Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax (TRVX) Småprat

Takk for deling av den artikkelen, særdeles interessant lesning. En av konklusjonene de kommer med er at man automatisk ikke kan overføre observasjoner fra en type onkologisk virus (OV) til et annet. Immunresponsen et virus gir kan være så ulik et annet at resultatetet av en kombibehandling med cpi kan gi forskjellig resultat.
Det er interessant at Newcastle disease virus (NDV) som OV stimulerer/øker uttrykk av PD-1L både lokalt i injisert tumor og i mer fjerne tumorer. Og at mekanismene for lokal tumor er det uspesifikke immunforvaret ved Type I IFN (rask respons) og NK-celler, mens det er basert på tumor-aktiverte CD8 cytotoksiske T-celler på distante tumorer ikke behandlet med OV.

Sånn sett er det svært likt immunresponsen ved tradisjonell vaksinering mot virus. Bortsett fra at her er det et virus som hjelper immunforsvaret å gjenkjenne tumor.
Samtidig viser de at virusinfeksjonen får både tumor (lokalt og distant) og infiltrerende celler til å uttrykke PD-1L. Kjekt hvis man har en PD-1L cpi for hånden, fordi cpi vil medvirke til drepe tumor lokalt og distant (abscopal). Hvis ikke, så vil PD-1L gjøre at immuncellene ikke kan ta tumorcellene.

• OV er tydeligvis ikke tilstrekkelig til alene undertrykke tumor i alle pasienter (passelig velkjent)
  • PD-1L cpi er tydeligvis ikke nok til å undertrykke tumor hos alle pasienter (velkjent)
  • kombinasjonen virker svært lovende (og andre typer cpi inkludert) da de forsterker hverandre
  • Abscopal effekt med long term memory immunitet er absolutt mulig å oppnå.

Siste selskapspresentasjon fra Viralytics viser at PD-1L cpi Yervoy kun gir ORR på 11% i melanoma. Kombi med Viralytic sin OV Kavatak øker ORR til 57%…

Det blir sabla spennende å se hva trvx sin oncos-102 gir av resultat både som kombi med keytruda og kjemoterapi. Innledende data fra 4 pasienter i kombinasjonsstudien oncos/kjemoterapi mot mesothelia viste at alle i tumor fikk lokal produksjon av cytokiner og økt infiltrasjon av CD8 T-celler, kriterier som ble påpekt i denne artikkelen var innledende suksesskriterier for god respons i tumor.

Det gledes!

9 Likes

Når er det forventet resultat fra oncos 102?

September?

De første kliniske data kommer ikke før H22018.

Ellers har de hintet om at det kommer interimdata fra Oncos/chemo/mesothelia tidlig H1 2018, hvilket kan bety når som helst. Som ble nevnt litt tidligere i denne tråden så ble trvx intervjuet på en konferanse 23. feb, og da ble det sagt at disse skulle komme om noen uker da. Artikkelen ble så endret til tidlig H1 18.

Og så skal det visstnok komme update på TG - plattformen i mai - isj…

5 Likes

Det kommer sikkert knallgode nyheter rett etter at jeg må selge noe Trvx om etpar uker…:smiling_imp::rofl:

5 Likes

Det er ikke lov å selge @Oilimp :sweat_smile:

Hater når lavoduken revner.

1 Like

Har du lavvo? Det har ikke jeg, bor i enebolig med 4 soverom. Men lykke til med aksjene, går det bra så kan du oppgradere lavvoen eller kanskje til og med kjøpe leilighet? :rofl:

2 Likes

Jeg ligger i rute til en småpen husvogn, mulig spikertelt når NANO tar av.

3 Likes

Tro det eller ei, men her er muligheten til Nano eventyret kursmessig fortsatt mulig! Her har jeg investert det jeg har tilgjengelig i forhold til oppkjøp/partnerskap. Det er det jeg personlig forventer. Nano/trvx er absolutt det som kan bli store positive overskrifter i avisene neste årene! Eg er tolmodig og venter ann bra selskaper og forskning.

8 Likes

ONCOS-102 Mesothelioma Clinical Trial Promises Hope

By admin - March 14, 2018

https://www.newspadhlo.com/2018/03/14/oncos-102-mesothelioma-clinical-trial-promises-hope/

Kilden er fra 2016. Men blir uansett spennende når interrimdata kommer.

Targovax: Key Catalysts In 2018 -

16,03, 2018

Q417 saw Targovax release of several reports indicating a good safety profile and consistent immune activation signs by ONCOS-102, an oncolytic virus for melanoma and mesothelioma, and TG02, a neo-antigen vaccine for colorectal cancer. 2018 catalysts include full two-year survival data from the pancreatic cancer trial (Phase I/II) with TG01 and interim data readouts from the melanoma (Phase I) and mesothelioma (Phase Ib/II) trials with ONCOS-102. Our valuation is marginally higher at NOK1.78bn or NOK33.8/share.

Early consistent immune activation signs

Targovax runs four trials across its two platforms and supports an additional two trials led by partners. Targovax’s most advanced Phase I/IIa trial with TG01 for pancreatic cancer is due to report final data and the company has presented potential design of the next trial, which will be part of the registration programme. According to early findings, both ONCOS-102 and TG02 have been found to consistently activate the innate and adaptive immune system. While the patient numbers were small at the time of the analysis, Targovax expects to report more mature interim data with ONCOS-102 in both indications in 2018 (Exhibit 1).

To read the entire report Please click on the pdf File Below:

8 Likes

Ja nå fyker den sikkert oppover, nå når jeg har solgt meg ut :smiling_imp::rofl:

3 Likes

Skulle ikke du selge om et par uker da, triggerhappy? :sweat_smile:

Ombestemte meg, klarte ikke å la være når Nano ble så billig :rofl: man må være fleksibel i planene, og agere etter magefølelsen. :+1:
Håper og tror Targovax også kommer til å snu brutalt oppover snart da! :moneybag::heavy_dollar_sign::money_mouth_face:

3 Likes

Vax off, vax on.

Jeg tror ikke kursen skal så veldig mye lavere enn 15,70, så jeg kjøpte tilbake noe av jeg solgte i begynnelsen av Februar.

Jeg tror ikke kursen skal så veldig mye lavere enn 15,70

Pls no jinx :joy:

Frem til Euroclear slutter å selge/solgt seg ut ligger vi nok rundt her. Kanskje enda lavere, men hvem vet :wink:

Jeg har en innrømmelse å komme med… jeg er Euroclear.

The truth is out there!