Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Tekinvestor - ico pool ?

Har diskutert litt med en kompis om mulighetene for å gå sammen i ICOer for å komme inn i pre-sale. De fleste her inne som har prøvd å komme inn i crowdsale på de mest hotte ICOene den siste tiden har jo opplevd å bli rejected på godt norsk. Som privatperson klarer man ofte ikke å komme inn i presale fordi minimumsinnvesteringen er så høy (50-100 ETH). Men er man 5-10 personer eller mer kan man fint klare dette. Man slipper da også stresset med å komme inn døren med 200 000 andre i crowdsale.

Jeg tenkte å høre med folk her inne om hva de tenker om dette. Er det interesse for det? Hvis det er interesse kan jeg undersøke litt og prøve å organisere en pool. Det finnes måter å bruke ETH smart contracts med auto-distribution på, som gjør at man automatisk får allokert ifht. innvestert beløp. Holder på å lese meg opp på dette nå. Men før jeg gjør mye arbeid ut av det vil jeg altså høre hva folk tenker.

Slik jeg ser det for meg kan vi ha en ukentlig poll med de ICOene man kunne tenke seg å være med i pre-sale på. Jeg kan ta kontakt med den ICOen som vinner pollen og organiserer pool’en, men det innebærer at folk faktisk innvesterer det de sier (hvis ikke blir det dårlig stemning :wink: )

Kjør debatt!

EDIT: Telegram gruppe for ICO gruppen

https://t.me/joinchat/HrBwVRKhP0ejrJzy45Q9Ug

4 Likes

Hvis du blir lederen har jeg tillit nok til å overføre og hiver meg nok gjerne på :slight_smile:

2 Likes

Dette er noe jeg kan ha lyst til å være med på.

Fett med smartkontrakten! Spennende å finne ut hvor enkelt det eventuelt er å sette opp. Jeg tipper jeg har et par kompiser som kan være interessert.

Inntil det skjer vil jeg anbefale alle å gå inn i Globalicofund.com - årsaken til at jeg nevner fondet flere steder er at ICO-en går litt tregt foreløpig. Må treffe softcap på 4166ETH innen 2.mars, er nå på bare ca 850 ETH. Svensker og dansker står bak, jeg har troen på teamet, selv om det er litt dårlig at de ikke har klart å hype ICO-en bedre: tipper det er fordi det er stor konkurranse nettopp fra andre ICO-er, men det er jo også en av hovedargumentene for å bli med i et ICO-fond. Beklager hijacking av tråden: jeg har uansett troen på både pool og fond. Tror mange vil angre om de ikke blir med i fondet :slight_smile:

Bra tiltak @Nocturne! Det har foreløpig bare blktt med tanken for min del, mens du gjennomfører!

3 Likes

Takk for tilliten @Ginzink :slight_smile:

I utgangspunktet var det kompisen min som maste om dette, jeg var skeptisk for jeg liker ikke å ha ansvaret for andres penger, men etter å ha sett at mange ICOer nå blir solgt ut allerede i pre-sale (0chain som jeg fikk vært med på var en slik), så ser jeg jo absolutt nytten av å være flere sammen.

Ut fra min research regner jeg med vi må være minst 20, helst 50 for at det skal være mulig å være med i en pre-sale. Dette er basert på gj. minimumsinnvestering i pre-sale på 50-100 eth (altså 5 eth om vi er 20, 2 eth om vi er 50). Verdt også å huske på at pre-sale innvestorer også ofte får bedre dealer enn man får i crowdsale (bonus / rabatt etc).

Jeg skal være med i en pool via Telegram nå . Gruppen er lukket og virker legit. Litt skummelt å sende ETH til fremmede folk, men jeg satser 1 ETH her for å teste konseptet. Lærer jo også noe om hvordan poolingen skal gjøres mest mulig effektivt – litt usikker på hvordan KYC virker ifht. pools, men det holder kanskje med EN KYC (admin av poolen) og så distribueres tokens til de registrerte walletene etterpå. Dette er noe av det jeg forsøker å finne ut av.

Vi må kjøre en whitelist for pool’en vår slik at folk ikke bare kan legge inn alskens wallet adresser. Skal finne en måte å gjøre dette på, slik at det blir lukket. Mulig vi må kjøre en test-pool først for å se at alt virker som det skal før vi gjennomfører en ekte pool. Fordelen med smart contracts er jo at man kan programmere inn disse tingene slik at hvis a). så b). så jeg slipper mas hvis noen gjør feil.

Kanskje også dette blir noe som blir forbeholdt insidere @pdx – må se hvor mange vi får med først.

5 Likes

Høres veldig interessant ut!

1 Like

Kan også melde min interesse for dette. Ser helst at vi blir såpass mange at innskutt kapital pr ICO blir rundt 1/2 Eth :slight_smile:

Ikke umulig @Biotec - ofte er det en soft cap og en hardcap. Den jeg er med på nå i poolen har soft cap på 50 som ble fyllt på 12 timer. Men det er ca. 400 i gruppen. Skal vi få til dette og folk vil inn med 0.5-1 eth må vi ha volum :wink:

1 Like

Er også interessert. Bra initiativ!

1 Like

En ETH er ca 7-8000 kr?

