starter de opp i flere sykehus i USA (i samarbeid med Jed Wolchoks (?) gruppe, som er størst Key opinion leader i verden på immunonkologi). Har en delegasjon i USA nå for å starte opp på et tredje sykehus. Planlegger readout 2H 2018, regner med studiet er fullført ila 1H 2019.

TG01: nærmer seg avlesningspunkt til pancreas (1st and 2nd cohort). Klart til begynnelsen av sommeren.

TG02 i Australia: (Gastrointestinal). Har sett den immunaktiveringen de ventet. Delegasjon nå i Australia og NZ for å konsultere og diksutere om de kan komme raskere i gang med kombo-delen av studiet (Keytruda og TG02). Blir nå tatt en beslutning på hvor raskt man kan sette i gang. Så langt kun monoterapi. Forventet fullført 1H 2019 (høres litt vel optimistisk ut).

Kommer ikke nye kliniske data på de neste to konferansene (data kommer ikke før i Mai (TG01), så rekker ikke ASCO. Men planen er å sende til ESMO (europeiske versjonen av ASCO), som er i midten av September. Når det gjelder ONCOS så ser de litt an når de får litt mer kjøtt på beina. De drar til ASCO, men presenterer ikke (kun for å se an konkurrenter osv.).

Vil 3 års overlevelse på TG01 (1st cohort) rapporteres: Nei, ikke med det første. Men rapporterer overlevelse osv. på totaldata (alle 32 pasienter) før sommeren. De har avlesning på alle i Mai (selv om første kohort når 3 års overlevelse i februar).

Partnersituasjon: Hele tiden ute og snakker med BP. JPMorgan kongress i februar og snakket med alle de store. Snart Bio Europe (par uker) hvor nye muligheter for samarbeidssamtaler. Neste randomiserte TG01 studie (fase2, pancreas) vil de legge på en ny arm med CPI, og da er de på kikk etter en partner for å dekke kostnader.

Einars kommentar angående partneravtaler: Dette er umulig å forutse. Det kommer når det kommer.
Erik legger til at dersom de først blir kontaktet av BP, er det viktig at selskapet kjenner både deg, teamet, og teknologien. Relationship management som tar lang tid å bygge opp.
Gjelder å posisjonere seg slik at man er klare når denne businessmuligheten oppstår: stay on their radar.

Kommentar fra Erik om oppkjøpet av Virolytics: Super-relevant. RNA-virus i stedet for Targovax’s adenovirus. Ca 1/3 responderte. Første gangen dette ble bevist klinisk. Siden dette har også Amgen vist det med sitt Imlygic, som allerede er på markedet som monoterapi. Begge har vist at refraktære pasienter kan respondere til CPI. Targovax blir nr 3 til å vise dette.
Virolytics ble kjøpt av Merck, Imlygic eies av Amgen.
Når Targovax slipper data i melanom-studiet, blir de eneste uavhengige selskapet tilgjengelig for partnerskap. Når Merck og Amgen viser interesse for onkolytiske virus, så er dette ekstremt positivt, og Targovax er i en sterk strategisk situasjon, hvor nå flere av de andre BP med CPI i pipelinen og på markedet trolig ønsker å sikre seg nestemann som viser priming effekt i refraktære pasienter.

Targovax har god dekning på patentområdet. Noe som er svært viktig mtp. fremtidig potensiale. På slutten forklarer Erik hvordan proof of concept for vaksine mot RAS mutasjon faktisk ble gjennomført på 90-tallet (Hydo-studiet). Kolorektalkreft-studiet i Australia som pågår nå (TG02) blir særdeles viktig for å bekrefte liknende virkning i en annen indikasjon med Ras-mutasjon. Særlig fordi man her har mulighet til å operere ut svulstene og bekrefte oppregulering av spesifikke t-celler (slik man gjorde i pancreas-studiet fra 90-tallet). Dette åpner døren for å behandle flere indikasjoner med Ras-mutasjoner.

Konklusjon: Trenger ikke svart belte i tyrefekting for å se at dette er BULL.

32 Likes

Flott innlegg!

1 Like

Får ikke tid til å høre gjennom før senere så tusen takk for dine tanker! Selv om jeg ikke har hørt podcast så stemmer din oppsummering ganske bra med min oppfattelse av selskapet.

1 Like

Har også hørt på podcasten. Uansett svært nyttig med en skriftlig oppsummering av hovedpunktene som jeg synes du gjenga på en utmerket måte.
Også enig i din konklusjon.
Sannsynligheten for at Targo får til en eller annen form for samarbeid på TG 01 studiet virker stor. Hva det blir blir spennende.
Når det gjelder Oncos virket det som om Einarsson og Wicklund signaliserte mulighet for partneravtale eller oppkjøp
av Oncos plattformen, gitt at Melanoma dataene matcher Vitralytics.

3 Likes

Erik Wiklund er en fantastisk ressurs for selskapet! Merker pulsen senker seg hver gang han snakker og jeg blir mer og mer sikker på min investering.

@Londonmannen Jeg har ikke bruker på HO, men jeg har vært innom der en del og sett at du har vært ganske skeptisk til TG-plattformen. Håper dagens podcast har klart å overbevise deg :+1:

Ellers så anbefaler jeg alle å høre på podden, selv om soprano skrev en finfin oppsummering.

3 Likes

KUMVS
Husker ikke at jeg har vært skeptisk til TG plattformen på HO. Har kun vært inne i TRVX en gang tidligere og det var på nyåret 2017. Men det er nå flere forhold som gjør meg interessert i TRVX. Ikke minst at de må ansees å være attraktive for flere BP ut fra de resultatene de kan vise til, og den posisjon de nå har, etter det siste oppkjøpet. I tillegg skal de ha interessante kliniske avlesninger gjennom 2018. Joda, tror nok denne spenner fra innen kort tid. :+1:

1 Like

Eh… jeg ser nå at det var Snøffelen jeg tenkte på. Ikke deg, sorry :joy:

1 Like

Ligger intet mindre enn 230 000 aksjer til salgs på 16,32…

Tror det er greit at det er helg snart :slight_smile:

Hva er logikken ved å legge ut en så stor post når kursen er på vei ned uansett? Kan det være malermesteren?
Edit: Og der var den borte

Den som är smart köper Targovax idag.

Låt er inte skrämmas av den allmäna börsnedgången och av någon som visar upp 230.000 aktier för att skrämmas ytterligare och köpa billigt av er.

En gang skal jeg bare på ren faenskap ta ut en slik sperr. Er noe av det dummeste jeg ser!!!

9 Likes

Hvor skal vi? En amatørmesters forsøk på å se litt på det tekniske. Vi er nå ett år siden toppen i mars 2017, og har siden den gang vært i en lang nedadgående trend med et mislykket forsøk på å bryte ut av trenden i januar.

Det hadde vært fint om noen mer begavede innen TA, kunne satt litt mer ord på det vi ser ut av chartet pr i dag. Hadde det ikke vært for det som rører seg i det større makrobildet nå, ville jeg selv sagt at Targo virker klar for å bryte opp og gjøre et nytt forsøk på bryte ut av den fallende trenden. Dog er det kanskje ikke nok triggere i vente nå som skal kunne drive den opp.

Jeg setter pris på tilbakemeldinger, gjerne også med korrigeringer av linjer i chartet, evt andre ting man burde ta i betraktning også.

1 Like

Å bruke TA for å forutse langsiktig kursutvikling i biotek oppstartselskaper er vel en fools game. Disse selskapene er, på lang sikt, drevet av nyheter. Hva som skjer i neste uke vet ingen. Løft blikket og se fremover.

Hvis det var så enkelt at man kunne analysert den langsiktige utviklingen ved hjelp av linjer på en skjerm, så ville tusen superdatamaskiner allerede gjort det. Programmert av nobelprisvinnere.

Dette er et spennende selskap. Hvis du hører på siste rad-podcast så sier CFO at dette nå er det selvestendige selskapet(ikke enda kjøpt opp av Big Pharma) som er kommet lengst i den kliniske utprøvingen. Selskapet som var foran, ble nettop kjøpt opp av Merc, verdens største BP.
De andre selskapene som utvikler CPI trenger også vaksiner/onko-virus.

7 Likes

Syntes også det er flott at Targo nå ser ut til å ha fått den oppmerkomheten de fortjener. Dyktige skribenter strømmer til dagelig på diverse fora. Kanskje flere begynner å se denne diamanten blant selskapene på oslo børs. Tar man seg tid til å høre siste podcast og ikke minst selskapspresentasjonen til MJ er det vanskelig å ikke la seg begeistre.

5 Likes