Trenden går mot at prosjekter selger ut i private/pre-sale og deretter velger å ikke ha noen crowd/public salg. Selv med prosjekter som primablock så syntes jeg pooling med helt fremmede på nettet er litt skummelt. Ikke sånn at jeg kjenner så mange her men det er litt nærmere på en måte :slight_smile:

God ide!

1 Like

Jeg har også merket dette. Jeg så faktisk nettopp en video med en youtuber som sa det samme; prosjekter kommer til å selge seg inn til institusjonelle investorer eller folk med mye $$ og bare gjøre en airdrop for å bygge community i fremtiden. Derfor må man komme inn i pre-sale.

Ja, det er litt skummelt. Jeg tilbrakte en uke i gruppen og maste hull i hodet på admin der til at jeg følte det var trygt. Men det er jo aldri 100% garanti. Her må man bare stole på magefølelsen og uansett ikke innvestere mer enn man kan tape.

@Oilimp - 1 ETH er rundt 7200 kr akkurat nå :slight_smile:

1 Like

Im in :+1:

1 Like

Bra @novalusus.

En liten oppdatering på Hybridblock pool’en. Chattet nettopp med admin. Vi klarte softcap (50 eth) - klarte samle inn 58.7 ETH. Fikk bekreftelse at ETH var mottatt via skjermbilde hos Hybridblock. Det er nå 629 medlemmer i gruppen men ikke mange som bidro. Muligens fordi gruppen er ny og folk vil se det litt an (jeg vet jeg ville gjort det om det ikke var fordi jeg ville se hvordan dette fungerte).

Får meg til å tenke på at vi bør være minst 100, og helst 200 om vi skal klare soft cap (som hos de fleste ligger på 100 ETH i pre-sale). 200 er kanskje minimum siden man ikke kan regne med at alle vil bidra.

2 Likes

Stiller gjerne med en ETH, jeg

1 Like

Utrolig bra initiativ av Nocturne! Mange tekinvestorstjerner i boka av dette! Jeg er uten tvil med om dette lar seg gjennomføre! Får vi dette til kan man gjøre fantastiske investeringer som som sagt er veldig vanskelige å komme seg inn i om dagen. Skal vi kunne bli ico millionærer må folk stille seg bak dette prosjektet!! :+1: To the moon :slight_smile:

2 Likes

Bra initiativ. Jeg har vært med i en del pools og det er befriende å slippe alt stresset ifbm icoene og man trenger ikke å gjøre KYC. Man kan også putte inn mye mer i de prosjektene man har tro på. En viktig del av pooling er å være tidlig ute med hvilke prosjekter man går inn i. Jeg investerte for et par uker siden i et pool for en ico som er i april-isj. Whitepaper er enda ikke ute, men via samtaler med ledelsen har vi fått nødvendig info til å backe prosjektet. De fleste av de lovende icoene som blir nevnt på dette forumet er stort sett fullt opp av tidlige investorer lenge før de nevnes her eller av YouTubere. Derfor, skal man ha sjangs til å komme inn som tidlig investor, bør man lete etter lovende prosjekter i et tidlig stadie. Videre bør man også kunne promotere prosjektet vidt og bredt. Masse jobb, men kan så absolutt være verdt det.

1 Like

Utrolig bra initiativ @Nocturne. Jeg er med!

1 Like

Veldig kjekt at så mange er gira på dette! Jo flere vi er sammen, jo enklere blir det å få inn nok $$!
Men som @Eplemost sier så må vi være gode på å finne de ICOene som ser spennende ut, men som ikke har annonsert noe pre-sale eller main-sale enda. Da kan man kontakte dem og høre med dem om når de tenker å kjøre en slik, si vi er en investorgruppe som vil inn, og hvor mye vi kan bidra med.

Eneste grunn til at jeg kom med i 0Chain ICOen var fordi jeg tilfeldigvis kom over hjemmesiden deres, sendte dem mail. På det tidspunktet hadde de verken en whitelist eller annonsert noe pre-sale.

Noen uker senere fikk jeg mail om å melde meg på en whitelist innen 24 timer om jeg ville være med i pre-sale. Og resten er historie. De har solgt ut alt i pre-sale så det blir ingen crowdsale på dem.

Så, gå ut, google og finn de gode prosjektene. Hvis vi kan lage en shortlist på 3-5 prosjekter kan jeg ta ansvar for å kontakte dem om pre-sale innvestering og høre hva de ser for seg som minimum cap for dette.

Et prosjekt jeg har sett litt på er Dfinity. De har ikke annonsert crowdsale enda (såvidt jeg vet) så de kan være verdt å snakke med… :slight_smile:

1 Like

Sweet nectar, @Nocturne!
Dette hørtes interessant ut :slight_smile:

1 Like

Smartkontrakten burde vel lages slik at man får tildelt antall tokens i forhold til størrelsen på innskuddet, noen kan da gå inn med 5 ETH og andre med feks 0,5. En slags pool-ICO…? Det vil ikke blk enkelt å fylle mange store ICOer med mindre de som er mest gira på å investere mye (@Nocturne?) kan gå inn med forholdsmessig mer enn andre.

Veldig spennende prosjekt!

1 Like